Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/2094
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПодворна, Людмила Анатоліївна-
dc.contributor.authorКондратенко, Марина Віталіївна-
dc.date.accessioned2022-06-29T09:54:25Z-
dc.date.available2022-06-29T09:54:25Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationПодворна Л.А., Кондратенко М.В. Використання технологій інтерактивного навчання студентів-економістів термінологічної лексики. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 350-359.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2094-
dc.description.abstractПроаналізовано переваги технологій інтерактивного навчання та розглянуто способи їх комплексного застосування під час навчання студентівекономістів фахової лексики у всіх видах іншомовної мовленнєвої діяльності. Авторами розроблено вправи для оволодіння лексичним матеріалом в інтерактивних формах роботи.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers the analysis of advantages of using the interactive technologies during teaching students of English economic terms, have been analyzed and complex usage of such technologies in all types of speech activity. Different exercises for learning vocabulary by means of interactive technologies have been suggested by the author. Taking the urgency of the abovementioned problem into account, the goal is to generalize the approach to interactive teaching methodologists and to detach and describe the technology of professional vocabulary mastering, to ensure the conditions for the formation of their foreign language of communicative competence. The essence of interactive methods of teaching learning of activation seen in revealing the creative potential of students in a free and productive brain activity, creative interaction atmosphere of teachers and students. The technology of interactive learning of foreign lexical material specialty entice should be applied in all kinds of language activities to ensure full implementation of preparing students for communications in their future careers.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectтехнології інтерактивного навчанняuk_UA
dc.subjectанглійські економічні терміни-
dc.subjectлексична компетенція-
dc.subjectтехнологии интерактивного обучения-
dc.subjectанглийские экономические термины-
dc.subjectлексическая компетенция-
dc.subjectinteractive technologies teaching-
dc.subjectEnglish economic terms-
dc.subjectlexical competence-
dc.subjectcommunicative competence-
dc.subjectprofessional vocabulary-
dc.subjectlanguage activities-
dc.subjectinteractive learning-
dc.subjectproductive brain activity-
dc.titleВикористання технологій інтерактивного навчання студентів-економістів термінологічної лексикиuk_UA
dc.titleUsing interactive technologies in students majoring in economics economic terms-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (19)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_1_37.pdf305.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.