Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2086
Название: Навчання реферування наукових статей економічної спрямованості на заняттях із російської мови як іноземної
Teaching abstracting scientific articles of economic orientation at the lessons of russian as a foreign language
Авторы: Кравцова, Тетяна Анатоліївна
Муравйова, Олена Миколаївна
Ключевые слова: написання;реферат;навчання;іноземний;науковий;стаття;написание;реферат;обучение;иностранный;научный;статья;writing;abstracting;educating;foreign;scientific;article
Дата публикации: 2014
Издательство: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Библиографическое описание: Кравцова Т.А., Муравйова О.М. Навчання реферування наукових статей економічної спрямованості на заняттях із російської мови як іноземної. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 344-350.
Краткий осмотр (реферат): Розглянуто питання навчання реферування. Відзначено, що ефективність оволодіння студентами-іноземцями реферуванням наукового тексту залежить від багатьох чинників, а саме: рівня мовної підготовки студентів, точного усвідомлення ними особливостей виконання даного завдання та грамотної організації навчального процесу викладачем. Було запропоновано послідовність дій під час написання реферату.
The job of writing an abstract is often confusing to students. Essentially, a abstract is a condensed version of something, usually a text. A good review is concise, focusing on the main ideas, and leaving out much of the supporting and explanatory detail of the original text. A concise abstract is one in which the author's main ideas have been captured in a few well-chosen words, and supporting details have been characterized in a general way or reduced to a few representative details. The question of educating foreign students to make abstracts in Russian are revised. It was noted that the effectiveness of proficiency of foreign students abstracting scientific text depends on many factors: the level of language training students, accurate awareness of students the features of this assignment and competent teacher of the educational process. This essential aspect of the Russian language teaches to analyze the text, to find key information, expands students’ outlook.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2086
Располагается в коллекциях:Випуск 1 (19)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
esprstp_2014_1_36.pdf190.24 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.