Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/710
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМіносян, Андрій Сергійович-
dc.contributor.authorЮрченко, Любов Іванівна-
dc.contributor.authorВарипаєв, Олексій Михайлович-
dc.contributor.authorЛаврук, Владислав Валерійович-
dc.date.accessioned2022-06-08T07:24:48Z-
dc.date.available2022-06-08T07:24:48Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationМіносян А.С., Юрченко Л.І., Варипаєв О.М., Лаврук В.В. Новітні концепції розробки та вдосконалення сучасних методів зберігання харчових продуктів: соціально-гуманітарна та етична складові. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2017. Вип. 1(25). С. 173-183.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/710-
dc.description.abstractРозглянуто проблематику становлення соціально-гуманітарної та етичної складових як важливих показників соціокультурного розвитку та пізнання культурної ідентичності. Проаналізовано розробку та аналіз нових підходів до зберігання та реалізації продуктів харчування в контексті соціальної відповідальності бізнесу. Доведено, що соціальна відповідальність бізнесу приводить до зростання рівня якості життя населення, соціальноекономічного розвитку держави в цілому.uk_UA
dc.description.abstractIn the paper we consider the problems of the formation of social, humanitarian and ethical component as an important indicator of socio-cultural development and knowledge of cultural identity. The development and analysis of new approaches to the storage and sale of food products in the context of corporate social responsibility are analyzed. It is proved that social responsibility of business leads to an increase in life quality and socio-economic development of the country as a whole. World experience shows social responsibility under-vault level to increase quality of life and socio-economic development in general. The main advantage of the implementation of corporate social responsibility is to minimize negative development of the enterprise, solve social and environmental problems both at local and global levels. Formation and development of national model of corporate social responsibility will harmonize the goal of social policy and business objective of Ukrainian business environment companies. The support from provided, imitating the experience of successful practices of collective social responsibility of international and domestic companies a partnership of the government and business will become a powerful resource for the development of corporate social responsibility to the environment, the community, society, socially vulnerable strata of the population, and hence in the resource of sustainable development of enterprises with the production and sale of food products.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectкорпоративна соціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectконс’юмеризм-
dc.subjectендавмент-
dc.subjectпіраміда Керолла-
dc.subjectекологізація-
dc.subjectдетінізація-
dc.subjectбіорозкладання-
dc.subjectкорпоративная социальная ответственность-
dc.subjectконсьюмеризм-
dc.subjectэндавмент-
dc.subjectпирамида Кэролла-
dc.subjectэкологизация-
dc.subjectдетенизация-
dc.subjectбиоразложение-
dc.subjectcorporate social responsibility-
dc.subjectconsumerism-
dc.subjectendowments-
dc.subjectCarroll’s pyramid-
dc.subjectgreening-
dc.subjectlegalization-
dc.subjectbiodecomposition-
dc.titleНовітні концепції розробки та вдосконалення сучасних методів зберігання харчових продуктів: соціально-гуманітарна та етична складовіuk_UA
dc.titleNew concepts of development and improvement of modern methods of food products storage: socio-humanitarian and ethical components-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (25)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2017_1_19.pdf524.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.