Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63736
Название: | Формування навичок soft skills майбутніх викладачів професійної освіти |
Авторы: | Золотарьова, Світлана Анатоліївна |
Научный руководитель: | Моїсеєва, Наталя Іванівна |
metadata.dc.contributor.affiliation: | Державний біотехнологічний університет Кафедра ЮНЕСКО «Філософія людського спілкування» та соціально-гуманітарних дисциплін |
Ключевые слова: | творчі навички;організаційні навички;soft skills;майбутні педагоги;професійна освіта;практичні завдання;інтерактивні методи;проєктна діяльність;кейс-метод;рольові ігри;професійний розвиток;освітні інновації;педагогічна майстерність |
Дата публикации: | 2024 |
Издательство: | Харків: ДБТУ |
Библиографическое описание: | Золотарьова С. А. Формування навичок soft skills майбутніх викладачів професійної освіти: кваліфікаційна робота магістра: спец. 015 – Професійна освіта; наук. кер. Н. І. Моїсеєва. Харків: ДБТУ, 2024. 69 с. |
Краткий осмотр (реферат): | Стислий огляд змісту. Кваліфікаційна робота магістра присвячена дослідженню використання практичних завдань для формування творчих і організаційних навичок у майбутніх педагогів професійної освіти. У роботі розглянуто сучасні підходи до підготовки педагогів у контексті розвитку надпрофесійних компетенцій, зокрема soft skills, які є основою ефективної педагогічної діяльності. Особлива увага приділяється проєктним завданням, рольовим іграм, кейс-методам, які сприяють розвитку творчого мислення, лідерських здібностей та здатності до організації навчального процесу. У першому розділі роботи проаналізовано сутність творчих і організаційних навичок, їх значення у професійній діяльності педагога, а також теоретичні підходи до їх формування. Другий розділ містить емпіричне дослідження рівня сформованості soft skills у студентів педагогічних спеціальностей, результати оцінки ефективності впровадження практичних завдань у навчальний процес. Практична частина роботи пропонує рекомендації щодо вдосконалення методик формування творчих і організаційних навичок шляхом використання інтерактивних технологій, групових проєктів та інноваційних освітніх підходів. Практична значущість роботи полягає у розробці рекомендацій для викладачів педагогічних закладів вищої освіти з впровадження ефективних методик розвитку творчих і організаційних навичок у студентів. Отримані результати можуть бути використані для підвищення професійної підготовки майбутніх педагогів, їх адаптації до сучасних викликів освітнього середовища. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63736 |
Использованная литература: | 1. Huntington S. The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order. N.Y.: Simon & Schuster. 1996, 367 р. 2. Вибрані матеріали міжнародної програми з формування м’яких навичок СЕЕ навчання / за заг. ред. О. Елькіна, О. Масалітіної, Я. Фюрста. Харків: Дім реклами, 2019. Спеціально для П’ятої національної (не)конференції для шкільних педагогів EdCamp Ukraine, 2019. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2. 3. Лєвіт Д., Євтухова Т. Розвиток soft skills у контексті сталого розвитку освіти. Освіта. Інноватика. Практика, 2024. Том 12, № 1. С. 57-62. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i1-008 4. Коваль К. Розвиток “soft skills” у студентів – один із важливих чинників працевлаштування. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2015. № 2. С. 162–167. 5. Наход С. А. Значущість «Soft skills» для професійного становлення майбутніх фахівців соціономічних професій. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2018. № 63. С. 131–135. 6. Длугунович Н.А. Soft skills як необхідна складова підготовки іт фахівців. Вісник Хмельницького національного університету. Технічні науки. 2014. № 6. С. 239–242. 7. Сердюк Г. Компетентнісний підхід у формуванні гнучких умінь (soft skills). Viae Educationis: Studies of Education and Didactics. 2022, Vol. 1, No. 4. С. 82-91. https://doi.org/10.15804/ve.2022.04.10. 8. Повстин О.В., Козяр М. М. Значення «soft skills» у формуванні управлінської компетентності фахівців у галузі безпеки людини. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. 2019. №20. С. 122–127. 9. Кулішов В.С. Забезпечення набуття педагогічними працівниками ЗП(ПТ)О soft skills в умовах воєнного стану. Імідж сучасного педагога, 2024. №4(217). С. 57-61. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-57-61. 10. Біляковська O. “Soft skills” як необхідна складова якісної професійної підготовки майбутнього вчителя. Rocznik Polsko-Ukraińsk i / Uniwersytet Humanistyczno-przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. 