Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1240
Title: Підвищення надійності елементів системи «водій-машина-дорожні умови» при експлуатації шарнірно-зчленованих машин
Other Titles: Повышение надежности элементов системы «водитель-машина-дорожные условия» при эксплуатации шарнирно-сочлененных машин
Improving the reliability elements of the “driver-machine-road conditions” system with the operation of the articulated vehicles
Authors: Дубінін, Є. О.
Клец, Д. М.
Полянський, О. С.
Keywords: надійність;водій;стійкість положення;метод;параметр;шарнірнозчленований;критерій динамічної стійкості;надежность;водитель;устойчивость положения;метод;параметр;шарнирно-сочлененный;критерий динамической устойчивости;reliability;driver;position stability;method;parameter;articulated;dynamic stability criterion
Issue Date: 2020
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Дубінін Є. О., Клец Д. М., Полянський О. С. Підвищення надійності елементів системи «водій-машина-дорожні умови» при експлуатації шарнірно-зчленованих машин. Інженерія природокористування. 2020. № 1 (15). С. 109-116.
Series/Report no.: Інженерія природокористування;№ 1 (15)
Abstract: Обґрунтований підхід до підвищення надійності системи «водій-машина-дорожні умови» при експлуатації шарнірно-зчленованих машин, що поліпшує взаємодію водія із системою забезпечення динамічної стійкості під час руху. Розроблений метод оцінювання надійності водія шарнірнозчленованої колісної машини з використанням у якості діагностичного параметра критерію динамічної стійкості (КДС). Оцінювання параметра виконується за допомогою мобільного реєстраційновимірювального комплекса. Обгрунтування зон припустимих і неприпустимих значень критерію дозволяє визначити ступінь впливу водія на виникнення аварійних ситуацій, пов'язаних з перекиданням. Виходячи з того, що у водіїв відношення й мотивація до виконання транспортних операцій з дотриманням вимог з безпеки можуть бути різними, основний ефект для підвищення надійності при застосуванні розробленого підходу може бути отриманий за рахунок порівняння результатів об’єктивного контролю процесу руху за допомогою мобільного реєстраційно-вимірювального комплексу (МРВК) для різних водіїв у різних дорожніх умовах. Тобто програмно задається «зелена зона» поточних параметрів стійкості положення. Водій під час руху, враховуючи власні можливості, дорожні умови, питання економії палива тощо, обирає безпечний, на його погляд, режим руху. МРВК у процесі руху, демонструючи в режимі реального часу поточну величину критерію динамічної стійкості, підказує водієві щодо правильності обраного режиму. У разі високої інтенсивності зростання КДС, наприклад за значної швидкості руху, що не відповідає дорожнім умовам, водій не встигає втрутитися у процес стабілізації машини. Тому для забезпечення стійкості положення буде спрацьовувати МРВК. Якщо інтенсивність зростання КДС є середньою, то у водія є запас часу для стабілізації машини без підключення системи. Якщо ж інтенсивність зростання КДС є низькою, то водій повністю контролює процес руху, допомога МРВК у зазначеному випадку не потрібна. На підставі проведених досліджень і аналізу існуючого досвіду розроблені додаткові рекомендації з підвищення безпеки використання колісних шарнірно-зчленованих машин з врахуванням їх конструктивних особливостей. Результати дослідження можуть бути використані при експлуатації шарнірно-зчленованих колісних машин.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1240
ISSN: 2311-1828
Appears in Collections:№ 1 (15)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdf394.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.