Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/981
Название: Теоретичні підвалини конкурентних відносин на регіональних туристичних ринках
Авторы: Саркісян, Г.О.
Ключевые слова: конкуренція;туризм;кон’юнктура;рекреація;підприємницькі локації;конкуренция;туризм;конъюнктура;рекреация;предпринимательские локации;competition;tourism;conjuncture;recreation;entrepreneurial locations
Дата публикации: 12-сен-2020
Издательство: Харків : ХНАУ
Библиографическое описание: Саркісян Г.О. Теоретичні підвалини конкурентних відносин на регіональних туристичних ринках. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2020. № 2. С. 250-263.
Краткий осмотр (реферат): А.О. Саркисян. Теоретические основы конкурентных отношений на региональных туристических рынках. Известно, что конкуренция по своему содержанию рассматривается как закономерный процесс стимулирования развития общества, желанием повысить уровень дохода, автоматическим восстановлением равновесия на рынке труда учитывая личные и общественные интересы субъектов хозяйствования. Различные подходы относительно «конкуренции», как категории позволяют сгруппировать две позиции. Первая воплощает понимание соперничества в определенном рыночном среде между субъектами, отраслями или даже сферами деятельности. Вторая формирует плацдарм равных условиях доступа к ресурсам всеми конкурирующими единицами в условиях их независимости и самостоятельности. Итак, стремительные вызовы мировой экономики вызвали изменения в институты туризма и вызвали формирование глобализационного конкурирующего среды, нуждается прежде структурирования теоретического мировоззрения на регулирующие приоритетные дефиниции.
G.O. Sarkisyan. Theoretical foundations of competitive relations in regional tourism markets. It is known that competition in its content is considered as a natural process of stimulating the development of society, the desire to increase the level of income, the automatic restoration of equilibrium in the labor market, taking into account the personal and public interests of business entities. Different approaches to "competition" as categories allow the two positions to be grouped. The first embodies the understanding of rivalry in a certain market environment between actors, industries or even spheres of activity. The second forms a springboard for equal conditions of access to resources by all competing units in the conditions of their independence and independence. So, the rapid challenges of the world economy have caused changes in the institutions of tourism and have caused the formation of a globalizing competitive environment, which requires, first, the structuring of the theoretical worldview into regulating priority definitions. An important result of achieving the desired level of competitiveness will be not only the analysis of the specificity of the influencing factors, but also their further evaluation. There is a significant difference between the representatives of different specialties, given that economists prefer price and cost indicators; ecologists, geographers - the state of natural recreational objects and means of labor. Quantitative and qualitative approaches to the competitiveness of tourist locations allow us to summarize the following statements: rich and extensive range of different factors of competitiveness of regional tourist markets, which complicates the objectivity of theoretical and practical application of their competitive positions. However, the clearest indicators should be considered statistical and financial analytical evidence, which are the basis for the formation of reliable considerations and promising conclusions.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/981
Располагается в коллекциях:Вісник ХНАУ №2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Саркисян Г.О..pdf502.81 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.