Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6624
Title: Содержание труда потребителей в процессе создания бренда органической агропродукци
Other Titles: Content of customers labour in the process of creation organic production brand in agriculture.
Специфіка праці споживача органічної агропродукції.
Authors: Нигматова, О.С.
Keywords: труд, потребитель, бренд, стоимость, органическая агропродукция.;labour, customer, brand, cost, organic agro production.;праця, споживач, бренд, вартість, органічна агропродукція.
Issue Date: 2015
Publisher: Харків: ХНАУ ім. В.В. Докучаєва
Citation: Нигматова О.С. Содержание труда потребителей в процессе создания бренда органической агропродукци
Series/Report no.: Економічні науки;№ 5
Abstract: В статье актуализируется вопрос взаимодействия экологоориентируемого агробизнеса и потребителей, в процессе которого потребители трудятся, производя и воспроизводя стоимость бренда. Разбираются основные концепции взаимодействия компаний и потребителей, представленные в экономической литературе, с последующим критическим анализом с точки зрения марксистской методологии. Определяется понятие труда потребителей, на основе которого анализируется содержание труда потребителей в процессе создания бренда органической продукции украинских агропредприятий.
In the modern capitalist economy, the particular segment of society production is being formed – organic agriculture, where nature as though is out of the general utility and exploitation system, nature is perceived subjectively, as object what needs care. It represents a measure of true value relationship between man and nature. So non-utilitarian attitude to nature turns nowadays into commodity, forming generally a brand of organic production in agriculture. This assumes existence and/ or creating of such kind of consumers, who share and reproduce this attitude. The brand of organic agro products might be determined as a form of capital where is exploited the labour of customers who reproduce value attitude of man to nature. Therefore, for determination of brand cost in organic agro production, it is necessary to concretize labour of customers.
У статті актуалізується питання взаємодії екологоорієнтованого агробізнесу та споживачів, в процесі якої споживачі працюють, виробляючи та відтворюючи вартість бренду. Розбираються основні концепції взаємодії компаній та споживачів, представлені в економічній літературі, з подальшим критичним аналізом останніх з погляду марксистської методології. Визначається поняття праці споживачів, на основі якого аналізується зміст праці споживачів в процесі створення бренду органічної продукції українських агропідприємств.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6624
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва серія "Економічні науки" № 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nigmatova .pdf181.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.