Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1390
Назва: Соціокультурний чинник маркетингового середовища як основа розробки міжнародних конкурентних бізнес-стратегій в умовах глобалізації економіки
Інші назви: Социокультурный фактор маркетинговой среды как основа разработки международных конкурентных бизнес-стратегий в условиях глобализации экономики
Socio-cultural factor of the marketing environment as a basis for the development of international competitive business strategies in the context of economic globalization
Автори: Ломовських, Л.О.
Єфремова, Н.О.
Ключові слова: соціокультурні чинники;маркетингове макросередовище;міжнародна бізнес-стратегія;конкурентна стратегія;міжнародний ринок;глобалізація економіки;социокультурные факторы;маркетинговая макросреда;международная бизнес-стратегия;конкурентная стратегия;международный рынок;глобализация экономики;socio-cultural factors;marketing macro-environment;international business strategy;competitive strategy;international market;economic globalization
Дата публікації: 11-вер-2020
Видавництво: Харків : ХНАУ
Бібліографічний опис: Ломовських Л.О., Єфремова Н.О. Соціокультурний чинник маркетингового середовища як основа розробки міжнародних конкурентних бізнес-стратегій в умовах глобалізації економіки. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2020. № 1. С. 177-187.
Короткий огляд (реферат): Ломовских Л.А., Ефремова Н.А. Социокультурный фактор маркетинговой среды как основа разработки международных конкурентных бизнес-стратегий в условиях глобализации экономики. В статье определена роль социокультурного фактора маркетинговой среды при разработке международных конкурентных бизнес-стратегий в условиях глобализации. В современных условиях глобализации получение стабильных доходов компаний связано с разработкой и реализацией их конкурентных преимуществ. Пренебрежение исследованием группы социокультурных факторов, а именно анализом устоев, традиций, которые могут повлечь значительный уровень воздействия на эффективное завоевание международных рынков, приводит к недооценке ситуации на рынке, что может стать причиной негативных последствий. При выходе на рынок с другой культурой необходима плавная адаптация для успешной реализации стратегии. Знание потребительского поведения и постоянный контроль за ним помогут получить конкурентные преимущества и желаемые результаты экономической деятельности предприятия.
L. Lomovskykh, N. Yefremova. Socio-cultural factor of the marketing environment as a basis for the development of international competitive business strategies in the context of economic globalization. The article identifies the role of socio-cultural factor of the marketing environment in the development of international competitive business strategies in the context of globalization. Today, global economic and social changes are taking place in the world. In these conditions, competition is actively developing, which aims to achieve and increase the competitiveness of companies. One of the tools to solve this problem is the right choice, development and implementation of an international competitive strategy that determines the future development of companies and their achievement of a stable position. Socio-cultural factors reinforce economic factors in any area of the economy, including entrepreneurship. The development of an international business strategy in the context of economic globalization is complicated by the fact that cultural differences lead to the fact that national markets demand product modifications, which can be manifested in cost, quality, consumer properties, style, size and other parameters. Expansion often brings together cultures and institutions. In the context of globalization, socio-cultural dynamics is ongoing. Neglect to study a group of socio-cultural factors, namely the analysis of principles, traditions that can lead to a significant level of influence on the effective conquest of international markets, leads to an underestimation of the market situation, which can lead to negative consequences. When entering a market with a different culture, a smooth adaptation is needed for the successful implementation of the strategy. Knowledge of consumer behavior and constant control over it will help to obtain competitive advantages and desirable results of economic activity of the enterprise.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1390
Розташовується у зібраннях:Вісник ХНАУ №1



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.