Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63737
Назва: | Формування комунікативної компетентності майбутнього педагога професійного навчання |
Автори: | Іванова, Тетяна Вадимівна |
Науковий керівник : | Моісєєва, Наталія Іванівна |
Місце роботи: | Державний біотехнологічний університет Кафедра ЮНЕСКО «Філософія людського спілкування» та соціально-гуманітарних дисциплін |
Ключові слова: | педагог професійного навчання;компетентність;комунікація;комунікативна компетентність;модель комунікативної компетентності;система професійної освіти;professional training teacher;competence;communication;communicative competence;model of communicative competence;system of professional education |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Харків: ДБТУ |
Бібліографічний опис: | Іванова Т. В. Формування комунікативної компетентності майбутнього педагога професійного навчання: кваліфікаційна робота магістра: спец. 015 – Професійна освіта; наук. кер. Н. І. Моїсеєва. Харків: ДБТУ, 2024. 89 с. |
Короткий огляд (реферат): | Метою кваліфікаційної (магістерської) роботи є обґрунтування
методичного та технологічного супроводу процесу формування
комунікативної компетентності майбутнього педагога професійного навчання
як об’єктивної передумови їх ефективної професійної діяльності. Дана мета
досягається системою теоретико-методичних та соціально-педагоічних
методів впливу на освітнє професійне середовище шляхом розробки
відповідної комунікативної політики, що забезпечує цілеспрямоване
формування та розвиток окремих компонентів комунікаційної
компетентності. Струткуру комунікативної компетентності майбутнього
педагога професійного навчання представлено тиваційними, когнітивними,
діяльнісними та розвивальними компонентами, які формують загальну
професійну компетентність (технологія спілкування, комунікативної
поведінки, ділового мовлення та передачі інфомації).
Об'єктом дослідження кваліфікаційної роботи є комунікативна
компетентність майбутнього педагога професійного навчання як соціально культурний феномен в системі професійних освітніх інновацій.
Предметом дослідження є теоретико-методологічні та технологічні
аспекти формування комунікативної компетентності майбутнього педагога
професійного навчання умовах сучасних орсвітніх інновацій та цифрових
тарсформацій педагоігчного процесу.
Наукова новизна результатів роботи полягає в обґрунтуванні моделі
комунікативної компетентності майбутнього педагога професійного навчання
та технології її формування на основі комплексного використання
педагоігчних, правових та соціально-психологічних методів впливу на
етикоорієнтовану професійну діяльність зазначеної сфери фахівців.
У кваліфікаційній (магістерській) роботі:
У першому розділі «Науково-теоретичні засади формування
комунікативної компетентності майбутнього педагога професійного навчання»
розглянуто: сутність понять «комунікація», «комунікативна компетентність» ,
«модель комунікативної компетнтності». Визначено особливості
комунікативної компетентності майбутнього педагога професійного навчання
в умовах цифрових трасформацій освітньоо простору.
У другому розділі «Аналіз комунікативної компетентності як обєкта
управління в системі професійної освіти» визначено структуру
комунікативної компетентності як соціально-культурного феномену, зясовано
її компоненти, що визначають кумунікативну діяльність фахівців,
обгрунтовано отапи технологічного процесу формування комунікативної
компетентності майбутнього педагога професійного навчання. Проведено
експертний аналіз комунікативної компетентності майбутнього педагога
професійного навчання з урахуванням сучасних технологічних вимог за
методикою експертного підходу.
У третьому розділі «Технологічні засади комунікативної компетентності
майбутнього педагога професійного навчання» розглянуто: систему заходів з
підвищення ефективності процесу формування комунікативної
компетентності майбутнього педагога професійного навчання на основі
обгрунтування концепптуальних принипів освітньої політики, методів та
механізмів педагоігчного впливу. Оптимізовано механізми реалізації
комунікативної компетентності фахівця, обґрунтована модель комунікативної
компетентності майбутнього педагога професійного навчання з урахуванням
внутрішніх та зовнішніх факторів інноваційних змін в освітній політиці
країни.
