Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1410
Название: Сутність маркетингової ефективності в системі управління маркетинговою діяльністю підприємства
The essence of marketing effectiveness in system of managing marketing activity ofthe enterprise
Авторы: Соболев, Володимир Львович
Ключевые слова: ефективність маркетингової діяльності;система управління;маркетингова ефективність;оцінка;эффективность маркетинговой деятельности;система управления;маркетинговая эффективность;оценка;effectiveness of marketing activities;management system;marketing effectiveness;assessment
Дата публикации: 2015
Издательство: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Библиографическое описание: Соболев В.Л. Сутність маркетингової ефективності в системі управління маркетинговою діяльністю підприємства. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2015. Вип. 1(21). С. 322-334.
Краткий осмотр (реферат): Розглянуто сутність ефективності маркетингової діяльності та її роль у системі управління. На основі проведеного теоретичного аналізу запропоновано використання терміна «маркетингова ефективність» як показника комплексної оцінки. Доведено, що її визначення має здійснюватися через аналіз рівня впливу маркетингових інструментів на поведінку споживачів.
The problems of marketing control, one of the directions of which is the evaluation of marketing effectiveness, are becoming more important regarding the speed-up of changes in the world, new demands and changes in the position of the consumer, increase of competitiveness. The aim of the research is to define the essence, place, function and importance of marketing effectiveness of retail enterprises regarding its role in managing marketing activity. The actions and reactions of the consumers under the influence of marketing measures are to be assessed. The actions and reactions of the consumers under the influence of marketing measures are to be assessed. The measures in retail trade are to be directed towards the provision of permanent flow of clients, its gradual increase, raising the frequency and volume of purchases. It is the background for the increase of sales, improvement of economic indexes, and provision of operational stability.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1410
Располагается в коллекциях:Випуск 1 (21)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
esprstp_2015_1_33.pdf298.88 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.