Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7140
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛитвинова, О.М.-
dc.date.accessioned2022-09-22T07:32:04Z-
dc.date.available2022-09-22T07:32:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЛитвинова О.М. Маркетинг інновацій в аграрному секторі: специфіка сільськогосподарських підприємств. 2017. № 4. С. 105 - 110uk_UA
dc.identifier.otherУДК 005.591.6:631.11-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7140-
dc.description.abstractСтаттю присвячено проблемам маркетингу інновацій в аграрному секторі. Досліджено особливості сільськогосподарських підприємств, які мають бути враховані в процесі здійснення маркетингової діяльності у сфері інновацій. Обґрунтовані підходи, мотиви та цілі такої діяльності. Показано, що головною рушійною силою маркетингу інновацій в аграрному секторі є практичні проблеми сільськогосподарських підприємств. Орієнтир на їх вирішення є важливим інструментом зменшення ризиків, притаманних інноваційній діяльності, а, в поєднанні із комерціалізацією створених інноваційних продуктів, забезпечує попит на них. Важливими умовами для цього є забезпечення окупності витрат, пов’язаних із впровадженням інноваційних продуктів їх споживачами в поєднанні із забезпеченням підвищення економічної ефективності господарської діяльності через впровадження інновацій.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to problems of marketing of innovations in agrarian sector. The specific issues of agrarian enterprises which should be taken into the account when performing marketing activities in innovation sphere were researched. Approaches, motivation and goals of such activities were substantiated. it was shown that actual problems of agricultural enterprises act as the main driving force of marketing of innovations. Orientation to solving such problems is the important instrument of mitigation the risk related to innovation activities and in conjunction with commercialization of developed innovation products secures the demand for them. The role of scientific and educational spheres is reduced to discovering the real problems of agricultural enterprises, analyzing the proposed solutions, market level innovation products on this base. innovation cycle ends with the commercialization stage, when marketable innovation product is proposed for sale to general public. important conditions for this are the return on expenses tied to the implementation of innovation products by the customers combined with the improvement of efficiency of economic activities. This approach secures sustainability of the innovation process, its orientation to the real practical problems, ability of the innovation activity subjects in agrarian sector not only to self financing but also to profitable functioning.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена проблемам маркетинга инноваций в аграрном секторе. Исследованы особенности сельскохозяйственных предприятий, которые должны быть учтены в процессе осуществления маркетинговой деятельности в сфере инноваций. Обоснованы подходы, мотивы и цели такой деятельности. Показано, что главной движущей силой маркетинга инноваций в аграрном секторе являются практические проблемы сельскохозяйственных предприятий. Ориентир на их решение является важным инструментом снижения рисков, присущих инновационной деятельности, а, в совокупности с коммерциализацией созданных инновационных продуктов, обеспечивает спрос на них. Важными условиями для этого является обеспечение окупаемости затрат, связанных с внедрением инновационных продуктов их потребителями в сочетании с обеспечением повышения экономической эффективности хозяйственной деятельности в результате внедрения инноваций.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків: ХНАУ ім. В.В. Докучаєваuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономічні науки;№ 4-
dc.subjectаграрний сектор, інновації, маркетинг інновацій, сільськогосподарське підприємство, маркетинг, ефективність, інвестиції, окупністьuk_UA
dc.subjectagrarian sector, innovations, marketing of innovations, agrarian enterprise, marketing, efficiency, investment, returnuk_UA
dc.subjectаграрный сектор, инновации, маркетинг инноваций, сельскохозяйственное предприятие, маркетинг, эффективность, инвестиции, окупаемость.uk_UA
dc.titleМаркетинг інновацій в аграрному секторі: специфіка сільськогосподарських підприємствuk_UA
dc.title.alternativeInnovation marketing in the agricultural sector: specificity of agricultural enterprises.uk_UA
dc.title.alternativeМаркетинг инноваций в аграрном секторе: специфика сельскохозяйственных предприятий.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Litvinova.pdf568.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.