2018. T. XX. S. 175–185. DOI: http://dx.doi.org/10.16926/rpu.2018.20.12 11. Soft skills – навыки успеха [Електронний ресурс] URL: http://expressexternat.spb.ru/2009-12-04-19-19-04/39-2009-12-04-19-05-08/1173-soft-skillsnavyki-uspekha. 12. Янковська О., Саприкіна М. Звіт за результатами І Національного Форуму «Бізнес і університети» [Електронний ресурс]. Центр «Розвиток КСВ». К., 27 листопада 2013 р. URL: http://csrukraine.org/wp content/uploads/2014/04/ForumReport_Final.pdf. 13. Безлюдна Н., Дудник Н. Формування soft skills у майбутніх педагогів як умова реалізації професійного стандарту вчителя. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. 2021. Вип. 2 (6). С. 137–143. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(6).2021.248137 14. Степанова Н. М. Розвиток soft skills майбутніх педагогів під час викладання громадянознавчих курсів у закладі вищої освіти. Імідж сучасного педагога, 2023. № 1 (208). С. 35–38. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-1(208)-35-38 15. Demchenko O., Kazmirchuk N., Zhovnych O., Stakhova I., Podorozhnyi V., Baranovska I. Preparing students for the use of theater activities for children's development soft skills: european context. Society. Integration. Education. 2022. Р.31-46 16. Пирожок Г. Ю. Формування ключових soft skills у студентів педагогічного коледжу. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». 2022. Вип. 98. с. 48–53. 17. Braiilko Yu., Palekha O., Rudych O. Рrimary school teachers’ soft skills development while teachingphilological disciplines. Aesthetics and ethics of pedagogical action. 2022. Issue 25. Р.94-104. 18. Мозгова Г., Євтушенко В., Мозгова А. Формування soft skills фахівця в галузі маркетингу на основі компетентнісного підходу. Економіка та суспільство. 2020. Вип. 22. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/98/93. 19. Лавриненко С.О. Формування soft skills майбутнього хореографа у процесі навчання у ЗВО. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2022. Випуск 204. С.166-172. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-204-166-172. 20. Коркішко, О., & Трещалов, В. Формування навичок soft skills майбутніх педагогів через наповнення змісту освітніх компонентів елементами тренінгових технологій. Гуманізація навчальновиховного процесу, 2023. №1 (103). 17-23. https://doi.org/10.31865/2077- 1827.1(103)2023.284345. 21. Охріменко, Л. Розвиток “soft skills” як складова фахової підготовки майбутніх вчителів початкових класів. Молодь і ринок, 2023. № 3(211), 162-165. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277522. 22. Ямполь Ю.В., Поліщук С.В., Наместюк І.П. Формування soft skills у майбутніх менеджерів освіти для вдосконалення якості навчання освітніх закладів. Академічні візії, 2022. № 22. https://academy vision.org/index.php/av/article/view/529 23. Муравйова І.О., Мар’янко Я.Г., Осадча А.О. Soft Skills у сучасних реаліях української освіти. Інноваційна педагогіка, 2021. Вип. 32. Т. 1. С 108-112. https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/32-1.23. 24. Самойленко О., Брюховецька І., Штайнер Т. Педагогічні умови формування soft skills у майбутніх педагогів у процесі професійно-педагогічної підготовки. Молодь і ринок, 2024. № 10(230). С. 56-60. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.314178 25. The importance of Soft Skills for students. URL: https://www.edsys.in/importance-of-soft-skillsfor-students 26. Бєляєв С. Б., Ільїна О. О. Формування soft skills у майбутніх учителів Нової української школи. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2021 р.. № 79, Т. 1. С. 13-16. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.79.1.2 27. Мосієнко Г. М., Тарасенко А. І., Харлай Л. О. Розвиток soft skills у педагогів при викладанні здобувачам технічних спеціальностей. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2023. № 89. С. 127-131. https://doi.org/10.32782/1992-5786.2023.89.24. 28. Кохан О. М. Soft skills як необхідний компонент конкурентоспроможності майбутніх фахівців. Soft skills – невід’ємні аспекти формування конкурентоспроможності студентів у XXI столітті. Київ.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т. 2020. С. 43–45. 29. Сагіна Т., Шуневич О. Умови розвитку гнучких навичок (softs kills) у педагогів у процесі навчання на курсах підвищення кваліфікації. Український педагогічний журнал. 2019. № 2. С. 73–80. 