Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1321
Title: Забезпечення стійкості транспортного засобу під час гальмування
Other Titles: Ensuring the stability of the vehicle when braking
Authors: Волков, В. П.
Грицук, І. В.
Волкова, Т. В.
Бережна, Н. Г.
Keywords: транспортний засіб;стійкість;процес гальмування;динамічна стабілізація;нелінійні коливання;кут заносу;vehicle;sustainability;stability;braking process;dynamic stabilization;nonlinear oscillations;skid angle
Issue Date: 2021
Publisher: Харків
Citation: Волков В. П., Грицук І. В., Волкова Т. В., Бережна Н. Г. Забезпечення стійкості транспортного засобу під час гальмування. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2021. № 23. 132-143 с.
Series/Report no.: Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 23
Abstract: Стабільне положення транспортного засобу під час руху на дорозі забезпечується комплексом автоматичних пристроїв (наприклад системою динамічної стабілізації, антиблокувальною та протибуксусною системами та ін.). Більшість випадків порушення стабільного положення транспортного засобу на дорозі пов’язано з процесом його гальмування. У статті розглянуто альтернативний підхід до стабілізації положення транспортного засобу на дорозі під час гальмування за рахунок іншого підходу до управління його гальмівною системою. Запропоновано математичний опис та схеми положення транспортного засобу в процесі гальмування. Стійкість положення транспортного засобу забезпечується розгальмуванням задніх коліс, або розгальмуванням одного із задніх коліс (внутрішнього по відношенню до напряму заносу), за рахунок роботи системи динамічної стабілізації курсового кута. Розгальмування задніх коліс при початковому заносі в процесі гальмування дозволяє стабілізувати курсовий кут транспортного засобу (при повному розгальмуванні задніх коліс час стабілізації мінімальний). При цьому відбувається значне зниження ефективності гальмування транспортного засобу, оскільки гальмівними є тільки передні колеса. Розгальмування тільки одного заднього колеса дозволяє забезпечити однакову тривалість перехідного процесу при найбільш високій ефективності гальмування транспортного засобу.
A complex of automatic devices (for example, a dynamic stabilization system, anti-lock and anti-skid systems, and etc.) ensures the stable position of the vehicle while driving on the road. Most cases of violation of the stability of the vehicle on the road are associated with the process of its braking. The article considers an alternative approach to stabilizing the position of a vehicle on the road during braking due to a different approach to controlling its braking system. A mathematical description and diagrams of vehicle position during braking are proposed. The stability of the vehicle position they ensured by the release of the disinhibition wheels or the disinhibition of one of the rear wheels (internal with respect to the direction of the skid), due to the work of the dynamic stabilization system of the heading angle. The disinhibition of the rear wheels during the initial drift during braking allows stabilizing the heading angle of the vehicle (with complete disinhibition of the rear wheels, the stabilization time is minimal). In this case, there is a significant decrease in the braking efficiency of the vehicle, since only the front wheels are braking. The disinhibition of only one rear wheel allows for the same duration of the transient process with the highest braking efficiency of the vehicle.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1321
ISSN: 2311-441X
Appears in Collections:№ 23

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZHurnal_TSALTK_23_2021_132_143.pdf568.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.