Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/62601
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛовейкін, В. С.-
dc.contributor.authorРомасевич, Ю. О.-
dc.contributor.authorЛяшко, А. П.-
dc.date.accessioned2025-02-08T19:05:22Z-
dc.date.available2025-02-08T19:05:22Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЛовейкін В. С., Ромасевич Ю. О., Ляшко А. П. Аналіз оптимальних процесів пуску механізму зміни вильоту баштового крану за усталеного режиму повороту. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. Вип. № 24. Харків: ДБТУ, 2024. С. 129-142uk_UA
dc.identifier.issn2311-441X-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/62601-
dc.description.abstractВ представленій роботі наведено аналіз оптимальних режимів пуску механізму зміни вильоту вантажу баштового крана за усталеного руху механізму повороту. Отримані в попередніх дослідженням оптимальні режими руху механізму зміни вильоту визначались при мінімізації середньоквадратичних за час руху значень рушійного моменту приводу, швидкості та пришвидшення його зміни в часі. Для цих режимів руху визначені екстремалі координати центру мас вантажу, що мінімізують обрані критерії. Для цих екстремалей визначені значення критеріїв оптимізації для різної тривалості пуску механізму зміни вильоту вантажу. Проведено аналіз отриманих критеріїв оцінки режимів пуску, з якого встановлено, що найкращі показники режимів руху досягаються при використанні критеріїв, визначених на основі мінімізації середньоквадратичного значення швидкості зміни рушійного моменту приводу. Аналіз визначених критеріїв для оптимальних режимів руху показує, що зі збільшенням тривалості пуску механізму зміни вильоту усі критерії мають тенденцію до зменшення їхніх абсолютних величин, причому це зменшення має нелінійний характер зміни. Наведено графічні залежності рушійного моменту приводу механізму зміни вильоту, швидкості та пришвидшення його зміни в часі для різної тривалості процесу пуску, які дають можливість пояснити причини зменшення критеріїв при збільшенні тривалості процесу пуску. Визначені безрозмірні значення критеріїв оптимізації режимів руху механізму зміни вильоту за усталеного повороту крана, на основі яких розроблено комплексний критерій у вигляді лінійної згортки з ваговими коефіцієнтами. Для оцінки впливу екстремалей на величину критеріїв оптимізації використано комплексний безрозмірний критерій. Наведені числові значення критеріїв оптимізації підтверджуються результатами графічних залежностей рушійних моментів, швидкостей та пришвидшень їхньої зміни в часі при використанні різних екстремалей. Висунуто гіпотезу, що існують такі крайові умови руху, які будучи використані для отримання екстремалі, забезпечать зменшення величин інтегральних критеріїв оптимізації і покращують режими руху кранових механізмів.uk_UA
dc.description.abstractAnalysis of the optimal starting modes of the mechanism of trolley movement along the tower crane boom during the steady movement of the slewing mechanism is presented. The optimal movement modes of the trolley movement mechanism obtained in previous studies were determined by minimizing the mean square values of the driving moment of the drive, its first and second derivatives by time. For these modes of movement, the extremals of th load coordinates, which minimize the selected criteria, are determined. For these extremales, the values of the optimization criteria for different durations of the slewing mechanism acceleration were determined. An analysis of the received criteria for the evaluation of the acceleration modes was carried out, from which it was established that the best indicators of the modes are achieved when using the criteria refered to the root-mean-square value of the driving torque rate. The dimensionless values of the criteria for optimized movement modes of the trolley during steady rotation of the crane were determined. A complex criterion in the form of a linear convolution with weighting coefficients was developed. To assess the impact of extremals on the value of the optimization criteria, a complex dimensionless criterion was used. The numerical values of the optimization criteria are confirmed by the results of plots of the driving troque, and its first and second derivatives by time were givenuk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків: ДБТУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesТехнічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 24-
dc.subjectбаштовий кранuk_UA
dc.subjectмеханізми зміни вильоту і поворотуuk_UA
dc.subjectрушійний моментuk_UA
dc.subjectкритерії оптимізаціїuk_UA
dc.subjectрезультати аналізуuk_UA
dc.subjecttower craneuk_UA
dc.subjecttrolley movement and slewing mechanismsuk_UA
dc.subjectdriving torqueuk_UA
dc.subjectoptimization criteriauk_UA
dc.subjectresults analysisuk_UA
dc.titleАналіз оптимальних процесів пуску механізму зміни вильоту баштового крану за усталеного режиму поворотуuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis of optimal modes of tower crane trolley movement acceleration during steady crane rotationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 24

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tekh_servis_24_2024-129-142.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.