30. European Commission/EACEA/Eurydice, Modernisation of Higher Education in Europe: Access, Retention and Employability 2014, Eurydice Report (Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2014). 31. European Commission, An agenda for new skills and new jobs in Europe: Pathways towards full employment, 2012, accessed March, 31, 2016, http://eur lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52010DC0682&from=EN. 32. EC (European Commission), Rethinking education strategy: Investing in skills for better socio-economic outcomes, 2012, accessed March, 31, 2016, http://eur-lex.europa.eu/legal content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52012DC0669&from=EN. 33. André Iland, Soft skills. Be professionally proactive (Iland Business Pages, 2013). Verma Shalini, Enhancing Employability @ Soft Skills (Chandigarth-Delhi Chennai: Pearson, 2013). 34. James J. Heckman and Yona Rubinstein, “The Importance of Noncognitive Skills: Lessons from GED Testing Program”, The American Economic Review 91(2), Papers and Proceedings of the Hundred Thirteenth Annual Meeting of the American Economic Association (May, 2001): 145-149 35. EC (European Commission), Transferability of Skills across Economic Sectors: Role and Importance for Employment at European Level (Luxembourg, Publications Office of the European Union, 2011). 36. James J. Heckman and Tim Kautz, “Hard Evidence on Soft Skills,” Labour Economics 19, nº 4 (2013): 452. 37. Mantz Yorke, Employability in higher education: What it is — what it is not, Learning and employability series 1 (York, UK: The Higher Education Academy, 2006), 26. 38. WHO (World Health Organization), Life Skills Education in Schools. Skills for Life, 1 (Genève: WHO, 1993). 39.ISFOL (Istituto per la formazione e l’orientamento al lavoro), Competenze trasversali e comportamento organizzativo. Le abilità di base nel lavoro che cambia(Milano: FrancoAngeli, 1994).ISFOL, Unità capitalizzabili e crediti formativi. I repertori sperimentali(Milano: FrancoAngeli, 1998). 40. Rychen and Salganik, eds., Key Competencies… 41. EU (European Union), Key Competences for Life Long Learning, Recommendation the European Parliament and the Council of 18th December 2006, Official Journal of the European Union (2006/962/EC), L394/10-18, accessed March, 31, 2016, http://eur-lex.europa.eu/legal content/EN/TXT/?uri=celex:32006H0962. 42. Julia Gonzalez, Robert Wagenaar, eds., Universities’ contribution to the Bologna Process. An introduction, 2nd Edition (Bilbao: Publicaciones de la Universidad de Deusto, 2008), accessed March, 31, 2016, http://www.unideusto.org/tuningeu/images/stories/Publications/ENGLISH_BROCHURE_FOR_WEBSITE.pdf. 43. Katerina Ananiadou and Magdalena Claro, “21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries”, OECD Education Working Papers, 41 (2009), OECD Publishing, accessed March, 31, 2016, http://dx.doi.org/10.1787/218525261154. 44. IFTF (Institute for the Future), Future work skills 2020, 2011, accessed March, 31, 2016, http://www.iftf.org/system/files/deliverable/SR 1382A%20UPRI%20future%20work%20skills_sm.pdf. 45. OECD, Skills for Social Progress, 33. 46. Eurydice, Key competencies (Brussels: Eurydice, 2002). 47. Rychen, Dominique S., and Laura H. Salganik, eds. Definition and selection of Key Competencies. Gottingen (Germany): Hogrefe & Huber Publishers, 2000. 48. Rao S.A. Enhancing Skills Development in Developing Countries through Work-Based Education and Apprenticeship Models: Insights from the German Dual Training. URL: https://www.linkedin.com/pulse/enhancing-skills-development developing-countries-jqi5e 49. «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України», затвердженого наказом Міністерства освіти України (№93 від 8 квітня 1993 р.) із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти № 351, листом Міносвіти України від 14.02.1996 р., №3 1-5/97; 50. «Тимчасове положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців», затвердженого наказом МОН України 23.01.2004 р., №48. 51. Соловей М.І., Ніколаєва С.Ю., Спіцин Є.С., Кудіна В.В., Бражник Н.О., Демчук В.С. Організація педагогічної практики в кредитно-модульній системі навчання (освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр», «спеціаліст»). –К.: Ленвіт, 2006. – 106 с |
Располагается в коллекциях: | 015 - "Професійна освіта" (Магістри) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
2024_M_015z-23M-01_Zolotarova_S_A.pdf Restricted Access | 1.36 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть Запрос копии |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.