Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7469
Title: Визначення залежності вантажності козлового крану від основних показників роботи на автотранспорті
Other Titles: Determination of the dependence of load capacity of the gantry crane on the main performance indicators on motor transport
Authors: Северин, О. О.
Шуліка, О. О.
Keywords: кран;вантажність;автомобільний транспорт;вантажні роботи;crane;load capacity;motor transport;efficiency;parameters of loading and unloading
Issue Date: 2018
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Северин О. О., Шуліка О. О. Визначення залежності вантажності козлового крану від основних показників роботи на автотранспорті. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2018. № 12.С. 191-196.
Series/Report no.: Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів № 12;
Abstract: Наведені результати аналізу методик вибору раціонального засобу механізації циклічної дії в залежності від основних техніко-експлуатаційних показників виконання робіт з вантажем на автотранспорті. В дослідженні виявлено, що найбільший вплив на вантажність козлового крану здійснюють два показники – обсяг робіт і часу циклу, для яких і були визначені закони розподілу випадкових величин.
In this paper, we propose the analysis of methods for determination of rational cyclical mechanization depending on the technical and operational parameters of loading and unloading on the motor transport. The greatest influence on the load carrying capacity of a crane by two indicators - the volume of work and the cycle time has been carried out. The distribution laws and characteristics of technical and operational parameters have been grounded: the normal distribution law is not rejected for the time of the work cycle and the work volume, the Weibull law is not rejected for the load capacity. The obtained dependence of the crane's load capacity on the work value and the working cycle time is linear and can be used later in determining the rational load-carrying capacity of the mechanization of cargo operations for the specified operating conditions. Implementation of the proposed approach allowed reducing the cost of carrying out cargo operations by an average of 2.5%.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7469
ISSN: 2311-441X
Appears in Collections:№ 12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
27.pdf8.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.