Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63640
Title: | Розвиток Soft Skills здобувачів вищої освіти засобами інноваційних технологій |
Authors: | Гета, Ігор Сергійович |
metadata.dc.contributor.advisor: | Міносян, А. С. |
metadata.dc.contributor.affiliation: | Державний біотехнологічний університет Кафедра ЮНЕСКО «Філософія людського спілкування» та соціально-гуманітарних дисциплін |
Keywords: | soft skills;інноваційні технології;інтерактивне навчання;проєктне навчання;емоційний інтелект;критичне мислення;командна робота;дистанційне навчання;цифрові платформи;адаптивність;рефлексивне навчання;наставництво;глобальний досвід |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Харків: ДБТУ |
Citation: | Гета І. С. Розвиток Soft Skills здобувачів вищої освіти засобами інноваційних технологій: кваліфікаційна робота магістра: спец. 015 – Професійна освіта; наук. кер. А. С. Міносян. Харків: ДБТУ, 2024. 70 с. |
Abstract: | Кваліфікаційна робота магістра присвячена дослідженню процесу формування soft skills (гнучких навичок) у здобувачів вищої освіти через використання інноваційних технологій. У роботі висвітлено актуальність розвитку soft skills як ключових компетентностей, необхідних для сучасного ринку праці, а також теоретичні аспекти їх визначення та класифікації. Перший розділ містить ґрунтовний аналіз теоретичних засад розвитку soft skills. Зокрема, розглянуто історію становлення поняття «soft skills», ключові підходи до визначення цього терміна та його місце в системі компетентностей сучасного фахівця, актуальність розвитку м’яких навичок у глобалізованому суспільстві. Значна увага приділена світовому досвіду формування soft skills у провідних країнах, що дозволяє визначити успішні стратегії та підходи, які можуть бути адаптовані для системи вищої освіти України. Другий розділ зосереджено на вивченні інноваційних освітніх технологій як ефективного засобу для розвитку soft skills. Проаналізовано основні методи, які використовуються для формування м’яких навичок, серед яких: інтерактивне навчання, проєктна робота, рольові ігри, групові дискусії та кейс-методи. Значна увага приділена використанню цифрових платформ та технологій віртуальної і доповненої реальності (VR/AR) для моделювання реальних робочих ситуацій. У роботі детально розглянуто методи формування емоційного інтелекту, лідерства, креативного та критичного мислення завдяки застосуванню інноваційних підходів. Третій розділ містить практичні рекомендації щодо інтеграції інноваційних технологій у навчальні програми для ефективного формування soft skills. Запропоновано стратегії впровадження змішаного навчання, програм наставництва, коучингу, рефлексивних практик та використання цифрових інструментів для моніторингу прогресу студентів. Особливу увагу приділено можливостям адаптації міжнародного досвіду формування soft skills до реалій української системи вищої освіти. Крім того, у розділі надано рекомендації для викладачів щодо вдосконалення методик навчання та підвищення кваліфікації для роботи з інноваційними освітніми технологіями. Практичне значення роботи полягає у розробці конкретних методичних рекомендацій для закладів вищої освіти України. Запропоновані інструменти та стратегії можуть бути використані для створення сучасного навчального середовища, що сприяє ефективному формуванню soft skills у здобувачів освіти. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63640 |
