Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/10800
Title: | Роль непрерывного образования в развитии человеческого потенциала |
Other Titles: | The role of continuing education in the development of human potential |
Authors: | Подольская, Е. А. |
Keywords: | освіта;парадигма;потенціал;образование;парадигма;потенциал;education;paradigm;potential |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ХНТУСГ |
Citation: | Подольская Е. А. Роль непрерывного образования в развитии человеческого потенциала. Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація. 2012. № 5. С. 90-94. |
Series/Report no.: | Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація;№ 5 |
Abstract: | В статті виявляються особливості сучасної освітньої парадигми, розкривається сутність неперервної освіти та її роль у розвитку людського потенціалу, а також обґрунтовуються основні критерії її ефективності. В статье выявляются особенности современной образовательной парадигмы, раскрывается сущность непрерывного образования и ее роль в развитии человеческого потенциала, а также обосновываются основные критерии ее эффективности. The features of modern educational paradigm appear in the article, essence of continuous education and its role opens up in development of human potential, and also the basic criteria of its efficiency are grounded. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/10800 |
ISSN: | 978-966-2562-28-6 |
Appears in Collections: | № 5 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Filosofia spilkuvannia filosofiia psykholohiia sotsialna komunikatsiia_2012_5_19.pdf | 282.47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.