Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1240
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДубінін, Є. О.-
dc.contributor.authorКлец, Д. М.-
dc.contributor.authorПолянський, О. С.-
dc.date.accessioned2022-06-17T13:06:41Z-
dc.date.available2022-06-17T13:06:41Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationДубінін Є. О., Клец Д. М., Полянський О. С. Підвищення надійності елементів системи «водій-машина-дорожні умови» при експлуатації шарнірно-зчленованих машин. Інженерія природокористування. 2020. № 1 (15). С. 109-116.uk_UA
dc.identifier.issn2311-1828-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1240-
dc.description.abstractОбґрунтований підхід до підвищення надійності системи «водій-машина-дорожні умови» при експлуатації шарнірно-зчленованих машин, що поліпшує взаємодію водія із системою забезпечення динамічної стійкості під час руху. Розроблений метод оцінювання надійності водія шарнірнозчленованої колісної машини з використанням у якості діагностичного параметра критерію динамічної стійкості (КДС). Оцінювання параметра виконується за допомогою мобільного реєстраційновимірювального комплекса. Обгрунтування зон припустимих і неприпустимих значень критерію дозволяє визначити ступінь впливу водія на виникнення аварійних ситуацій, пов'язаних з перекиданням. Виходячи з того, що у водіїв відношення й мотивація до виконання транспортних операцій з дотриманням вимог з безпеки можуть бути різними, основний ефект для підвищення надійності при застосуванні розробленого підходу може бути отриманий за рахунок порівняння результатів об’єктивного контролю процесу руху за допомогою мобільного реєстраційно-вимірювального комплексу (МРВК) для різних водіїв у різних дорожніх умовах. Тобто програмно задається «зелена зона» поточних параметрів стійкості положення. Водій під час руху, враховуючи власні можливості, дорожні умови, питання економії палива тощо, обирає безпечний, на його погляд, режим руху. МРВК у процесі руху, демонструючи в режимі реального часу поточну величину критерію динамічної стійкості, підказує водієві щодо правильності обраного режиму. У разі високої інтенсивності зростання КДС, наприклад за значної швидкості руху, що не відповідає дорожнім умовам, водій не встигає втрутитися у процес стабілізації машини. Тому для забезпечення стійкості положення буде спрацьовувати МРВК. Якщо інтенсивність зростання КДС є середньою, то у водія є запас часу для стабілізації машини без підключення системи. Якщо ж інтенсивність зростання КДС є низькою, то водій повністю контролює процес руху, допомога МРВК у зазначеному випадку не потрібна. На підставі проведених досліджень і аналізу існуючого досвіду розроблені додаткові рекомендації з підвищення безпеки використання колісних шарнірно-зчленованих машин з врахуванням їх конструктивних особливостей. Результати дослідження можуть бути використані при експлуатації шарнірно-зчленованих колісних машин.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХНТУСГuk_UA
dc.relation.ispartofseriesІнженерія природокористування;№ 1 (15)-
dc.subjectнадійністьuk_UA
dc.subjectводійuk_UA
dc.subjectстійкість положенняuk_UA
dc.subjectметодuk_UA
dc.subjectпараметрuk_UA
dc.subjectшарнірнозчленованийuk_UA
dc.subjectкритерій динамічної стійкостіuk_UA
dc.subjectнадежностьuk_UA
dc.subjectводительuk_UA
dc.subjectустойчивость положенияuk_UA
dc.subjectметодuk_UA
dc.subjectпараметрuk_UA
dc.subjectшарнирно-сочлененныйuk_UA
dc.subjectкритерий динамической устойчивостиuk_UA
dc.subjectreliabilityuk_UA
dc.subjectdriveruk_UA
dc.subjectposition stabilityuk_UA
dc.subjectmethoduk_UA
dc.subjectparameteruk_UA
dc.subjectarticulateduk_UA
dc.subjectdynamic stability criterionuk_UA
dc.titleПідвищення надійності елементів системи «водій-машина-дорожні умови» при експлуатації шарнірно-зчленованих машинuk_UA
dc.title.alternativeПовышение надежности элементов системы «водитель-машина-дорожные условия» при эксплуатации шарнирно-сочлененных машинuk_UA
dc.title.alternativeImproving the reliability elements of the “driver-machine-road conditions” system with the operation of the articulated vehiclesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 1 (15)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdf394.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.