Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1368
Title: | Навантаження на колеса від зміни вертикальних прискорень в процесі руху сільськогосподарського агрегату |
Other Titles: | Нагрузка на колеса и почву от изменения вертикальных ускорений в процессе движения мобильных машин Load on wheels and soil from change in vertical acceleration during motion of mobile machines |
Authors: | Артьомов, М. П. |
Keywords: | ґрунт;ведучі колеса;нормальне напруження ґрунту;крутний момент;вертикальні прискорення;вертикальне навантаження;деформації;почва;ведущие колеса;нормальное напряжение почвы;крутящий момент;вертикальные ускорения;вертикальная нагрузка;деформации;soil;driving wheels;normal soil stress;torque;vertical acceleration;vertical load;deformation |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | ХНТУСГ |
Citation: | Артьомов М. П. Навантаження на колеса від зміни вертикальних прискорень в процесі руху сільськогосподарського агрегату. Інженерія природокористування. 2020. № 3 (17). С. 23-28. |
Series/Report no.: | Інженерія природокористування;№ 3 (17) |
Abstract: | Правильна експлуатація колісних шин тракторів утруднена і залежить від багатьох факторів.
Тиск в шинах має велике значення для розподілу тиску напружень і деформацій як у самій шині так і її впливі на ґрунт. Деформація шини впливає на розмір поверхні контакту з ґрунтом. Низький тиск викликає надмірний прогин каркасу шини, що збільшує опір коченню колеса. Причини занадто великого тиску зниження зчеплення шин з ґрунтом, нерівномірний і швидкий знос, особливо ведучих коліс. Для різних ґрунтів в залежності від тиску в шинах можна отримати різний розподіл напруження в ґрунті. У статті представлено вплив шини ведучого колеса трактора при експлуатації на зміну ущільнення ґрунту.
Основна мета цього дослідження полягала в оцінці впливу механічних напружень, що діють
при впливі ведучих коліс сільськогосподарського агрегату, на зміну ущільнення ґрунту і процеси, що відбуваються при цьому. Сільськогосподарські машини можуть вплинути на структуру ґрунтового профілю на глибину до 0,6 м залежно від характеристики машин, типу ґрунту і початкових умов стану ґрунту З огляду на зміну верхнього шару ґрунту, ходових системи сільськогосподарських агрегатів, особливо тракторів з навісними або причіпними знаряддями, які створюють тягове зусилля за рахунок напруження-деформації - взаємодії між шинами і верхнім шаром ґрунту. У цій контактно поверхневій взаємодії між ґрунтом і шиною відбувається деформація ґрунту при нормальних напруженнях і напруженнях зсуву. Напруження зсуву різко зростає зі збільшенням тягового зусилля і буксування коліс, що може привести до руйнування слабкого верхнього родючого шару. Правильная эксплуатация колесных шин тракторов затруднена и зависит от многих факторов. Давление в шинах имеет большое значение для распределения давления напряжений и деформаций как в самой шине так и ее воздействии на почву. Деформация шины влияет на размер поверхности контакта с грунтом. Низкое давление вызывает чрезмерный прогиб каркаса шины, увеличивает сопротивление качению колеса. Причины слишком большого давления понижение сцепления шин с почвой, неравномерно и быстрый износ, особенно ведущих колес. Для различных почв в зависимости от давления в шинах можно получить различное распределение напряжения почвы. В статье представлены влияния шины ведущего колеса трактора при эксплуатации на смену уплотнения почвы. Основная цель данного исследования заключалась в оценке влияния механических напряжений, действующих при воздействии ведущих колес сельскохозяйственного агрегата, на уплотнение почвы и процессы, происходящие при этом. Сельскохозяйственные машины могут повлиять на структуру почвенного профиля на глубине до 0,6 м в зависимости от характеристики машин, типа почвы и начальных условий состояния почвы. Учитывая изменение верхнего слоя почвы, ходовых систем сельскохозяйственных агрегатов, особенно тракторов с навесными или прицепными орудиями, которые создают тяговое усилие за счет напряжения-деформации - взаимодействия между шинами и верхним слоем почвы. В этом контактно поверхностном взаимодействия между грунтом и шиной происходит деформация грунта при нормальных напряжениях и напряжениях сдвига. Напряжение сдвига резко возрастает с увеличением тягового усилия и пробуксовки колес, что может привести к разрушению слабого верхнего плодородного слоя. Correct operation of tractor wheel tires is difficult and depends on many factors. Tire pressure is of great importance for the distribution of stress and strain pressure, both in the tire itself and its effect on the soil. Tire deformation affects the size of the ground contact surface. Low pressure causes excessive deflection of the tire carcass and increases the rolling resistance of the wheel. The reasons for too much pressure are a decrease in tire adhesion to the soil, uneven and rapid wear, especially of the driving wheels. For different soils, depending on the tire pressure, different soil stress distribution can be obtained. The article presents the influence of the tire of the driving wheel of the tractor during operation on the change of soil compaction. The main goal of this study was to assess the effect of mechanical stresses acting under the influence of the driving wheels of an agricultural unit on soil compaction and the processes occurring during this. Agricultural machines can affect the structure of the soil profile down to a depth of 0.6 m, depending on the characteristics of the machines, soil type and initial soil conditions. Taking into account the change in the top layer of the soil, the running systems of agricultural units, especially tractors with mounted or trailed implements, which create tractive force due to stress-deformation - the interaction between tires and the top layer of the soil. In this contact surface interaction between soil and tire, soil deformation occurs under normal and shear stresses. Shear stress rises sharply with increasing traction and wheel slip, which can lead to destruction of the weak top fertile layer. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1368 |
ISSN: | 2311-1828 |
Appears in Collections: | № 3 (17) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.