Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/8486
Title: Розвиток професійно-технічної освіти в Україні у першій половині 1920-х років
Other Titles: Развитие профессионально-технического образования в Украине в первой половине 1920-х годов
Development of vocational and technical education in Ukraine in the first half of the 1920s
Authors: Воронін, Ігор Миколайович
Keywords: кваліфіковані кадри;професійно-технічна освіта;спеціаліст;ФЗУ;квалифицированные кадры;профессиональнотехническое образование;специалист;ФЗУ;qualified personnel;vocational and technical education;specialist;FZU
Issue Date: 2021
Publisher: Харків
Citation: Воронін І. М. Розвиток професійно-технічної освіти в Україні у першій половині 1920-х років. STUDIA SLOBOZHANICA. Матеріали всеукраїнської науково-методичної конференції «Слобожанський гуманітарій – 2021», 2 грудня 2021 р. Харків: ДБТУ, 2021. С. 27-37.
Abstract: У статті аналізується обставини, що змусили радянське керівництво України звернути значну увагу на питання підготовки кваліфікованих кадрів для промисловості.Основним напрямом подолання кадрового дефіциту став розвиток різних форм професійно-технічної освіти в країні. Доведено, що професійно-технічна освіта в Україні у 1921 –1925 роках ще тільки проходила процес свого становлення. Йшов пошук прийнятних форм для підготовки кваліфікованих кадрів.«Кодекс законів про працю» називав наступні можливі види навчання підлітків: школи ФЗУ, учбові бригади і майстерні, індивідуальне навчання в процесі виробництва. Однак, закладами професійно-технічної освіти, що діяли, випускалися лише такі фахівці, котрих було легко готувати. Це не могло вирішити всіх кадрові проблем радянської та української економіки. Не вистачало фахівців з багатьох професій.
В статье анализируются обстоятельства, заставившие советское руководство Украины обратить значительное внимание на вопрос подготовки квалифицированных кадров для промышленности. Основным направлением преодоления кадрового дефицита стало развитие разных форм профессионально-технического образования в стране. Доказано, что профессионально-техническое образование в Украине в 1921-1925 годах еще только проходило процесс своего становления. Шел поиск приемлемых форм подготовки квалифицированных кадров. «Кодекс законов о труде» называл следующие возможные виды обучения подростков: школы ФЗУ, учебные бригады и мастерские, индивидуальное обучение в процессе производства. Однако действовавшими заведениями профессионально-технического образования выпускались лишь такие специалисты, которых было легко готовить. Это не могло решить все кадровые проблемы советской и украинской экономики. Не хватало специалистов по многим профессиям.
The article analyzes the circumstances that forced the Soviet leadership of Ukraine to pay considerable attention to the issue of training qualified personnel for industry. The main direction of overcoming the personnel shortage was the development of various forms of vocational education in the country. It is proved that vocational education in Ukraine in 1921-1925 was still in the process of its formation. There was a search for acceptable forms of training qualified personnel. The "Labor Code" named the following possible types of training for adolescents: FZU schools, training teams and workshops, individual training in the production process. However, the existing institutions of vocational education produced only such specialists who were easy to train. This could not solve all the personnel problems of the Soviet and Ukrainian economy. Therewas a lack of specialists inmany professions.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/8486
Appears in Collections:STUDIA SLOBOZHANICA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Slobozhanskij gumanitarij 2021-27-37.pdf439.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.