Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/8722
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNechitailo, Iryna Sergievna-
dc.date.accessioned2022-10-14T07:37:16Z-
dc.date.available2022-10-14T07:37:16Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNechitailo I. S. Interdisciplinary as a basic principle of organization of the educational process in a modern higher education institution. STUDIA SLOBOZHANICA. Матеріали всеукраїнської науково-методичної конференції «Слобожанський гуманітарій – 2021», 2 грудня 2021 р. Харків: ДБТУ, 2021. С. 201-209.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/8722-
dc.description.abstractThe article is devoted to the issues of ensuring the interdisciplinarity of the educational process in a modern higher education institution. The purpose of the article is to determine the prospects for the practical implementation of interdisciplinarity as the basic principle of organizing the educational process in a modern university. The author gives an interpretation of the concept of "interdisciplinarity", reveals the role of interdisciplinarity in the formation of professional competencies of students, outlines the prospects for the practical implementation of an interdisciplinary approach in modern higher education, based on the experience of foreign countries.uk_UA
dc.description.abstractСтаттю присвячено питанням забезпечення міждисциплінарності освітнього процесу в сучасному закладі вищої освіти. Мета статті полягає у визначенні перспектив практичного втілення міждисциплінарності як базового принципу організації освітнього процесу в сучасному університеті. Автор дає інтерпретацію поняття «міждисциплінарність», розкриває роль міждисциплінарності у формуванні професійних компетентностей студентів, окреслює перспективи практичної реалізації міждисциплінарного досвіді.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена вопросам обеспечения междисциплинарности образовательного процесса в современном учреждении высшего образования. Цель статьи заключается в определении перспектив практического воплощения междисциплинарности как базового принципа организации образовательного процесса в современном университете. Автор дает интерпретацию понятия «междисциплинарность», раскрывает роль междисциплинарности в формировании профессиональных компетентностей студентов, очерчивает перспективы практической реализации междисциплинарного подхода в современном высшем образовании, основываясь на опыте зарубежных стран.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherХарківuk_UA
dc.subjectcompetence-based approachuk_UA
dc.subjectinterdisciplinarityuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjecthigher education institutionuk_UA
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UA
dc.subjectміждисцплінарністьuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectзаклад вищої освітиuk_UA
dc.subjectкомпетентностный подходuk_UA
dc.subjectмеждисцплинарностьuk_UA
dc.subjectобразованиеuk_UA
dc.subjectобразовательный процессuk_UA
dc.subjectучреждение высшего образованияuk_UA
dc.titleInterdisciplinary as a basic principle of organization of the educational process in a modern higher education institutionuk_UA
dc.title.alternativeМіждисциплінарність як базовий принцип організації освітнього процесу в сучасному закладі вищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeМеждисциплинарность как базовой принцип организации образовательного процесса в современном учреждении высшего образованияuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:STUDIA SLOBOZHANICA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Slobozhanskij gumanitarij 2021-201-209.pdf439.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.