Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/61342
Title: Удосконалення комплексу маркетингу підприємства в умовах конкуренції
Other Titles: Improving the enterprise's marketing mix in a competitive environment
Authors: Смульська, Валерія Михайлівна
metadata.dc.contributor.advisor: Афанасьєва, О. П.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет
Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: комплекс маркетингу;виробниче підприємство;маркетингова стратегія підприємства;інструменти цифрового маркетингу;конкуренція
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Смульська В. М. Удосконалення комплексу маркетингу підприємства в умовах конкуренції: кваліфікаційна робота магістра: спец. 075 - Маркетинг; наук. кер. О. П. Афанасьєва. Харків: ДБТУ, 2024. 72 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. В сучасних умовах господарювання, де конкуренція дедалі загострюється і змінюються споживчі пріоритети, важливо підприємствам використовувати різноманітні маркетингові інструменти та технології для досягнення успіху на ринку. Також підприємства повинні вдосконалювати свої маркетингові стратегії, щоб забезпечити ефективну взаємодію зі споживачами і збільшити свою конкурентоспроможність. При розробці ефективної маркетингової стратегії підприємства комплекс маркетингу грає ключову роль і включає в себе аналіз ринку та конкурентів, розробку портрету цільової аудиторії, впровадження інноваційних маркетингових інструментів та технологій, а також постійну взаємодію зі споживачами для підвищення якості продуктів і послуг. Успішне удосконалення комплексу маркетингу допоможе підприємству збільшити свою впізнаваність на ринку, залучити нових клієнтів, збільшити продажі та зберегти лояльність існуючої клієнтської бази. Тому, ця тема є актуальною для будь-якого успішного бізнесу в умовах сучасної конкуренції. Метою кваліфікаційної роботи магістра є розвиток теоретичних положень та розроблення прикладних рекомендацій щодо удосконалення комплексу маркетингу підприємства в умовах конкуренції. Завдання: розглянути сутність комплексу маркетингу та трансформацію його елементів у сучасних ринкових умовах; визначити вплив комплексу маркетингу на функціонування підприємств в умовах конкуренції; розглянути методичні підходи оцінки ефективності використання комплексу маркетингу; проаналізувати фінансово-господарську та маркетингову діяльність досліджуваного підприємства; провести аналіз використання комплексу маркетингу на підприємстві; дослідити конкурентне середовище підприємства; розробити пропозиції щодо удосконалення комплексу маркетингу на підприємстві. Об’єкт дослідження. Процес формування та реалізації комплексу маркетингу досліджуваного підприємства в умовах конкуренції. Предмет дослідження. Теоретичні і практичні засади формування комплексу маркетингу підприємства в умовах конкуренції. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів. Розвиток методологічного інструментарію та можливості використання на практиці запропонованих рішень щодо удосконалення комплексу маркетингу виробничого підприємства в умовах конкуренції. Апробація. 1) Міжнародна інтернет-конференція «Маркетинг інновацій. Інновації у маркетингу» Вища економіко-гуманітарна школа (WSEH). м. Бєльсько-Бяла, Польща. 16 грудня 2024 р. Публікації за темою. 1) За темою кваліфікаційної роботи подано до друку тези доповіді «Вплив комплексу маркетингу на функціонування підприємства в умовах конкуренції».
