Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/1632
Название: Моделювання ефективної роботи підприємств роздрібної торгівлі за умов франчайзингу
Design of efficient operation of retailers franchising
Авторы: Корженко, Катерина Андріївна
Ключевые слова: франчайзинг;ефективність;товарообіг;фактори;рентабельність;бренд;регресія;франчайзинг;эффективность;товарооборот;факторы;рентабельность;бренд;регрессия;franchise;efficiency;turnover;factors;profitability;brand;regression
Дата публикации: 2014
Издательство: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Библиографическое описание: Корженко К.А. Моделювання ефективної роботи підприємств роздрібної торгівлі за умов франчайзингу. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 272-281.
Краткий осмотр (реферат): Розглянуто торговельну діяльність підприємств, що функціонують за умов франчайзингу. Проаналізовано зміни обсягів товарообігу та рівнів рентабельності підприємств-франчайзі в динаміці. На основі маркетингових досліджень виділено основні фактори впливу на обсяг товарообігу та їх вагомість. Побудовано багатофакторну регресійну модель ефективної роботи магазинів-франчайзі. Запропоновано перспективні шляхи стабільного розвитку торговельної діяльності за системою франчайзингу.
Business activities of trade enterprises operating in the context of franchising conditions are considered. The existence of the problem of insufficient coverage of the benefits by cooperation on franchising system is proved. The changes in trade turnover and profitability levels of franchisee-enterprises in dynamics during 2011–2013 years are analyzed. Based on market research and regression analysis the main factors significantly influencing trading process of franchisee-stores are identified. A regression model shows quantitative dependence of trade turnover on the impact of the following factors: brand value, location of the competitors nearby the store, discounted prices, product quality, service levels, compliance with the latest fashion trends, convenience store location. The subjection of consumer’s trademark choice to the brand value of the franchisor-company is defined. The way for sustainable development of trading activities in the context of franchise system is proposed.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1632
Располагается в коллекциях:Випуск 2 (20)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
esprstp_2014_2_29.pdf349.51 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.