Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/16710
Title: | Реклама у системі міжнародного маркетингу |
Other Titles: | Реклама в системе международного маркетинга Advertising in the international marketing |
Authors: | Мандич, О. В. Антощенкова, В. В. Нікітіна, О. М. |
Keywords: | міжнародна реклама;позиціонування;стандартизація;адаптація;особливості;международная реклама;позиционирование;стандартизация;адаптация;особенности;international advertising;positioning;standardization;adaptation;peculiarities |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | ХНТУСГ |
Citation: | Мандич О. В., Антощенкова В. В., Нікітіна О. М. Реклама у системі міжнародного маркетингу. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 177 «Економічні науки». 2016. С. 146-151. |
Series/Report no.: | Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка, № 177; |
Abstract: | В статті визначено та обґрунтовано особливості міжнародні реклами та етапи
здійснення рекламної діяльності компаній на зовнішніх ринках. Зосереджено увагу на
вивченні та дослідженні ролі реклами в системі міжнародного маркетингу, розглянуті
функції реклами: основні й додаткові функції та подана класифікація функцій залежно
від сфери дії (маркетингова, політична, інформаційна, економічна, освітня та інші).
Дослідження показало, що реклама є потужним інструментом в системі маркетингових
комунікацій і її всеохоплюючий характер зумовив наявність великої кількості різновидів
реклами, слід зазначити, що при класифікації розглядаються два поняття: реклама як
процес і реклама як кінцевий результат діяльності. В статье определены и обоснованы особенности международные рекламы и этапы осуществления рекламной деятельности компаний на внешних рынках. В данной статье сосредоточено на изучении и исследовании роли рекламы в системе международного маркетинга, рассмотрены функции рекламы: основные и дополнительные функции и представлена классификация функций в зависимости от сферы действия (маркетинговая, политическая, информационная, экономическая, образовательная и другие). Исследование показало, что реклама является мощным инструментом в системе маркетинговых коммуникаций и ее всеобъемлющий характер обусловил наличие большого количества разновидностей рекламы, следует отметить, что при классификации рассматриваются два понятия: реклама как процесс и реклама как конечный результат деятельности. In this article the author determined and founded the peculiarities of international advertising and the stages of companies advertising realization in foreign markets. This article focuses on the study and research of the role of advertising in the international marketing functions considered advertising: basic and advanced functions and provides for a classification functions depending on the scope (marketing, political, informational, economic, educational, etc.). Research has shown that advertising is a powerful tool in the system of marketing communications and its comprehensive nature caused a large number of varieties of advertising, it should be noted that the classification consider two concepts: advertising and advertising process as a result of the final. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/16710 |
Appears in Collections: | Випуск 177: Економічні науки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
19_177_2016.pdf | 361.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.