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/61342
metadata.dcterms.references: 1. Savytska N., Zhehus O., Polevych K., Priadko O., Bubenets I. (2024). Enterprise Resilience Behavioral Management in a Decision Support System. Journal of Information Technology Management. URL: https://jitm.ut.ac.ir/article_99053_4d6c60528aff8d74c952a24bcfe2348a.pdf 2. Shtal, T., Proskurnina, N., Savytska, N., Mykhailova, M., Bubenets, I. (2023). Analysis of the Vectors of Digital Transformation of Retail Trade in Ukraine: Determination Methodology and Trends. Economic Affairs, Vol. 68(Special Issue), pp. 939-945. DOI: 10.46852/0424-2513.2s.2023.42 URL :https://ndpublisher.in/admin/issues/EAv68n2sz16.pdf 3. Афанасьєва О.П., Бубенець І.Г., Почуєва А.А. Аспекти формування комплексу маркетингу підприємства для забезпечення стійкості на ринку. Тенденції розвитку маркетингу в умовах невизначеності: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Львів, 21-22 березня 2024 року. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2024. С. 19-21. 4. Бойчук І. В. Вплив комплексу маркетингу на діяльність підприємства в умовах конкуренції. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2020. Вип. 60. С.68-74 URL: https://www.lute.lviv.ua/fileadmin/www.lac.lviv.ua/data/pidrozdily/Naukovi_Vydannya/Vydan_Ekon/Docs/maket_60.pdf 5. Борисенко О.С., Табачук Н.О. Теоретичні основи та еволюція розвитку комплексу маркетингу. URL: http://www.easterneurope ebm.in.ua/journal/14_2018/24.pdf 6. Бубенець І. Г., Артеменко В. С. Особливості організації служби маркетингових комунікацій на сучасному торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Збірник наукових праць ХДУХТ. 2010. Вип. 1 (11). С. 570-576. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22241/1/esprstp_2010_1_80.pdf 7. Бубенець І. Г., Артеменко В. С., Козуб В. О. Механізм оцінювання ефективності використання маркетингових ресурсів на торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Збірник наукових праць ХДУХТ. 2016. Вип. 2, (24). С.107-120. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/4455/1/9%20%28107-120%29.pdf 8. Бубенець І. Г., Кривокінь А.В. Трансформація інструментів маркетингу: сучасні тренди. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: матеріали Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 2 листопада 2022 р. / Харків: ДБТУ С. 98-99. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/14558/1/AKTUAL_NI_%20PROBLEMY_HOSTYNNOSTI_22-99-100.pdf 9. Бубенець І. Г., Куценко О.В. Методологічні особливості управління маркетинговою діяльністю підприємства в умовах кризи. Актуальні проблеми та перспективи розвитку України в галузі управління та адміністрування: ініціативи молоді: матеріали V Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 20 жовтня 2023 р. Харків: ДБТУ. С. 379-381. 10. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Маркетингова діяльність підприємств в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2022. № 3, (306). С. 323-326. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp content/uploads/2022/07/2022-306-48.pdf 11. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Трансформація моделі бізнесу в процесі цифровізації економіки України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2022. №1-2(39). С. 62-68. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22580/1/TRANSFORMATSIYA_3-4_22.pdf 12. Бубенець І.Г., Чміль Г.Л., Олініченко К.С. Відновлення та розвиток бізнесу: маркетингові підходи до резильєнтності соціально-економічних систем. Інфраструктура ринку. Випуск 76. 2024р. С.142-146. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct76-24 інформаційно-комунікаційних інструментів в системі маркетингу підприємства. Матеріали ХІ Міжнародної науково-практичної конференції «Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах» 03 листопада 2023 року, Тернопіль, ТНТУ. C.140-142. 14. Бурліцька О. Еволюція концепцій маркетингу: від маркетингу 2.0 до стратегії маркетингу цінності. Електронне наукове фахове видання «Соціально економічні проблеми і держава», 2021, Випуск 2(25). С. 316-324. 15. Бутенко В.М., Тоюнда А.І. Формування маркетингової стратегії підприємства. Підприємництво та інновації. 2022. Вип. 24. С. 61-67. 