Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1632
Title: | Моделювання ефективної роботи підприємств роздрібної торгівлі за умов франчайзингу Design of efficient operation of retailers franchising |
Authors: | Корженко, Катерина Андріївна |
Keywords: | франчайзинг;ефективність;товарообіг;фактори;рентабельність;бренд;регресія;франчайзинг;эффективность;товарооборот;факторы;рентабельность;бренд;регрессия;franchise;efficiency;turnover;factors;profitability;brand;regression |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Citation: | Корженко К.А. Моделювання ефективної роботи підприємств роздрібної торгівлі за умов франчайзингу. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 272-281. |
Abstract: | Розглянуто торговельну діяльність підприємств, що функціонують за
умов франчайзингу. Проаналізовано зміни обсягів товарообігу та рівнів
рентабельності підприємств-франчайзі в динаміці. На основі маркетингових
досліджень виділено основні фактори впливу на обсяг товарообігу та їх
вагомість. Побудовано багатофакторну регресійну модель ефективної
роботи магазинів-франчайзі. Запропоновано перспективні шляхи стабільного
розвитку торговельної діяльності за системою франчайзингу. Business activities of trade enterprises operating in the context of franchising conditions are considered. The existence of the problem of insufficient coverage of the benefits by cooperation on franchising system is proved. The changes in trade turnover and profitability levels of franchisee-enterprises in dynamics during 2011–2013 years are analyzed. Based on market research and regression analysis the main factors significantly influencing trading process of franchisee-stores are identified. A regression model shows quantitative dependence of trade turnover on the impact of the following factors: brand value, location of the competitors nearby the store, discounted prices, product quality, service levels, compliance with the latest fashion trends, convenience store location. The subjection of consumer’s trademark choice to the brand value of the franchisor-company is defined. The way for sustainable development of trading activities in the context of franchise system is proposed. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1632 |
Appears in Collections: | Випуск 2 (20) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2014_2_29.pdf | 349.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.