Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/22065
Title: | Стратегія формування інноваційних послуг підприємства готельно-ресторанного бізнесу |
Other Titles: | Strategy of development of innovative services of enterprise of hotel and restaurant business |
Authors: | Александрова, Вікторія Олександрівна |
metadata.dc.contributor.advisor: | Калєнік, К. В. |
metadata.dc.contributor.affiliation: | Державний біотехнологічний університет Кафедра торгівлі, готельно-ресторанної та митної справи |
Keywords: | інновація;інноватика;готель;стратегія;конкурентоспроможність;послуга;готельно-ресторанний бізнес;конкурентна перевага;ефективність;innovation;innovatics;hotel;strategy;competitiveness;service;hotel and restaurant business;competitive advantage;efficiency |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Харків: ДБТУ |
Citation: | Александрова В. О. Стратегія формування інноваційних послуг підприємства готельно-ресторанного бізнесу: кваліфікаційна робота другого (магістерського) рівня: спец. 241 Готельно -ресторанна справа; наук. кер. К. В. Калєнік; Харків; ДБТУ. 2022. 84 с. |
Abstract: | Розроблено стратегію формування інноваційної послуги для підприємства
готельно-ресторанного господарства Харківської області. Обґрунтовано
актуальність обраної теми. Проведено науково-аналітичний огляд
інформаційних джерел та нормативно-правового матеріалу за темою.
Досліджено ринок послуг закладів готельно-ресторанної індустрії Харківської
області. Розроблено стратегію формування інноваційної послуги шляхом оцінки
впливу факторів зовнішнього середовища підприємства та вивчення рівня
лояльності споживачів. Розраховано економічну ефективність від розробки та
впровадження стратегії інноваційних послуг. A strategy of development of innovative services of enterprise of hotel and restaurant business of Kharkiv Region was developed. Relevancy of the chosen topic was justified. scientific and analitical review of information sources and regulatory materials regarding the topic was conducted. The market for services of enterprises of hotel and restaurant business of Kharkiv Region was researched. A strategy of development of innovative service by evaluating the impact of factors of the environment of enterprise and researching the loyalty level of costumers was developed. Economical effectiveness of development and implementation of strategy of innovative services was calculated. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/22065 |
Appears in Collections: | 241 – " Готельно - ресторанна справа" (Магістри) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dyplom_Aleksandrova.pdf Restricted Access | 9.53 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
anotatsiya_Aleksandrova.pdf Restricted Access | 170.13 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.