16. Гавриш О. А., Гавриш Ю. О. Вплив ефективної системи мотивації на підвищення конкурентоспроможності підприємства. Бізнес Інформ. 2021. №7. C. 247–252. 17. Гаркавенко С.С. Основні елементи та комплекс маркетингу. URL: https://pidru4niki.com/1596122741711/marketing/osnovni_elementi_kompleks_marketingu 18. Дорошенко Г.О. Комплекс маркетингу. Маркетинг: навч. посібник; за заг. ред. Г. О. Дорошенко. Харків, ТОВ «Тім Пабліш Груп», 2017. 412 с. 19. Жегус О. В. Розвиток методів маркетингового ціноутворення на інноваційні продукти / Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія : Економічні науки. 2019. № 2. С. 82-90. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpusk_2019_2_12 20. Зозульов О. В., Царьова Т.О. Функціонально-структурна модель товару як основа для стрес-тестування маркетингової бізнес-моделі компанії.Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". 2018. №15. C. 382-391. 21. Карпенко А.В. Оцінка системи управління маркетингом на підприємстві. Держава та регіони. 2017. № 1. С. 135–136. 22. Бубенець І.Г. Рекламна діяльність в сучасному бізнес-середовищі.Маркетинг і цифрові технології: Зб. матеріалів VІ Міжнар. наук.-практ.конф., 26–27 вересня 2024 р. Одеса : Одеська політехніка. ТЕС, 2024. С. 23-24. 23. Кобець Д.Л. Теоретичні підходи до формування маркетингової стратегії на підприємствах. Економіка і суспільство. 2017. № 13. С. 502-506. 24. Бубенець І. Г. Принципи маркетингового ціноутворення на підприємствах. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 2 листопада 2022 р.; Державний біотехнологічний ун-т. Харків, 2022. С. 95-97 25. Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового / Філіп Котлер, Гермаван Катарджая, Їван Сетьяван; перю з англ.. К. Куницької та О. Замаєвої. К.: Вид. група КМБУКС, 2018. 208с. 26. Краузе О., Піняк І., Шпилик С. Маркетинговий стратегічний аналіз конкурентного потенціалу комерційного підприємства. Галицький економічний вісник. 2022. № 3. С. 81-90. 27. Краснокутська Н.С., Бубенець І.Г. Підприємницький потенціал торговельного підприємства: зміст, особливості та чинники формування. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. № 4 (60). 2013. С. 125-129. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/8eb114fe-c256-4535-a908-0d99a1b7564b/content 28. Кривешко О.В., Замроз М.В. Сучасна концепція маркетингу на вітчизняних підприємствах. URL:http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/6_2021/89.pdf 29. Лялюк А., Оксенюк М. Трансформація класичного комплексу маркетингу підприємства у сучасних умовах. Проблеми раціонального використання соціально-економічного, еколого-енергетичного потенціалу України та її регіонів: матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції ГО «ІЕЕЕД», (15 лютого 2023 року), м. Луцьк: ФОП Мажула Ю. М., 2023. С.239-243. 30. Макарова В. В. Формування та оцінка ефективності маркетингового комплексу на промислових підприємствах. Приазовський економічний вісник.2018. Випуск 2(07). URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2018/ 2_07_uk/15.pdf 31. Мамалига С.В. Комплекс маркетингу: сучасні концепції. URL: http://repository.vsau.org/getfile.php/13305.pdf 32. Матвієнко В.М., Худякова Л.К. Маркетинг: навчальний посібник для дистанційного навчання. Біла Церква, 2017. 290 с. 33. Мірошник М.В., Романчик Т.В. Структура комплексу маркетингу у туризмі. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/488ae295-f6d0-4542-899b-6fc9bb2e2f78/content#page=394 34. Олініченко К.С. Товарні запаси в роздрібних торгівельних підприємствах. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наук. пр. Харків: ХДУХТ, 2011. Вип. 1 (13). С. 422-430. 35. Солоницівська філія ТОВ «СВІСС КРОНО». URL:https://opendatabot.ua/c/35106034 36. Офіційний сайт ТОВ «СВІСС КРОНО». URL: https://www.swisskrono.com/ua-uk/#/ 37. Олініченко К.С. Порядок формування товарних запасів торговельного підприємства. Торгівля і ринок України: зб. наук. праць. Київ: КНУЕТ, 2012. Вип. 33. С. 329-336. 38. Олініченко К.С., Прядко О.М. Маркетингова політика розподілу: навч. посіб. Харків : Вид-во Іванченка І. С., 2020. 89 с. 39. Прядко О. М. Управління торговим асортиментом в умовах національної конкурентної політики. Наук.