Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6971
Назва: Стратегія підвищення конкурентноздатності телекомунікаційних підприємств та підприємств зв’язку
Інші назви: Strategy of increasing of competitiveness of telecommunication enterprises and communication
Стратегия повышения конкурентоспособности телекоммуникационных предприятий и предприятий связи.
Автори: Коренюк, П.І.
Шепель, Н.Г.
Кулик, М.В.
Ключові слова: конкурентоздатність, підприємство, телекомунікаційні, зв'язок, дослідження, витрати.;competitiveness, enterprise, telecom, communications, research costs.;конкурентоспособность, предприятие, телекоммуникационные, связь, исследования, расходы.
Дата публікації: 2016
Видавництво: Харків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєва
Бібліографічний опис: Коренюк П.І., Шепель Н.Г., Кулик М.В. Стратегія підвищення конкурентноздатності телекомунікаційних підприємств та підприємств зв’язку. 2016. № 2. С. 115
Серія/номер: Економічні науки;№ 2
Короткий огляд (реферат): Сталий розвиток інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури є найважливішою передумовою для підвищення конкурентоспроможності економіки та інтеграції України у глобальне інформаційне суспільство, дозволяє розширити можливості людини отримувати доступ до національних та світових інформаційних ресурсів, поліпшити умови та якість життя. Розвиток світової економіки тягне за собою посилення конкуренції на глобальних та локальних ринках. Основним видом послуг зв’язку на який також варто обернути увагу є телекомунікаційні послуги з надання каналів зв’язку та Інтернет. Подальші перспективи ефективного розвитку телекомунікаційних підприємств, зокрема підприємств зв’язку, в першу чергу залежать від здійснення комплексної оцінки їх операційної, фінансової та інвестиційної діяльності. Пропонована управлінська модель дозволить виокремити відповідальність окремих підприємств, які будуть зосереджені та сконцентровані на наданні відповідних телекомунікаційних послуг, та послуг зв’язку. Потрібно ввести єдину систему моніторингу та контролю якості надання послуг. Підвищення якості надання послуг позитивно вплине на діяльність телекомунікаційного ринку регіону та держави.
Sustainable development information and telecommunication infrastructure is an essential prerequisite for increasing the competitiveness of economy and integration of Ukraine into the global information society, allows us to empower people to access national and global information resources, to improve the conditions and quality of life. The development of the world economy entails the increased competition in global and local markets. The main type of communication services which is also worth paying attention to are telecommunication services providing communication channels and the Internet. Future prospects of efficient development of telecommunications companies, particularly communications companies, in the first place depend on the implementation of a comprehensive іssessment of their operating, financial and investment activities. Based on the data about the main types of expenses of the enterprises of communication, and demand for telecommunications services, the optimal distribution is the management of such a company, namely the separation of the provision of various services in the different divisions of the enterprise taking into account General features of the units at the interaction between the company and contractors. Thus, at carrying out of mutual settlements between telecommunications operators for using their networks there is a need to develop methods of calculating the cost of services network access by the dominant operator and, based on it, the size of the settlement rates. Also suitable is the construction and maintenance of a private telecommunication network, given that every year though and reduced the number of new subscribers, but the total cost of such a network will grow, and the demand for communication services will grow. Proposed management model would allow us to distinguish the responsibility of individual enterprises that are focused and concentrated on the provision of relevant telecommunication services and communication services. We need to introduce a unified system of monitoring and quality control services. Improving the quality of service provision positive impact on the activities of the telecommunication market of the region and state.
Устойчивое развитие информационно телекоммуникационной инфраструктуры является важнейшей предпосылкой для повышения конкурентоспособности экономики и интеграции Украины в глобальное информационное пространство, позволяет расширить возможности человека получать доступ к национальным и мировым информационным ресурсам, улучшить условия и качество жизни. Развитие мировой экономики влечет за собой усиление конкуренции на глобальных и локальных рынках. Основным видом услуг связи на который также стоит обратить внимание являются телекоммуникационные услуги по предоставлению каналов связи и Интернет. Дальнейшие перспективы эффективного развития телекоммуникационных предприятий, в частности предприятий связи, в первую очередь зависят от осуществления комплексной оценки их операционной, финансовой и инвестиционной деятельности. Предлагаемая управленческая модель позволит выделить ответственность отдельных предприятий, которые будут сосредоточены и сконцентрированы на предоставлении соответствующих телекоммуникационных услуг и услуг связи. Нужно ввести единую систему мониторинга и контроля качества предоставления услуг. Повышение качества предоставления услуг положительно повлияет на деятельность телекоммуникационного рынка региона и государства.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6971
Розташовується у зібраннях:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва серія "Економічні науки" № 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Korenyuk_Shepel’_Kulyk .pdf593.19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.