Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7314
Назва: Ділова репутація як стратегічний чинник розвитку підприємства
Інші назви: Business reputation as a strategic factor for enterprise development
Деловая репутация как стратегический фактор развития предприятия
Автори: Судомир, С.М.
Ключові слова: ділова репутація, розвиток, підприємство, стратегія, конкуренція.;business reputation, development, enterprise, strategy, competitiveness.;деловая репутация, развитие, предприятие, стратегия, конкуренция.
Дата публікації: 2017
Видавництво: Харків: ХНАУ ім. В.В. Докучаєва
Бібліографічний опис: Судомир С.М. Ділова репутація як стратегічний чинник розвитку підприємства. 2017. № 4. С. 424 - 429
Серія/номер: Економічні науки;№ 4
Короткий огляд (реферат): В статті обґрунтовано основні теоретико-методичні засади діловою репутацією підприємств в основу якого покладено вимоги системності та комплексності. Розроблено методику визначення ділової репутації підприємства згідно факторів зовнішнього та внутрішнього середовища. Оцінено ділову репутацію досліджуваного регіону.
The basic theoretical and methodical principles of the enterprises business reputation, which are based on the requirements of the systemic character and complexity, are substantiated in the article. The business reputation of the enterprises as open socio-economic systems is a complex problem, which is determined by the factors of the external and internal environment. In particular, the factors of the external environment are: the quality of products, reasonable price, design, business efficiency, organizational culture in interaction, financial solvency of the company, business ethics in interaction, social status of the consumer, level of the customer's paying capacity, economic stability of the company, the level of fulfillment of obligations in the interests, service culture, company profile, manager's image, ecological culture, social responsibility, and environmental responsibility. The factors of the internal environment should include: working conditions, social support, organization culture, organization values, power distance, level of wages, the firm's economic stability, the manager’s course of Life, managerial style, and participation in management, teamwork energy, intra-system business ethics, culture of management personnel, and the day mode. The method for determining the business reputation of the enterprise according to the factors of external and internal environment is developed. The business reputation of the researched region is estimated, and it is also established that the enterprises of the researched region are characterized by different levels of business reputation, which ranges from 0.49 to 0.92 coefficients. The method of grouping has determined that with an increase in the business reputation ratio from the 1st to the 3rd group of the enterprises in the administrative regions by 1,86 times, the production of gross products per 100 hectares of agricultural lands increases accordingly by 1,63 times.
В статье обоснованы основные теоретико-методические основы деловой репутацией компаний в основу которого положены требования системности и комплексности. Разработана методика определения деловой репутации предприятия согласно факторов внешней и внутренней среды. Дана оценка деловой репутации исследуемого региона.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7314
Розташовується у зібраннях:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" № 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sudomyr.pdf613.27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.