Висновки: У кваліфікацйній роботі представлено результати науково практичних досліджень з підвищення ефективності застосування системи
теоретичних та практичних методів формування та розвитку комунікативної
компетентності майбутнього педагога професійного навчання в системі
освітніх новацій та цифрової трансформації освітнього простору. Зроблено
теоретичне обґрунтування теми дослідження, проаналізовано зміст та
класифікація комунікативної компетентності, визначено структуру,
технологічні етапи та механізми формування комунікативної компетентності
майбутнього педагога професійного навчання. Обґрунтована модель
комунікативної компетентності майбутнього педагога професійного навчання
у вигляді мотиваційного, когнітивного, діяльнісного та розвивального
струткурних компонентів, що забезпечують високий рівень професійної
комунікації, етичних ціннісних норм ділового поводження фахівця в галузі
професійної освіти. The purpose of the qualification (master's) work is to substantiate the methodical and technological support of the process of forming the communicative competence of the future teacher of vocational training as an objective prerequisite for their effective professional activity. This goal is achieved by a system of theoretical-methodical and socio-pedagogical methods of influence on the educational professional environment by developing an appropriate communication policy that ensures targeted formation and development of individual components of communication competence. The structure of the communicative competence of the future teacher of vocational training is represented by motivational, cognitive, activity and developmental components that form the general professional competence (technology of communication, communicative behavior, business speech and information transfer). The object of research of the qualification work is the communicative competence of the future teacher of vocational training as a socio-cultural phenomenon in the system of professional educational innovations. The subject of the study is the theoretical, methodological and technological aspects of the formation of communicative competence of the future teacher of professional education under the conditions of modern educational innovations and digital transformations of the pedagogical process. The scientific novelty of the results of the work consists in substantiating the model of communicative competence of the future teacher of vocational education and the technology of its formation based on the complex development of pedagogical, legal and social-psychological methods of influence on the ethically oriented professional activity of the specified field of specialists. In the qualification (master's) work: In the first chapter "Scientific-theoretical foundations of the formation of communicative competence of the future teacher of vocational training" the essence of the concepts "communication", "communicative competence", "model of communicative competence" is considered. The peculiarities of the communicative competence of the future teacher of professional training in the conditions of digital transformations of the educational space are determined. In the second chapter "Analysis of communicative competence as an object of management in the system of vocational education" the structure of communicative competence as a socio-cultural phenomenon is determined, its components that determine the communicative activity of specialists are clarified, the stages of the technological process of forming the communicative competence of a future teacher of vocational training are substantiated. An expert analysis of the communicative competence of the future teacher of professional education was conducted, taking into account modern technological requirements using the expert approach. In the third chapter, "Technological foundations of the communicative competence of the future teacher of vocational training", the system of measures to increase the effectiveness of the process of forming the communicative competence of the future teacher of vocational training is considered, based on the justification of the conceptual principles of educational policy, methods and mechanisms of pedagogical influence. The mechanisms for implementing the specialist's communicative competence have been optimized, and the model of the communicative competence of the future teacher of professional education has been