Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1561
Title: Особливості розробки та реалізації конкурентної стратегії підприємства ресторанного бізнесу
Peculiarities of elaboration and implementation of a competitive strategy for a restaurant enterprise
Authors: Пічугіна, Татьяна Сергеевна
Ткачова, Світлана Сергіївна
Ткаченко, Ольга Петрівна
Чатченко, Ольга Євгенівна
Keywords: конкурентоспроможність;конкурентна стратегія;ефективність;ресторанний бізнес;конкурентоспособность;конкурентная стратегия;эффективность;ресторанный бизнес;competitive ability;competitive strategy;efficiency;restaurant business
Issue Date: 2014
Publisher: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Citation: Пічугіна Т.С., Ткачова С.С., Ткаченко О.П., Чатченко О.Є. Особливості розробки та реалізації конкурентної стратегії підприємства ресторанного бізнесу. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 217-227.
Abstract: Досліджено особливості розробки та реалізації конкурентної стратегії підприємств ресторанного бізнесу з урахуванням їх специфічних особливостей з метою подолання негативних явищ і досягнення високої соціальноекономічної ефективності розвитку підприємств цієї галузі в посткризових умовах.
The article is devoted to the research of the theoretical foundations and peculiarities of elaboration and implementation of a competitive strategy for restaurant enterprises with due consideration of their specific features. The research article discloses the economic substance of «competitive ability» and «competitive strategy» with definition of their specific features in the restaurant business. Taking into consideration the theoretical aspects of elaboration of a competitive strategy for an enterprise, specific features of the restaurant business and operational trends of the domestic restaurant market, a structurally logical scheme of elaboration and implementation of a competitive strategy for a selfcontained restaurant enterprise has been substantiated. The set forth proposals enable restaurant enterprises, operating in the low-, medium- and high-price segments, to build competitive advantages, to manage them and to timely take relevant measures for maintaining the competitive ability, supporting and strengthening the competitive position in the long strategic view, with the aim of eliminating the negative developments and achieving high socioeconomic efficiency of development of enterprises in that sector under the postcrisis conditions.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1561
Appears in Collections:Випуск 2 (20)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_2_24.pdf379.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.