Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7494
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНіконов, О. Я.-
dc.contributor.authorПолосухіна, Т. О.-
dc.date.accessioned2022-09-28T07:50:24Z-
dc.date.available2022-09-28T07:50:24Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationНіконов О. Я., Полосухіна Т. О. Параметричний синтез сучасних систем сканування навколишнього простору безпілотних транспортних засобів. Функціонали якості. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2018. № 12.С. 263-271.uk_UA
dc.identifier.issn2311-441X-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7494-
dc.description.abstractЕлектронно-скануюча система безпілотного транспортного засобу є однією із складових частин керуючого пристрою, яка сканує навколишній простір безпілотного транспортного засобу і визначає елементи картографічних даних, через які проходить маршрут. Для попередження зіткнення транспортного засобу з динамічною перешкодою, яка переміщається в передній зоні транспортного засобу, за допомогою сигналів ультразвукових датчиків, лазерного далекоміра (лидара), радара і інформації системи технічного зору оцінюється швидкість пересування перешкоди і відстань до неї. За отриманими даними і відомою швидкістю руху транспортного засобу прогнозують точку знаходження транспортного засобу на траєкторії руху в момент перетину динамічною перешкодою траєкторії руху транспортного засобу. Цілодобовість і зниження впливу погодних умов на комплекс забезпечується поєднанням радіоелектронних датчиків електронно-скануючої системи, що працюють в сантиметровому, ближньому і в далекому інфрачервоному діапазонах спектру. Лідар і радар встановлюють спереду транспортного засобу, або на опорно-поворотньому пристрої, яке закріплене на підйомно-щогловому пристосуванні, виконаному з можливістю обертання на 360 градусів в азимутальній площині, а також з можливістю переміщення по куту місця. Можливе розміщення підйомно-щоглового пристосування всередині безпілотного транспортного засобу. Внаслідок безперервної дії зовнішнього збурення вісь підйомно-щоглового пристосування безперервно відхиляється від вертикального положення. Якість процесу стабілізації оцінюється не тільки відхиленням підйомно-щоглового пристосування від вертикалі, але і кутовою швидкістю руху опорно-поворотних пристроїв. Вихідний сигнал з блоку керування обмежується і не дозволяє розвивати електронно-скануючій системі, яка встановлена на опорно-поворотньому пристрої, надмірній швидкості. Розроблені функціонали якості дозволяють синтезувати енергоефективну систему сканування навколишнього простору безпілотних транспортних засобів.uk_UA
dc.description.abstractOne of the main components of autonomous vehicle is a scanner system, which scans the surrounding space and detects the elements of mapping information located around the vehicle. To prevent vehicle collision with dynamic obstacles that are moving around the frontal part of the vehicle, the ultrasound, Light Detection and Ranging (LIDAR), radar sensors and computer vision systems estimate the distance and speed of the obstacle. With these data available and the known speed of the vehicle the point of intersection of trajectories can be predicted. A mix of radio sensors working within a centimeter radius, close proximity and long infrared range allows the system to function at any time of the day and under various weather conditions. The LIDAR and radar are installed in front of the vehicle or on a rotating base, which is installed on the mast, which provides 360-degree rotation in the azimuthal (horizontal) plane and the ability to change the angle to the horizontal plane. The mast can also be installed inside the vehicle. Due to constant external forces the mast deviates from the vertical position. The quality of the stabilization process is measured by the angle of deviation and the angular speed of the mast. The output signal obtained from the control system is limited and does not allow the scanning system to develop the excessive speed. The developed quality functions make it possible to synthesize the energy efficient scanning system for autonomous vehicles.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХНТУСГuk_UA
dc.relation.ispartofseriesТехнічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів № 12;-
dc.subjectелектронно-скануюча системаuk_UA
dc.subjectсканування навколишнього просторуuk_UA
dc.subjectбезпілотний транспортний засібuk_UA
dc.subjectлазерний далекомірuk_UA
dc.subjectлідарuk_UA
dc.subjectрадарuk_UA
dc.subjectопорно-поворотній пристрійuk_UA
dc.subjectкутова швидкістьuk_UA
dc.subjectфункціонал якостіuk_UA
dc.subjectенергоефективна системаuk_UA
dc.subjectthe electron-scanning systemuk_UA
dc.subjectscanning of the surrounding spaceuk_UA
dc.subjectthe unmanned vehicleuk_UA
dc.subjectthe laser rangefinderuk_UA
dc.subjectthe lidaruk_UA
dc.subjectthe radaruk_UA
dc.subjectthe support-rotary deviceuk_UA
dc.subject;the angular velocityuk_UA
dc.subjectthe quality functionaluk_UA
dc.subjectthe energy-efficient systemuk_UA
dc.titleПараметричний синтез сучасних систем сканування навколишнього простору безпілотних транспортних засобів. Функціонали якостіuk_UA
dc.title.alternativeParametric synthesis of modern systems for scanning the surrounding space of unmanned vehicles. quality functionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
38.pdf15.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.