substantiated, taking into account the internal and external factors of innovative changes in the country's educational policy. Conclusions: The qualification work presents the results of scientific and practical research on increasing the effectiveness of the system of theoretical and practical methods of formation and development of the communicative competence of the future teacher of professional training in the system of educational innovations and digital transformation of the educational space. The theoretical justification of the research topic was made, the content and classification of communicative competence was analyzed, the structure, technological stages and mechanisms of the formation of communicative competence of the future teacher of professional education were determined. A substantiated model of the communicative competence of the future teacher of vocational training in the form of motivational, cognitive, activity and developmental structural components that ensure a high level of professional communication, ethical value norms of business behavior of a specialist in the field of vocational education. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63737 |
Використані джерела: | 1. Альохіна Н.В. Формуванння комунікативної компетентності майбутніх фахівців. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Педагогіка і психологія. № 40 (2), 2013. С. 51–55. 2. Біда О. А., Гончарук В. В., Гончарук В. А. Професійна мобільність як фактор професійної успішності сучасного фахівця. Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. Випуск 178. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2019. С. 17–21. 3. Богдан Ж., Середа Н., Солодовник Т. Формування комунікативної компетентності студентів закладів вищої освіти: монографія. Харків: Друкарня Мадрид, 2020. С. 262. 4. Бондаренко В.П. Застосування в освітній діяльності нейролінгвістичного програмування. Управління якістю підготовки фахівців в умовах цифрової педагогіки: зб. наук. праць Всеукраїнської наук.-метод. інтернет-конф. Харків, 22-23 грудня 2021 р. С. 11-15. 5. Бутенко Т.О. Активні методи навчання у формуванні комунікативної компетентності студентів. Педагогіка, психологія та медико бiологiчнi проблеми фізичного виховання i спорту. 2009. № 11. С. 6–9. 6. Вашечко С.С., Земляна Л.С. Формування цифрової компетентності менеджерів в умовах діджиталізації навчального процесу. Цифрова трансформація професійної підготовки фахівців в умовах застосування SMART-освітніх технологій: стан, проблеми, перспективи: матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції (м. Харків, 29-30 листопада 2023 року); за заг. ред.: В.М. Нагаєва, Ю.М. Сагачко, О.В. Грідіна. Харків: КП «Міська друкарня», 2023. С. 100-103. 7. Вишневська Ю.В. Формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців публічного управління та адміністрування через призму соціального діалогу. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2023. №87. С.40–45. DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2023.87.6 8. Волкова Н. П. Педагогіка: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.]. 4-те вид., стер. К.: А кадемвидав, 2012. 615 с. 9. Галицька M.M. Складові комунікативної компетентності студентів вищих навчальних закладів. Освітологічний дискурс. 2015. № 2 (10). С. 39–48. 10.Галацин К. Комунікативна культура майбутнього фахівця: монографія. Луцьк : Вежа-Друк, 2019. 132 с. 11.Герлянд Т. М., Нагаєв В. М. Особливості реалізації комплексної професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників на засадах модульно-компетентнісного підходу з використанням елементів дуального навчання. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 38. С. 111-115. doi: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/38.22 12.Гладких Г.В., Шаров С.В. Напрямки формування комунікативної компетентності студентів. Інноваційна педагогіка. 1 (11), 2019. С. 70–74. 13.Гончар Л. В. Компоненти культури професійної діяльності майбутніх менеджерів. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 22. Т. 1. С. 109-112. 14.Гріфін Р., Яцура В. Основи менеджменту: підручник. Львів: БаК, 2007. 624 с. 15.Демидишина Н. Дослідження актуальних питань комунікації у зарубіжній літературі. Вісник НАДУ. № 3, 2007. С. 370-378. 16.Добротвор О.В. Комунікативна компетентність як предмет наукового дослідження. Педагогічний процес: теорія і практика. 2013. № 3. С. 56–62. 17. Долинський Є. Формування комунікативної компетентності майбутніх перекладачів у процесі дистанційного навчання. Молодь і ринок. 