Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7132
Title: Маркетингові концепції діяльності українських агропідприємств на міжнародному товарному ринку
Other Titles: Marketing concepts of activity of Ukrainian agribusiness in international commodity markets.
Маркетинговые концепции деятельности украинских агропредприятия на международном товарных рынках.
Authors: Пасемко, Г.П.
Бага, Л.Г.
Беседіна, Г.Є.
Ірха, О.О.
Keywords: збут, маркетинг, сільське господарство, ринок, товар, ринок збуту, концепція маркетингу, сегмент ринку, світовий ринок.;marketing, marketing, agriculture, market, commodity, marketing market, marketing concept, market segment, world market.;сбыт, маркетинг, сельское хозяйство, рынок, товар, рынок сбыта, концепция маркетинга, сегмент рынка, мировой рынок.
Issue Date: 2017
Publisher: Харків: ХНАУ ім. В.В. Докучаєва
Citation: Пасемко Г.П., Бага Л.Г., Беседіна Г.Є., Ірха О.О. Маркетингові концепції діяльності українських агропідприємств на міжнародному товарному ринку. 2017. № 4. С. 59 - 66
Series/Report no.: Економічні науки;№ 4
Abstract: В статті розглянуто основні напрямки реалізації концепцій маркетингової діяльності національних сільськогосподарських підприємств в умовах входження української економіки в світове господарство. Оцінено основні світові ринки збуту вітчизняної сільськогосподарської продукції з позиції пріоритетності для підприємств-виробників. Висвітлено основні проблеми та перспективи формування системи маркетингу в аграрному секторі з урахуванням специфіки інтеграції до міжнародних економічних відносин.
The article considers the main directions of realization of the concepts of marketing activity of national agricultural enterprises in the conditions of entering the Ukrainian economy into the world economy. Accordingly, in the long run, for the effective promotion of the national product on the world market, we can distinguish three main variants of the system of Ukrainian agrarian marketing at the international level: - development of the trader business. It should be emphasized that in this form, as at present, the minimum cost of purchasing from the manufacturer with the maximization of profits, he can not stand for a long time - producers will be poor and bankrupt, and traders will lose the market; - government mediation. It is possible for the formation of a system of state ownership of the organization of the infrastructure of the agrarian market. Realized by counter vectors of state order - state support; - cooperation of medium and small commodity producers with the formation of their own representative office in the market infrastructure. The manufacturers themselves create a system of sales Implementation of the concepts of national food security and the formation of competitive production we see in the development of marketing and the agrarian sector of the economy as a whole through their synthesis in the global food market. For the effective implementation of the principles of marketing at the exit of agrarian production into the international market, we consider it most expedient to formulate a marketing policy through state representation and co-operation of agrarian producers, combining them organically. At the same time, protecting one's own interests remains an extremely important factor, because achieving the authority and significance of the country's economy at the world level can only be achieved by strengthening the country as a whole.
В статье рассмотрены основные направления реализации концепций маркетинговой деятельности национальных сельскохозяйственных предприятий в условиях вхождения украинской экономики в мировое хозяйство. Оценены основные мировые рынки сбыта отечественной сельскохозяйственной продукции с позиции приоритетности для предприятий-производителей. Освещены основные проблемы и перспективы формирования системы маркетинга в аграрном секторе с учетом специфики интеграции в международных экономических отношений.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7132
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pasemko_Baga_Beseedina_Irha.pdf539.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.