Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1980
Title: | Проблеми впровадження міжнародних стандартів якості в операційну діяльність готелів Problems of international standards of quality in operating activities hotel |
Authors: | Ольшанський, Олександр Васильович |
Keywords: | якість;стандарти;управління;послуги;система;стандартизація;підприємство;готель;качество;стандарты;управление;услуги;система;стандартизация;предприятие;гостиница;quality;management;services;systems;standards;enterprise;hotel |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Citation: | Ольшанський О.В. Проблеми впровадження міжнародних стандартів якості в операційну діяльність готелів. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 264-273. |
Abstract: | Розглянуто проблеми впровадження міжнародних стандартів якості
в операційну діяльність готелів в умовах інтеграції України в міжнародне
співтовариство. Основними завданнями в сфері готельного бізнесу, згідно
міжнародних стандартів, повинно стати створення конкурентних переваг і
підвищення конкурентоспроможності, пошук нових шляхів розвитку,
оновлення власної політики з урахуванням динамічного ринку готельних
послуг. Визначено порядок розробки та стандартизації системи якості
послуг підприємств готельного господарства. The problems of implementation of international standards of quality in hotel operations in today's global market and the integration of Ukraine into the international community. The main objectives in the hotel industry, according to international standards, should be to create a competitive advantage and competitiveness, seeking new ways to develop, update its policy on the basis of the dynamic market of hotel services. An order of the development and standardization of service quality hotel management companies. It is advisable to order the development and standardization of quality of service hospitality company to be realized by the following units of work: 1 - organization of work on the creation of quality, benchmarking, outsourcing quality; 2 - design (engineering) systems; 3 - documentation of the system; 4 - implementation of the system; 5 - standardization system; 6 - evaluate the effectiveness of the system and its correction. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1980 |
Appears in Collections: | Випуск 1 (19) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2014_1_28.pdf | 299.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.