metadata.dcterms.references: | 1.Тілікіна Н.В., Кримова М.О. Навички XXI століття як умова виходу молоді на ринок праці. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 5. С.21 – 28. 2. Хоменко О.Ю. Роль soft skills у підготовці майбутніх правоохоронців. Молодий вчений. 2021. № 6. С. 22 – 25. 3. Lippman L. H., Ryberg R., Carney K., Moore A. Workforce connections: key “soft skills” that foster youth. Workforce success: toward a consensus across fields. Child Trends, Inc., 2015. 48 p. 4. CONARC Staff – CONARC Soft Skills Training Conference. Final Report. Five Volumes. 1973. URL: https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA099612.pdf 5. Коваль К.О. Розвиток «soft skills» у студентів –один з важливих чинників працевлаштування. Вісник Вінницького національного технічного університету. 2015. No 2. С. 162-167 6. Гончаренко С. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с 7. Тюрікова С. А. Комунікативні універсальні навчальні дії: сутність та показники сформованості. URL: http://nаukоvedenie.ru/PDF/135PVN314.pdf 8. Що таке програма соціально-емоційного та етичного навчання і як вона працює. Нова Українська школа. 2020. URL: https://nus.org.ua/articles/shho-take programa-sotsialno-emotsijnogo-ta-etychnogo-navchannya-i-yak-vona-pratsyuye/ 9. Welldone. What is Soft Skills? What’s the difference between Soft and Hard Skills? 2017. URL: https://www.welldone.org.ua/shho-take-soft-skills-v-chomu riznitsya-soft-i-hard-skills/.) 10. Івоніна А.І., Чуланова О.Л., Давлетшина Ю.М. Сучасні напрямки теоретичних і методичних розробок в галузі управління: роль sоft-skills і hаrd skills в професійному та кар'єрному розвитку співробітників // Інтернет-журнал «Наукознавство». - Том 9, №1. - 2017.URL: http://nаukоvedenie.ru/PDF/90EVN117.pdf 11. Open educational e-environment of modern University. Special edition. 2019. P. 93-106 12. Коляда Н., Кравченко О. Практичний досвід формування «soft-skills» в умовах закладу вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. № 3(27). С. 137–145 13. О. Г. Глазунова, Т. В. Волошина, В. І. Корольчук, «Розвиток "Soft skills" у майбутніх фахівців з інформаційних технологій: методи, засоби, індикатори оцінювання», Відкрите освітнє е‐середовище сучасного університету, спецвип., с. 93–106, 2019. [Електронний ресурс]. 14. Л. В. Іванова, О. В. Скорнякова, «»Soft skills» як важлива складова конкурентоспроможності фахівця з інформаційних технологій», Young Scientis, № 12(64), с. 83–87, 2018 15. С. А. Наход, «Значущість "Soft skills" для професійного становлення майбутніх фахівців соціономічних професій», Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи, № 63, с. 131–135, 2018. 16. Горішна Н. Cучасні тенденції розвитку соціальної роботи та підготовки соціальних працівників. Social Work and Education. 2017. Вип. 4. №. 2. С. 8-22 17. Cавчук Б., Ковальчук В. Формування емоційного інтелекту як компетентності майбутнього фахівця: постановка проблеми. Молодь і ринок. 2020. № 5. С. 41–45. URL: https://doi.org/10.24919/2308- 4634.2020.223064 18. Дроздова Ю., Дубініна О. Концептуальні підходи до визначення «soft skills» у сучасних та професійних моделях. «Soft skills – невід’ємні аспекти формування конкурентоспроможності студентів у XXI столітті» : тези доповідей Міжвузівського науково-методичного семінару. Київ.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2020. С. 33. 19. Савельчук І. Б. Парадигмальний підхід до підготовки фахівців соціальної сфери. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. № 1 (85). С. 142–146. 20. Мельничук О. Б. Соціальний інтелект як складова професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки. 2014. Вип. 1(2). С. 52–57. 21. Huntington S. The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order. N.Y.: Simon & Schuster. 1996, 367 р. 22. Bulling H,-J./ Mytzek R. (Hrsg.) (2004): Soft skills / Uberfachliche Qualifikationen fiir betriebliche Arbeitsprozesse. Bielefeed: Bertelsmann 23. Мозгова Г., Євтушенко В., Мозгова А. Формування soft skills фахівця в галузі маркетингу на основі компетентнісного підходу. Економіка та суспільство. 2020. Вип. 22. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/98/93. 