Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСавіцький, А.В.-
dc.date.accessioned2022-09-15T06:03:31Z-
dc.date.available2022-09-15T06:03:31Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationСавіцький А.В. Етапність здійснення моніторингу якості продукції у забезпеченні конкурентних переваг підприємства. 2016. № 1. С. 153uk_UA
dc.identifier.otherУДК: 658.56-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6766-
dc.description.abstractУ статті розглянуто особливості підвищення якості продукції у забезпечення конкурентних переваг підприємства на основі формування етапності здійснення її моніторингу. Виділено ряд критеріїв здійснення моніторингу якості продукції та їх вплив на основні групи показників, які характеризують якість. Побудовано схему етапності моніторингу якості продукції у забезпеченні конкурентних переваг підприємства.uk_UA
dc.description.abstractThere were researched and examined the main features of product quality improvement in order to ensure competitive advantages of an enterprise on the basis of phasing formation in the realization of its monitoring. Also it was taken to attention the specification of internal and external factors of making manufacturing activity. There was emphasized main external factors and underlined internal in accordance to the proposed system of main criteria of product quality indicators monitoring in ensuring competitive advantages of an enterprise. Underlined criteria context allows to understand the influence of strategy and quality planning criterion, market and consumer orientation criterion, stuff competence in the making of product quality criterion, resources ensuring criterion, logistic scheme of production criterion and production results criterion on main groups of indicators, that characterize product quality. On the basis of performed criteria system there was proposed monitoring phasing of product quality in the ensuring competitive advantages of an enterprise, which includes such elements like product quality characteristics confirmation and international standards request conformity.uk_UA
dc.description.abstractВ статье рассмотрены особенности повышения качества продукции в обеспечение конкурентных преимуществ предприятия на основе формирования этапности осуществления его мониторинга. Выделено ряд критериев осуществления мониторинга качества продукции и их влияние на основные группы показателей, характеризующие качество. Построено схему этапности мониторинга качества продукции в обеспечении конкурентных преимуществ предприятия.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherЕтапність здійснення моніторингу якості продукції у забезпеченні конкурентних переваг підприємстваuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономічні науки;№ 1-
dc.subjectякість продукції, конкурентоспроможність, конкурентні переваги, моніторинг, критерії моніторингу якості.uk_UA
dc.subjectproduct quality, competitiveness, competitive advantages, monitoring, quality monitoring criteria.uk_UA
dc.subjectкачество продукции, конкурентоспособность, конкурентные преимущества, мониторинг, критерии мониторинга качества.uk_UA
dc.titleЕтапність здійснення моніторингу якості продукції у забезпеченні конкурентних переваг підприємстваuk_UA
dc.title.alternativeProduct quality monitoring phasing in providing competitive advantages of an enterprise.uk_UA
dc.title.alternativeЭтапность осуществления мониторинга качества продукции в обеспечении конкурентных преимуществ предприятия.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва серія "Економічні науки" № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Savitskyi.pdf154.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.