Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2094
Название: | Використання технологій інтерактивного навчання студентів-економістів термінологічної лексики Using interactive technologies in students majoring in economics economic terms |
Авторы: | Подворна, Людмила Анатоліївна Кондратенко, Марина Віталіївна |
Ключевые слова: | технології інтерактивного навчання;англійські економічні терміни;лексична компетенція;технологии интерактивного обучения;английские экономические термины;лексическая компетенция;interactive technologies teaching;English economic terms;lexical competence;communicative competence;professional vocabulary;language activities;interactive learning;productive brain activity |
Дата публикации: | 2014 |
Издательство: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Библиографическое описание: | Подворна Л.А., Кондратенко М.В. Використання технологій інтерактивного навчання студентів-економістів термінологічної лексики. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 350-359. |
Краткий осмотр (реферат): | Проаналізовано переваги технологій інтерактивного навчання та
розглянуто способи їх комплексного застосування під час навчання студентівекономістів фахової лексики у всіх видах іншомовної мовленнєвої діяльності.
Авторами розроблено вправи для оволодіння лексичним матеріалом в
інтерактивних формах роботи. The article considers the analysis of advantages of using the interactive technologies during teaching students of English economic terms, have been analyzed and complex usage of such technologies in all types of speech activity. Different exercises for learning vocabulary by means of interactive technologies have been suggested by the author. Taking the urgency of the abovementioned problem into account, the goal is to generalize the approach to interactive teaching methodologists and to detach and describe the technology of professional vocabulary mastering, to ensure the conditions for the formation of their foreign language of communicative competence. The essence of interactive methods of teaching learning of activation seen in revealing the creative potential of students in a free and productive brain activity, creative interaction atmosphere of teachers and students. The technology of interactive learning of foreign lexical material specialty entice should be applied in all kinds of language activities to ensure full implementation of preparing students for communications in their future careers. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2094 |
Располагается в коллекциях: | Випуск 1 (19) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2014_1_37.pdf | 305.08 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.