24. Заіка В. М., Гета А. В., Вишар Є. В. Комунікативний потенціал майбутніх соціальних працівників. Науковий вісник Ужгородського Університету. Серія: «Педагогіка. соціальна робота». 2021. Випуск 1 (48). С. 148–152 25. Wonderlic. 93% of Employers Say Soft Skills Are Important in Hiring Decisions. [Wonderlic Research]. URL: https://www.wonderlic.com (дата звернення: 25.11.2024). 26. Ілон Маск. Важливість комунікації в командній роботі. [Musk Talks].URL: https://www.musktalks.com (дата звернення: 25.11.2024). 27. Рік Юстус, Монік Юстус. The Exponential Leader: The Most Significant Leadership Initiative in History. URL: https://www.exponentialleader.com (дата звернення: 25.11.2024). 28. Світовий економічний форум. Топ-3 найважливіших soft skills для сучасного ринку праці. [World Economic Forum]. URL: https://www.weforum.org(дата звернення: 25.11.2024). 29. The Guardian. Shift from STEM to Soft Skills in the UK Educational Policy. [The Guardian]. URL: https://www.theguardian.com (дата звернення: 25.11.2024). 30. Harvard University. Soft Skills Demand Increasing by 20% on the Global Job Market. [Harvard Business Review]. URL: https://hbr.org (дата звернення: 25.11.2024). 31. Harvard University. Leadership and Communication Programs. URL: https://www.harvard.edu (дата звернення: 25.11.2024). 32. Harvard Business School. The Importance of Communication and Problem-Solving Skills. URL: https://www.hbs.edu (дата звернення: 25.11.2024). 33. Erasmus+ Programme. Fostering Intercultural Communication Skills through International Exchange. URL: https://erasmus-plus.ec.europa.eu (дата звернення: 25.11.2024). 34. German Dual Education System. Integration of Soft Skills in the Workplace. URL: https://www.bmbf.de (дата звернення: 25.11.2024). 35. Japan Education Ministry. Teamwork and Responsibility in Japanese Universities. URL: https://www.mext.go.jp (дата звернення: 25.11.2024). 36. Korea Education Development Institute. Innovative Approaches to Soft Skills Development in South Korea. URL: https://www.kedi.re.kr (дата звернення: 25.11.2024). 37. World Economic Forum. Future Skills Report: Critical Thinking, Creativity, and Emotional Intelligence. URL: https://www.weforum.org (дата звернення: 25.11.2024). 38. Harvard Business Review. The Growing Importance of Soft Skills in the Workplace. URL: https://hbr.org (дата звернення: 25.11.2024). 39. Erasmus+ Programme. Impact of International Exchange on Student Skills Development. URL: https://erasmus-plus.ec.europa.eu (дата звернення: 25.11.2024). 40. Japan Ministry of Education. Team-Based Learning and its Impact on Soft Skills. URL: https://www.mext.go.jp (дата звернення: 25.11.2024). 41. German Education System Reports. Integrating Soft Skills through Dual Education System. URL: https://www.bmbf.de (дата звернення: 25.11.2024). 42. World Economic Forum. The Future of Jobs Report: Importance of Soft Skills in the Global Market. URL: https://www.weforum.org (дата звернення: 25.11.2024). 43. DesiatovT. Strate giesandinnovative technologiesoforganizing educational processinhigherschoolsinconditionsofunexpectedchallenges.CherkasyUniversityBulletin:PedagogicalSciences.2020.No.2.P.5–10.URL:https://doi.org/10.31651/2524‐2660‐2020‐2‐5‐10 44. AlexanderB.,Ashford‐RoweK.,Barajas‐phN., DobbinG., KnottJ.,McCormackM., PomerantzJ.,SeilhamerR.,&Weber,N.Horizon Report2019 Higher Education Edition.EDU19.2019.URL:https://www.learntechlib.org/p/208644 45. System aticre view ofresear chonartificial intelligence applications inhighereducation where are theeducators?/O.Zawackiichteretal.InternationalJournalofEducationalTechnologyinHigherEducation.2019.Vol.16,no.1.URL:https://doi.org/10.1186/s41239‐019‐0171‐0 46. LaiJ.W.M.,BowerM.How is the use of technology in education evaluated?A systema ticre view. Computers&Education.2019.Vol.133.P.27-42.URL:https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.01.010 47. KimH.J.,HongA.J.,SongH.