2010. № 7–8. С. 128–132. 18.Дуткевич Т.В. Конфліктологія з основами психології управління. К.:Центр навчальної літератури. 2005. 228 с. 19.Євтух М.Б., Яшник С.В. Інноваційна діяльність в освіті: становлення гуманістичної парадигми. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія «Педагогіка, психологія, філософія». 2017. Вип. С. 86-94. 20. Змішане навчання майбутніх кваліфікованих робітників у закладах професійної (професійно-технічної) освіти у воєнний та повоєнний час: методичний посібник / О. Єршова, А. Зуєва, В. Кручек, Л. Майборода, О. Радкевич, О. Субіна. Київ: Ін-т проф. освіти НАПН України, 2023. 186 с. 21. Змішане навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти: навчально-методичний посібник / О. Пасічник, Ю. Єлфімова, Х. Чушак, О. Шинаровська, А. Донець. Київ: МОН України, 2021. 92 с. 22. Іванова Т.В. Дидактичні засади формування комунікативної компетентності майбутнього педагога професійного навчання. Освітні інновації в умовах цифрових трансформацій професійної ідготовки фахівців:Матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції , 12 грудня 2024 р. Харків: КП «Міська друкарня», 2024. С. 190-192. (Україна). 23. Ільїн О.А. Цифровізація освітнього процесу: погляд студентства. Управління якістю підготовки фахівців в умовах цифрової педагогіки: зб. наук. праць Всеукраїнської наук.-метод. інтернет-конф. Харків, 22-23 грудня 2021. С. 99-100. Дія: Цифрова освіта. Цифрограм. URL:https://osvita.diia.gov.ua/digigram (дата звернення: 03.11.2022). 24. Кадемія М. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: термінологічний словник. Львів: «СПОЛОМ», 2010. 87 с. 25. Карпюк Ю.Я. Теоретико-методологічні засади розвитку комунікативної компетентності у майбутніх психологів. Abstracts of VIII international scientific and practical conference, 8–10 April 2020. Sofia, Bulgaria, 2020. p. 277–287. 26. Клочко О.В., Нагаєв В.М. Управління навчально-творчою діяльністю майбутніх менеджерів засобами інформаційно-цифрових технологій. Інформаційні технології в освіті та науці: Збірник наукових праць. Мелітополь: ФОП Однорог Т. В., 2019. С. 157–159. 27. Корніяка О.М. Психологія розвитку комунікативної компетентності на різних етапах професійного становлення особистості. Наукові записки Інституту психології імені Г.С. Костюка. 2011. Вип. 39. С. 210–222. 28. Кравченко-Дзондза О. Формування комунікативної компетентності студентів у процесі вивчення дисциплін філологічного циклу. Молодь і ринок.2014. № 7. С. 98–102. 29. Коломінський Н. Л. Психологія менеджменту в освіті: монографія. К. : МАУП. 2000. 286 с. 30.Кондрашова О.В. Педагогічні аспекти формування комунікативної компетентності студентів інтерактивними методами навчання. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 61(1). С. 174–177. 31.Королюк С.В. Розвиток управлінської культури керівника загально освітнього навчального закладу: монографія. Полтава, 2007. 168 с. 32.Курило А.В. Формування комунікативної компетентності менеджерів як передумова їх ефективної професійної діяльності. Управління розвитком соціально-економічних систем: VI Міжнародна науково-практична конференція (присвячена 100-річчю від Дня народження професора Турченка Михайла Михайловича), 11-12 травня 2022 р. / Державний біотехнологічний університет, 2022. С. 45-47. 33.Ліпінська А. В. Інформаційно-комунікаційні технології в організації інформаційно-аналітичного забезпечення державного управління. Державне управління: удосконалення та розвиток. №10, 2015. 34.Марченко В. Розвиток комунікативної компетентності публічних управлінців. Вісник Дніпровської академії неперервної освіти «Публічне управління та адміністрування». № 1, 2021. С. 24–27. 35. Нагаєв В.М. Методологічні засади управління навчально-творчою діяльністю студентів: монографія. Х.: Стильна типографія. 2018. 151 с. 36.Нагаєв В.М. Формування досвіду соціокультурної професійної комунікації менеджерів у процесі їх фахової підготовки. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2017. № 2. С. 42-47. 37. Нагаєв В., Бакум М. Мітяшкіна Т., Семенцов В. Технологічні основи формування професійно-творчої компетентності майбутніх інженерів агропромислового виробництва. Імідж сучасного педагога. № 1(190), 2020. С. 16-22. 38.Нагаєв В.М., Олійник Т.І., Гіржева О.М. Модель комунікативної компетентності державних службовців в системі публічного управління та адміністрування. Наукові перспективи: журнал. Серія «Державне управління». № 3(45), 2024. С. 291-309. DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-3(45). 