Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1561
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПічугіна, Татьяна Сергеевна-
dc.contributor.authorТкачова, Світлана Сергіївна-
dc.contributor.authorТкаченко, Ольга Петрівна-
dc.contributor.authorЧатченко, Ольга Євгенівна-
dc.date.accessioned2022-06-23T08:35:40Z-
dc.date.available2022-06-23T08:35:40Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationПічугіна Т.С., Ткачова С.С., Ткаченко О.П., Чатченко О.Є. Особливості розробки та реалізації конкурентної стратегії підприємства ресторанного бізнесу. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 217-227.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1561-
dc.description.abstractДосліджено особливості розробки та реалізації конкурентної стратегії підприємств ресторанного бізнесу з урахуванням їх специфічних особливостей з метою подолання негативних явищ і досягнення високої соціальноекономічної ефективності розвитку підприємств цієї галузі в посткризових умовах.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to the research of the theoretical foundations and peculiarities of elaboration and implementation of a competitive strategy for restaurant enterprises with due consideration of their specific features. The research article discloses the economic substance of «competitive ability» and «competitive strategy» with definition of their specific features in the restaurant business. Taking into consideration the theoretical aspects of elaboration of a competitive strategy for an enterprise, specific features of the restaurant business and operational trends of the domestic restaurant market, a structurally logical scheme of elaboration and implementation of a competitive strategy for a selfcontained restaurant enterprise has been substantiated. The set forth proposals enable restaurant enterprises, operating in the low-, medium- and high-price segments, to build competitive advantages, to manage them and to timely take relevant measures for maintaining the competitive ability, supporting and strengthening the competitive position in the long strategic view, with the aim of eliminating the negative developments and achieving high socioeconomic efficiency of development of enterprises in that sector under the postcrisis conditions.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectконкурентна стратегія-
dc.subjectефективність-
dc.subjectресторанний бізнес-
dc.subjectконкурентоспособность-
dc.subjectконкурентная стратегия-
dc.subjectэффективность-
dc.subjectресторанный бизнес-
dc.subjectcompetitive ability-
dc.subjectcompetitive strategy-
dc.subjectefficiency-
dc.subjectrestaurant business-
dc.titleОсобливості розробки та реалізації конкурентної стратегії підприємства ресторанного бізнесуuk_UA
dc.titlePeculiarities of elaboration and implementation of a competitive strategy for a restaurant enterprise-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 2 (20)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_2_24.pdf379.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.