Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/8722
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nechitailo, Iryna Sergievna | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-14T07:37:16Z | - |
dc.date.available | 2022-10-14T07:37:16Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Nechitailo I. S. Interdisciplinary as a basic principle of organization of the educational process in a modern higher education institution. STUDIA SLOBOZHANICA. Матеріали всеукраїнської науково-методичної конференції «Слобожанський гуманітарій – 2021», 2 грудня 2021 р. Харків: ДБТУ, 2021. С. 201-209. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/8722 | - |
dc.description.abstract | The article is devoted to the issues of ensuring the interdisciplinarity of the educational process in a modern higher education institution. The purpose of the article is to determine the prospects for the practical implementation of interdisciplinarity as the basic principle of organizing the educational process in a modern university. The author gives an interpretation of the concept of "interdisciplinarity", reveals the role of interdisciplinarity in the formation of professional competencies of students, outlines the prospects for the practical implementation of an interdisciplinary approach in modern higher education, based on the experience of foreign countries. | uk_UA |
dc.description.abstract | Статтю присвячено питанням забезпечення міждисциплінарності освітнього процесу в сучасному закладі вищої освіти. Мета статті полягає у визначенні перспектив практичного втілення міждисциплінарності як базового принципу організації освітнього процесу в сучасному університеті. Автор дає інтерпретацію поняття «міждисциплінарність», розкриває роль міждисциплінарності у формуванні професійних компетентностей студентів, окреслює перспективи практичної реалізації міждисциплінарного досвіді. | uk_UA |
dc.description.abstract | Статья посвящена вопросам обеспечения междисциплинарности образовательного процесса в современном учреждении высшего образования. Цель статьи заключается в определении перспектив практического воплощения междисциплинарности как базового принципа организации образовательного процесса в современном университете. Автор дает интерпретацию понятия «междисциплинарность», раскрывает роль междисциплинарности в формировании профессиональных компетентностей студентов, очерчивает перспективы практической реализации междисциплинарного подхода в современном высшем образовании, основываясь на опыте зарубежных стран. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Харків | uk_UA |
dc.subject | competence-based approach | uk_UA |
dc.subject | interdisciplinarity | uk_UA |
dc.subject | education | uk_UA |
dc.subject | educational process | uk_UA |
dc.subject | higher education institution | uk_UA |
dc.subject | компетентнісний підхід | uk_UA |
dc.subject | міждисцплінарність | uk_UA |
dc.subject | освіта | uk_UA |
dc.subject | освітній процес | uk_UA |
dc.subject | заклад вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | компетентностный подход | uk_UA |
dc.subject | междисцплинарность | uk_UA |
dc.subject | образование | uk_UA |
dc.subject | образовательный процесс | uk_UA |
dc.subject | учреждение высшего образования | uk_UA |
dc.title | Interdisciplinary as a basic principle of organization of the educational process in a modern higher education institution | uk_UA |
dc.title.alternative | Міждисциплінарність як базовий принцип організації освітнього процесу в сучасному закладі вищої освіти | uk_UA |
dc.title.alternative | Междисциплинарность как базовой принцип организации образовательного процесса в современном учреждении высшего образования | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | STUDIA SLOBOZHANICA |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Slobozhanskij gumanitarij 2021-201-209.pdf | 439.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.