- вироб. журнал «БІЗНЕС –НАВІГАТОР». 2013. № 1. С.101–106. 40. Прядко О.М., Олініченко К.С. Формування бізнес-моделі у цифровому просторі / О. М. Прядко, К. С. Олініченко // Marketing of innovations. Innovations in marketing (2022) : Materials of the International Scientific Internet Conference, Bielsko-Biala, December, 2022. - Bielsko-Biala : WSEH, 2022. - С. 245-247 41. Поведінка споживача: методичні вказівки до самостійного вивчення дисципліни для здобувачів першого (бакалаврського) рівня денної та заочної форм навчання спеціальності 075 «Маркетинг»/ укладач: Савицька Н.Л., Пахуча Е.В.; ДБТУ. Харків, 2023. 46 с. 42. Савицька Н.Л., Мелушова І.Ю. Управління результативністю маркетингу: навчально-методичний посібник. У 2-х ч. Ч. 1. Харків: ХДУХТ, 2018. 116. 43. Савицька Н.Л., Кот О.В., Кот М.С. Канали маркетингових комунікацій як засіб підвищення комунікативної активності підприємств торгівлі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С.306 –310. URL: http://global-national.in.ua/archive/15-2017/62.pdf 44. Савицька Н.Л., Декадіна В.В. Трансформація маркетингових стратегій в умовах цифрової економіки. Ensuring Standards of Quality of Life in a Turbulent World. Monograph. Opole: The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2022; pp. 234-245. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/21588/1/Savyts_ka_Dekadina_monoh_2022_Opole.pdf 45. Савицька Н.Л., Афанасьєва О.П. Теоретико-методичні аспекти формування маркетингової політики підприємств на ринку м’яса та м’ясопродуктів. Проблеми економіки. 2015. № 2. С. 172–178. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2015-2_0-pages 172_178.pdf. 46. Торговельне підприємництво: навчально-методичний посібник. / Н.Л. Савицька, І.Ю. Мелушова, А.В. Красноусов, К.С. Олініченко. Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2017. 214 с. 47. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг: навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с. 48. Стренковська А.Ю., Панченко М.О. Аналіз методичних підходів до оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7. № 1. С. 149-157. 49. Сучасний маркетинг: візія, технології, інновації / В.А. Фалович [та ін.] ; за ред. д.е.н, проф. В.А. Фаловича. Тернопіль: «Бескиди», 2023. 495с. 50. Тохтамиш Т. О. Сила маркетингового плану: ключ до успіху у сучасному бізнесі. Економічний простір. 2023. № 185. С. 82-86. 51. Филюк Г.М. Конкуренція і монополія в епоху глобалізації: монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. 404 с. 52. Фомішина В. М., Федорова Н. Є. Трансформація складових класичного «комплексу маркетингу підприємства» у сучасний «комплекс маркетингу споживача». Науковий вісник НЛТУ України. 2015. Вип. 25.2 URL: https://nv.nltu.edu.ua/Archive/2015/25_2/50.pdf 53. Череп А.В., Абліцова Т.С. Розвиток сучасного маркетингу та вимоги до нього. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 1. С. 202–205 54. Чміль Г.Л., Олініченко К.С., Бубенець І.Г. Маркетингові активи в системі управління результативністью діяльності промислових підприємств. Економіка та суспільство Випуск № 53. 2023 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-99 55. Чміль Г. Л., Олініченко К. С., Пахуча Е. В. Базові положення концепції inbound маркетингу в період соціалізації суспільства: науковий журнал «Економіка і регіон». Видавничий дім «Гельветика», вип. № 2(85), 2022. 26-33 56. Шиліна В.Ю., Лелека О.О. Сутність поняття інструментів комплексу маркетингових комунікацій. Економіка підприємства: теорія та практика: XІI Всеукраїнська студентська науково-практична Інтернет-конференція (20-21 квітня 2023 р., м. Луцьк). Луцьк: ВІП ЛНТУ. 2023. С. 41–42 57. Шиманська А.А. Управління маркетинговою діяльністю промислового підприємства: економічний та філософський підходи. Вісник Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана. 2017. № 3(19). С. 166–171. 58. Язвінська Н. В., Тимченко А. В. Еволюція в управлінні комплексом маркетингу: застосування моделі «7р» на підприємствах промислових пралень URL: https:// ela.kpi.ua /bitstream/ 123456789/ 18424/1/ 65Yazvinska.pdf
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_М_075z-23м-01_Smulska_V_M.pdf
  Restricted Access
1.83 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.