39. Нагаєв В.М. Формування досвіду соціокультурної професійної комунікації менеджерів у процесі їх фахової підготовки. Актуальні проблеми інноваційної економіки. № 2, 2017. С. 42-47. 40. Нагаєв Віктор, Червоний Сергій, Безнос Євеній. Ццифрові засади формування управлінської компетентності менеджерів: технологічний аспект. Цифрові трансформації та інноваційні технології в економіці [електронне видання] : збірник матеріалів Міжнародної науково практичної інтернет-конференції, Ломжа-Харків: Міжнародна Академія Прикладних Наук в Ломжі; Харків: ПЗВО "Харківський технологічний університет "ШАГ", Україна. Видавництво: MANS в Ломжі, Частина 2. 2024. С. 72-81. 41. Нагаєв В.М., Портян М.О. Методика викладання у вищій школі: навч. посібник. Х.: «Стильна типографія», 2018. 289 с. 42. Нагаєв В.М. Проектування педагогічної системи в умовах управління навчально-творчою діяльністю студентів. Напрями модернізації соціально-педагогічної системи підготовки фахівців в університеті: Монгографія / за ред. Т.О.Дмитренко, Т.В.Колбіної. – Херсон: вид-во ПП Вишемірський В.С. – 2017. – С. 265-313. 43. Нагаєв В.М. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник. Х.: «Стильна типографія», 2019. 267 с. 44. Нагаєв В. М., Герлянд Т. М. Технологічні основи організації наскрізного та дуального навчання у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців лісового господарства. Електронне фахове видання «Перспективи та інновації науки. Серія: Педагогіка». 2022 № 7(12). С. 270-285. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-7(12)-271-285 45. Нагаєв В.М. Формування досвіду соціокультурної професійної комунікації менеджерів у процесі їх фахової підготовки. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2017. № 2. С. 42-47. 46. Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ ст. Освіта України. № 29, 18 липня 2001 р. С.4-6. 47. Національна рамка кваліфікацій [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-п. 48. Овчарук О. В. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Бібліотека з освітньої політики. Київ : «К.І.С.», 2004. 112 с. 49. Освіта і наука в умовах воєнного стану: інформаційно аналітичний збірник. Київ : МОН України, 2023. 64 с. 50. Панфілов Ю.І., Фурманець Б.І. Компетентнісний підхід в освіті: досвід, проблеми, перспективи. Теорія і практика управління соціальними системами. 2017. № 3. С. 55–67. 51. Положення про організацію навчального процесу у Державному біотехнологічному університеті. Х.: ДБТУ, 2021. 38 с. 52. Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки. Розпорядження КМУ від 23 лютого 2022 р. № 286-р. [Електронний ресурс]. URL: https://zakon.rada.gov.ua. 53. Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні": Закон України. № 2102-IX від 24 лютого 2022 року. ВВР України № 37. К., 2022. 54. Про електронні комунікації: Закон України від 14.09.2022 р. № 1089-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1089-20#Text (дата звернення: 03.11.2022). 55. Про освіту: Закон України. Відомості Верховної Ради (ВВР). № 38-39. ст.380, 2017, Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-84 56. Про професійно-технічну освіту: Закон України [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/law/2245/. 57. Про внесення змін до Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» щодо окремих аспектів підготовки кваліфікованих робітників в умовах воєнного стану та відновлення економіки: Закон України від 19.06.2022 № 2312-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2312-20#Text (дата звернення: 01.11.2023). 58. Равен Д. Компетентність у сучасному світі сучасної спільноти: визначення, розвиток та реалізація. Когито-Центр, 2002. 396 с. 59. Рекомендації щодо організації освітнього процесу у закладах П(ПТ)О: лист Міністерства освіти і науки України від 07.03.2022 № 1/3377-22. URL: http://www.nmcpto.te.ua/normatyvno-pravove-zabezpechennia/nakazy-ta lystyministerstva-osvity-i-nauky-ukrainy (дата звернення: 01.11.2023). 60.Сарновська С.О. Сучасна соціальна комунікативна культура (філософсько-методологічний аналіз) : Автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. філос. наук. 09.00.03. / Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. К., 2000. 18 с. 61.Семеног О.М. Формування комунікативної компетентності майбутніх економістів. Педагогіка вищої та середньої школи : зб. наук. пр. Кривий Ріг. 2013. С. 266–270. 62.