Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/2006
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКолесник, Аліна Олексіївна-
dc.contributor.authorМануєнкова, Олена Олегівна-
dc.date.accessioned2022-06-28T11:55:08Z-
dc.date.available2022-06-28T11:55:08Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКолесник А.О., Мануєнкова О.О. Чинник самостійної роботи як один із основних етапів успішного навчання іноземної мови. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 308-315.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2006-
dc.description.abstractСамостійна робота розглянута з позиції активізації діяльності студентів у навчанні. Одне з основних завдань викладача – виховати певну культуру самостійної роботи і, раціонально спрямовуючи її, сформувати методику учнів у розвитку різноманітних мовленнєвих умінь під час оволодіння мовним матеріалом.uk_UA
dc.description.abstractSelf-study is considered from the point of intensifying of students’ activity in studying. The main tasks of the teacher are forming of certain culture of self-study, rationally directing it, suggesting the methodology for students of the development of variety of speech skills in mastering language material. Also problems are related to the self-study of students in teaching of foreign language, depending on the nature of the material and the age and psychological opportunities of students are investigated. Also the issues of self-control are studied. Recommendations, probing questions, keys for self-control play important role in the process of self-control formation. Students for organization of their self-study of foreign language must understand their tasks, know the procedure of their implementation and have the ability to use studying skills.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectметодикаuk_UA
dc.subjectсамостійна робота-
dc.subjectстудент-
dc.subjectактивізація-
dc.subjectперевага-
dc.subjectзавдання-
dc.subjectприйом-
dc.subjectпедагог-
dc.subjectпідхід-
dc.subjectнавчання-
dc.subjectметодика-
dc.subjectсамостоятельная работа-
dc.subjectстудент-
dc.subjectактивизация-
dc.subjectпреимущество-
dc.subjectзадачи-
dc.subjectприем-
dc.subjectпедагог-
dc.subjectподход-
dc.subjectобучение-
dc.subjectmethodology-
dc.subjectself-study-
dc.subjectstudent-
dc.subjectadvantage-
dc.subjecttask-
dc.subjectmethod-
dc.subjectteacher-
dc.subjectapproach-
dc.subjecttraining-
dc.titleЧинник самостійної роботи як один із основних етапів успішного навчання іноземної мовиuk_UA
dc.titleFactor of sels-study as one of the basic stage of successful teaching of foreign language-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (19)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_1_32.pdf216.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.