‐D.The role sof academic engag ementand digitalr eadinessins tudents’achievementsinuniversitye‐learnin genvironments. International Journalof Educational Technologyin Highe Education.2019.Vol.16,no.1.URL:https://doi.org/10.1186/s41239‐019‐0152 48. RakhimovT.,&MukhamedievM.Peculiaritie soft he implementation of theprinciple soft he education of the future analysisofthemain dilemmas.FuturityEducation.2022.P.4–13.URL:https://doi.org/10.57125/fed/2022.10.11.29 49. Пасічник О. Сучасні технології навчання як засіб самореалізації студентів в освітньому середовищі ЗВО. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5.Педагогічні науки: реалії та перспективи.2019. No 69. С.162–166.URL:https://doi.org/10.31392/2311‐5491/2019‐69.38 50. Карпенко Ю. Інноваційні методи організації науково‐дослідної діяльності студентів у закладах вищої медичної освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П.Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи.2019. No 72. Вип.1. С.211–215.URL:https://doi.org/10.31392/NPU‐nc.series5.2020.72‐1.46 51.AljawarnehS.A.Reviewingandexploringinnovativeubiquitouslearningtoolsinhighereducation.JournalofComputingin Higher Education.2019.Vol.32,no.1.P.57–73.URL:https://doi.org/10.1007/s12528‐019‐09207‐0 52. CastroR.Blended learning in highereducation:Trendsandcapabilities. Educationand Information Technologies. 2019. Vol.24, no.4.P.2523-2546.URL:https://doi.org/10.1007/s10639‐019‐09886‐3 53. Mobile Learningin Higher Education: Unavoidable AlternativeduringCOVID‐19/A.Nacirietal. Aquademia. 2020. Vol.4, no.1.P.ep20016.URL:https://doi.org/10.29333/aquademia/8227 54.AlmeidaF.,SimoesJ.TheRoleofSerious Games, Gamificationand Industry 4.0 Toolsinthe Education4.0 Paradigm. Contemporary Educational Technology.2019.Vol.10,no.2.URL:https://doi.org/10.30935/cet.554469 55. Глазунова, О., Волошина, Т. та Корольчук, В. (2019). Розвиток «soft skills» у майбутніх фахівців з інформаційних технологій: методи, засоби, індикатори оцінювання. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2019, сс. 93 – 106. 56. Діденко, Ж. (2021). Формування м’яких навичок у майбутніх менеджерів на заняттях англійської мови в умовах дистанційного навчання.Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 35. Т. 2, сс. 266-271. URL: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/25866. 57. Ягоднікова, В. (2009). Інтерактивні форми і методи навчання у вищий школі: навч.-метод. посіб. Київ: ДП «Вид. дім «Персонал», 80 с. 58. Махначова, Н. та Мідляр, А. (2017). «Soft skills» керівника підприємства. Економіка та управління підприємствами. № 17, с. 380–383 59. Актуальні питання гуманітарних наук; Вип. 29, т. 2 (сс. 241-246). URL: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/ 123456789/12000 60. Staroutico, D. Soft Skills for the Future Workforce // International Journal of Modern Education and Research. 2021. № 10(2). С. 115–123. 61. Пироженко Л., Пометун О. Інтерактивні технології навчання: теорія, досвід, перспективи. Київ: Освіта, 2004. 192 с. 62. Волкова Н. Інтерактивні технології у вищій освіті. Харків: Вид-во ХНУ, 2018. 246 с. 63. Паславська І. Розвиток у студентів «soft skills» у процесі вивчення іноземної мови як необхідний компонент конкурентоспроможності майбутніх фахівців // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2020. № 3(334). С. 196–204. 64. Education Corner. Teaching Soft Skills: The Complete Guide [Електронний ресурс]. URL: https://educationcorner.com (дата звернення: 30.10.2024) |
Appears in Collections: | 015 - "Професійна освіта" (Магістри) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2024_M_015-23M-01_Heta_I_S.pdf Restricted Access | 1.78 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.