Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6662
Назва: Формування корпоративної культури підприємства в умовах економічної кризи
Інші назви: Formation of corporate culture of enterprise in the conditions of economic crisis
Формирование корпоративной культуры предприятия в условиях экономического кризиса
Автори: Фокіна-Мезенцева, К.В.
Ключові слова: корпоративна культура;командний дух;антикризове управління;соціальна відповідальність;мотивація;навчання персоналу;економічна безпека;корпоративная культура;командный дух;антикризисное управление;социальная ответственность;мотивация;обучение персонала;экономическая безопасность
Дата публікації: 2-лис-2018
Видавництво: Харків : ХНАУ
Бібліографічний опис: Фокіна-Мезенцева К.В. Формування корпоративної культури підприємства в умовах економічної кризи. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. №4. С. 362-367.
Короткий огляд (реферат): Фокіна-Мезенцева К.В. Формування корпоративної культури підприємства в умовах економічної кризи. В статті досліджено проблему формування корпоративної культури в умовах кризи і як основи економічної безпеки підприємства. Для її розв'язання запропоновано рекомендації, які допоможуть керівникам зрозуміти, як діяти в умовах кризи, мотивувати і навчати персонал, створювати сприятливу атмосферу для розвитку їх особистісних якостей і поліпшення трудового потенціалу для подолання кризи в компанії.
E.V. Fokina-Mezentseva. Formation of corporate culture of enterprise in the conditions of economic crisis. The article deals with the problems of formation of corporate culture in a crisis and as the basis of economic security of the enterprise. To solve this problem, we offer recommendations that will help managers understand how to act in a crisis, motivate and train staff, create a favorable atmosphere for the development of their personal qualities and improve the labor potential to overcome the crisis in the company. The purpose of the article is to study the problem of formation of corporate culture in a crisis and as the basis of economic security of the enterprise and the development of recommendations that will help managers to understand how to act in a crisis, to motivate and train staff, to create a favorable atmosphere for the development of their personal qualities and improve the labor potential to overcome the crisis in the company. The article widely uses the works of domestic and foreign researchers in the field of Economics, management, corporate management and organizational behavior. When writing the article, the author used system, situational and complex analysis, methods of sociological and comparative analysis, correlation and regression analysis, methods of logic, comparison and generalization. The Author offers appropriate recommendations that will help managers to understand how to act in a crisis, to motivate and train staff, to create a favorable atmosphere for the development of their personal qualities and improve the labor potential to overcome the crisis in the company. The authors carried out a comprehensive diagnostic analysis on the direct study of the indices of the elements of corporate culture of the enterprises in the conditions of crisis. The main and determining factors of economic security of enterprises analyzed. Practical importance is to develop the following recommendations to improve the corporate spirit in a crisis and to ensure economic security.
Е.В. Фокина-Мезенцева. Формирование корпоративной культуры предприятия в условиях экономического кризиса. В статье исследованы проблемы формирования корпоративной культуры в условиях кризиса и как основы экономической безопасности предприятия. Для ее решения предложены рекомендации, которые помогут руководителям понять, как действовать в условиях кризиса, мотивировать и обучать персонал, создавать благоприятную атмосферу для развития их личностных качеств и улучшение трудового потенциала для преодоления кризиса в компании.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6662
Розташовується у зібраннях:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
statya_fokìna-mezenceva_formuvannia_korporativnoyi_kulturi_pìdpriyemstva_v_umovah_ekonomìchnoyi_krizi.pdf651.51 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.