Стандарт вищої освіти України. Другий (магістерський) рівень, галузь знань 01 – Освіта / Педагогіка, спеціальність – 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями). Стандарт затверджено і введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 18.11. 2020 р. № 1435. 63. Стандарт вищої освіти України перший (бакалаврський) рівень, галузь знань 01 – «Освіта / Педагогіка», спеціальність 015 – «Професійна освіта (за спеціалізаціями)». Затверджено і введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 21.11.2019 р. № 1460. 64. Статистичний щорічник «Україна 2023» / За ред. О.Г.Осауленка. К.: Держкомстат України, 2024. 554 с. 65. В.Ю. Професійний розвиток майбутнього фахівця як складник його соціальної діяльності у контексті сучасної соціокультурної ситуації. Соціально-педагогічна діяльність в умовах трансформації суспільства: теоретичні та прикладні проблеми: монографія / за заг. ред. С.П. Архипової. Черкаси: Вид. ФОП Гордієнко Є.І., 2014. C. 19–46. 66.Теорія і практика професійного становлення особистості в соціокультурному просторі: монографія / Кол. авторів; ред. О. О. Лаврентьєвої, О. П. Крупського, Є. В. Намлієва. Дніпропетровськ : Акцент ПП, 2014. 360 с. 67. Тимошенкова Ю.А., Іванова Т.В. Мотивація і стимули відмінного навчання студентів та ефективної роботи викладачів. Освітні інновації в умовах цифрових трансформацій професійної ідготовки фахівців:Матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції , 12 грудня 2024 р. Харків: КП «Міська друкарня», 2024. С. 229-233. 68.Фоменко Т.М. Визначення поняття «соціокультурна компетентність» у сучасній парадигмі вищої освіти. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи: зб. наук. праць. Харків: ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2014. Вип. 42. С. 149–156. 69.Фурман О. Формування мовно-комунікативної компетентності педагога. Вісник науки та освіти. Серія «Педагогіка. 2023. No 11(17). С. 1184-1196. 70.Хаустова М. Г. Державна політика в умовах цифровізації суспільства. Міжнародний досвід реалізації програм та стратегії цифровізації. Аналітично порівняльне правознавство. № 2, 2022. С. 209-216. 71.Черезова І.О. Комунікативна компетентність як інтегральна якість особистості. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки. 2014. № 1 (1). С. 103–107. 72.Ципіна Д. С. Формування риторичної компетентності майбутніх менеджерів в умовах магістерської підготовки як педагогічна проблема. Зб. наук. пр. Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [гол. ред.: М.Т.Мартинюк]. Умань : ФОП Жовтий О.О., 2014. Ч.2. С. 411–416. 73. Шаров С. Компетентнісний підхід: переваги, структура та особливості. Науковий вісник Миколаївського національного університету ім. В.О. Сухомлинського. Серія : Педагогічні науки. 2018. № 4 (63). С. 194–199. 74. Шарова Т. М., Шаров С.В., Бородихіна О.В. Формування комунікативно-діалогічної компетентності студентів-філологів. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. 2017. Вип. 29 (1). С. 74–76. 75. Юрійчук Н. Д. Формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя-філолога. Вісник Чернігівського національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 4 (160). Серія: Педагогічні науки. Чернігів, 2019. С. 224–228. 76. Яресько К. В. Культура управління навчальною діяльністю студентів : монографія. Х. : ХНУРЕ, 2004. 235 с. 77.Яшник С.В. Сутнісна характеристика управлінської культури фахівців аграрної галузі. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія «Педагогіка. Психологія. Філософія». Київ, 2012. Вип. 175. Ч. 2. С. 265-274. 78.Kalaur S., Soroka O. Theoretical and methodological principles of the formation of professional culture and professional image among educators by means of the acmeological approach in war conditions. Social Work and Education. 2023. No 10(1). Р. 99–110. 79. Klochko O., Nagayev V., Kovaleko O., Fedorets V. Forming of professionally creative competence of prospective agrarian managers by facilities of digital technologies. Society. Integration. Education:Proceedings of the International Scientific Conference. [Online]. Volume IV, May 22th23th, 2020. С. 460-474. Web. 11 Jun. 2020. http://dx.doi.org/10.17770/sie2020vol4.4847. |
Розташовується у зібраннях: | 015 - "Професійна освіта" (Магістри) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2024_М_015z-23M-01_Ivanova_T_A.pdf Restricted Access | 1.47 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити Запит копії |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.