Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7314
Title: Ділова репутація як стратегічний чинник розвитку підприємства
Other Titles: Business reputation as a strategic factor for enterprise development
Деловая репутация как стратегический фактор развития предприятия
Authors: Судомир, С.М.
Keywords: ділова репутація, розвиток, підприємство, стратегія, конкуренція.;business reputation, development, enterprise, strategy, competitiveness.;деловая репутация, развитие, предприятие, стратегия, конкуренция.
Issue Date: 2017
Publisher: Харків: ХНАУ ім. В.В. Докучаєва
Citation: Судомир С.М. Ділова репутація як стратегічний чинник розвитку підприємства. 2017. № 4. С. 424 - 429
Series/Report no.: Економічні науки;№ 4
Abstract: В статті обґрунтовано основні теоретико-методичні засади діловою репутацією підприємств в основу якого покладено вимоги системності та комплексності. Розроблено методику визначення ділової репутації підприємства згідно факторів зовнішнього та внутрішнього середовища. Оцінено ділову репутацію досліджуваного регіону.
The basic theoretical and methodical principles of the enterprises business reputation, which are based on the requirements of the systemic character and complexity, are substantiated in the article. The business reputation of the enterprises as open socio-economic systems is a complex problem, which is determined by the factors of the external and internal environment. In particular, the factors of the external environment are: the quality of products, reasonable price, design, business efficiency, organizational culture in interaction, financial solvency of the company, business ethics in interaction, social status of the consumer, level of the customer's paying capacity, economic stability of the company, the level of fulfillment of obligations in the interests, service culture, company profile, manager's image, ecological culture, social responsibility, and environmental responsibility. The factors of the internal environment should include: working conditions, social support, organization culture, organization values, power distance, level of wages, the firm's economic stability, the manager’s course of Life, managerial style, and participation in management, teamwork energy, intra-system business ethics, culture of management personnel, and the day mode. The method for determining the business reputation of the enterprise according to the factors of external and internal environment is developed. The business reputation of the researched region is estimated, and it is also established that the enterprises of the researched region are characterized by different levels of business reputation, which ranges from 0.49 to 0.92 coefficients. The method of grouping has determined that with an increase in the business reputation ratio from the 1st to the 3rd group of the enterprises in the administrative regions by 1,86 times, the production of gross products per 100 hectares of agricultural lands increases accordingly by 1,63 times.
В статье обоснованы основные теоретико-методические основы деловой репутацией компаний в основу которого положены требования системности и комплексности. Разработана методика определения деловой репутации предприятия согласно факторов внешней и внутренней среды. Дана оценка деловой репутации исследуемого региона.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7314
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sudomyr.pdf613.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.