Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4567
Title: Соціальні принципи формування фізичної підготовки студентів у контексті покращення якості їх життя
Other Titles: Social principles of forming physical preparation of students in the aspect of raising their life quality
Authors: Кудряшов, Ігор Олександрович
Артюгін, Арнольд Валерійович
Keywords: студенти;якість життя;фізична підготовленість;студенты;качество жизни;физическая подготовка;students;quality of life;physical preparation
Issue Date: 2016
Publisher: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Citation: Кудряшов І.О., Артюгін А.В. Соціальні принципи формування фізичної підготовки студентів у контексті покращення якості їх життя. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2016. Вип. 2(24). С. 317-323.
Abstract: Розглянуто питання впливу соціальних принципів на формування фізичної підготовленості студентів в аспекті покращення якості їх життя. Обґрунтовано, що основним чинником удосконалення фізичної підготовки молоді є формування мотиваційних цінностей. Зроблено висновки, що фізичну активність необхідно розглядати як основну характеристику, яка разом з іншими чинниками формує фізичну культуру особистості та сприяє підвищенню якості життя.
The question concerning the influence of social principles on the formation of physical preparedness of students in the aspect of improving their lives’ quality. It is specified that both the notion of material security of population and such factors as health condition, the expected duration of life, environment, nutrition, home comfort, social surrounding, satisfaction of cultural and spiritual needs, psychological comfort, and others belong to the parameters of life quality of people. Physical education in a higher educational establishment can influence on the factors of student’s life quality connected with his health, orientation values, selfimprovement, etc. Physical culture satisfied social needs in communication, games, entertainment, and some forms of self-expression of personality through socially active useful activity. The result of activity in physical education is physical preparedness and the level of improving movement abilities and skills, high level of vitality, sporting achievements, moral, aesthetic, and intellectual development. Physical culture is the basis of social and cultural life of a personality, the main modification of his general and professional culture. It is revealed as an integrated result of upbringing and professional training through a person’s attitude to one’s health, physical abilities and features, in the life style, and appears as a unity of knowledge, value orientations in their practical reproduction. It is important when the student understands the value of physical activity for strengthening health. The passivity regarding physical and health activity is predetermined by three main reasons: its underestimation, problems of family or previous school upbringing, absence of motivation at all stages of the personality development. It leads to the formation of indifferent attitude to physical activity among many students, though it is one of the main health factors. Formation of motivation to physical training and sport is possible only due to the increase of students’ erudition in practical questions concerning application of different methods for health support, understanding of the fact that physical culture is a part of culture of modern specialist in general. Students’ understanding of the importance of practicing physical activity, adherence to healthy life form physical culture of personality and helps to raise life quality.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4567
Appears in Collections:Випуск 2 (24)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30 (317-323).pdf379.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.