Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/61339
Title: Маркетингові інструменти адаптації туристичного агентства до нових викликів
Other Titles: Marketing tools for adapting a travel agency to new challenges
Authors: Клоченко, Вікторія Михайлівна
metadata.dc.contributor.advisor: Жегус, О. В.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет
Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: адаптація;маркетинг;туризм;туристична компанія;туричстичний продукт;стійкість;розвиток;adaptation;marketing;tourism;travel company;tourism product;durability;development
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Клоченко В. М. Маркетингові інструменти адаптації туристичного агентства до нових викликів: кваліфікаційна робота магістра: спец. 075 - Маркетинг; наук. кер. О. В. Жегус. Харків: ДБТУ, 2024. 64 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. Особливу роль в забезпечені адаптації туристичних компаній відіграє маркетинг, як філософія клієнторієнтованості, спрямлваної на задоволення запитів споживачів, та комплексний і системний підхід до управління через впровадження сучасних інноваційних маркетингових рішень та технологій. Виникає необхідність постійного розвитку теоретичних засад та практичних рекомендацій до вибору маркетингових інструментів, щоб не просто виживати на ринку, а зміцнювати свої позиції та розвиватися. Мета кваліфікаційної роботи  розвиток теоретичних положень та розробка практичних рекомендацій щодо вибору маркетингових інструментів адаптації туристичної компанії до нових викликів. Завдання:  розкрити сутність та зміст маркетингу як інструменту адаптації в туристичній індустрії;  охарактеризувати особливості туристичного продукту та маркетингу в туристичній індустрії;  розглянути комплекс маркетингу туристичного підприємства в контексті забезпечення адаптації до сучасних викликів;  проаналізувати передумови змін споживчої поведінки на ринку туристичних послуг в Україні;  охарактеризувати стан та тенденції розвитку ринку туристичних послуг в Україні під час військової агресії;  проаналізувати маркетингову діяльність маркетингової діяльності національної туристичної компанії;  розробити практичні рекомендації щодо удосконалення процесу вибору маркетингових інструментів адаптації туристичного підприємства до нових викликів;  запропонувати практичні рекомендації щодо адаптації та підвищення конкурентоспроможності компанії «Аккорд-тур». Об’єкт дослідження  теоретичні і практичні аспекти вибору маркетингових інструментів адаптації туристичної компанії до нових викликів. Предмет дослідження  процеси удосконалення та вибору маркетингових інструментів адаптації туристичної компанії до нових викликів. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів. Вирішення завдань щодо теоретичного розвитку та розробки практичного інструментарію вибору маркетингових інструментів адаптації туристичної компанії до нових викликів для забезпечення не їх виживання, подальшого розвитку та стійкості у повоєнний період. Апробація. На Міжнародній науково-практичній конференції «Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі», 5 листопада 2024 р., Державний біотехнологічний університет (Харків).
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/61339
metadata.dcterms.references: 1. Apelt H., Velykochyy V., Zhehus O., Filiuk S., Zhumbei M. Formation of a Strategy for Providing Customer-Oriented Tourist Services/ Academy of Strategic Management Journal. Volume 18, Special Issue 1, 2019. URL. https://www.abacademies.org/articles/Formation-of-a-strategy-for-providing customer-oriented-tourist-services-1939-6104-18-SI-1-451.pdf. 2. Buhalis, D., Lin, M. S., & Leung, D. (2022). Metaverse as a driver for customer experience and value co-creation: implications for hospitality and tourism management and marketing. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 35(2), 701-716. 3. Deb, S. K., Nafi, S. M., & Valeri, M. (2024). Promoting tourism business through digital marketing in the new normal era: a sustainable approach. European Journal of Innovation Management, 27(3), 775-799. 4. Illiashenko O., Zhehus О., Matviychuk L., Lopatovskyi V., Rudnichenko Ye., Havlovska N., 2020 Improving Accounting-Analytical Processes Of Personnel Management In The Context Of Relevant Threats And Risks For An Enterprise Economic Security System. International Journal Of Scientific & Technology Research. Volume 9, Issue 04, April 2020. URL. http://www.ijstr.org/final print/apr2020/Improving-Accounting-analytical-Processes-Of-Personnel Management-In-The-Context-Of-Relevant-Threats-And-Risks-For-An-Enterprise Economic-Security-System.pdf.. 5. Jamrozy, U. (2007), "Marketing of tourism: a paradigm shift toward sustainability", International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, Vol. 1 No. 2, pp. 117-130. URL. https://doi.org/10.1108/17506180710751669 6. Labanauskaitė, D., Fiore, M., & Stašys, R. (2020). Use of E-marketing tools as communication management in the tourism industry. Tourism 7. Management Perspectives, 34, 100652.Morrison, A. M. (2023). Marketing and managing tourism destinations. Routledge. URL. https://doi.org/10.4324/9781003343356 8. Santos, V., Sousa, B., Ramos, P., & Valeri, M. (2022). Emotions and involvement in tourism settings. Current Issues in Tourism, 25(10), 1526-1531. 9. Savytska N., Zhehus O., Chmil H., Uchakova N., Androsova T., Priadko O. Applied research of digital readiness of retails (Scopus, Італія, стаття англійською мовою). WSEAS Transactions on Environment and Development. 2022. Vol. 18. P. 798–809. DOI:10.37394/232015.2022.18.75 10. Tsiotsou, R. H., & Goldsmith, R. E. (Eds.). (2012). Strategic marketing in tourism services. Emerald Group Publishing.418 р. 11. Zhehus O.V., Androsova T.V., Kozub V Digital marketing as a tool for increasing the competitiveness of retail enterprises/. Formation and development of corporate advantagesof domestic retail enterprises under European integration: conceptual framework: Monograf. Under the scientific editorship of the prof. Chorna M.V. Yunona Publishing, New York. 2019. 190 p 12. Бейдик О. О., Топалова О. І. Адаптивний туризм: передумови та перспективи розвитку, лідери духу і волі. Херсон : ОЛДІ-ПЛЮС, 2017. 402 с 13. Беркова О. П. Тенденції використання маркетингових технологій в туристичній сфері в умовах COVID 19. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія : Економічні науки. 2020. № 11(2). С. 21-26. URL. http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnjie_2020_11(2)__5 14. Боднарук О. В. Використання інноваційних маркетингових технологій в туристичній індустрії. Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія : Економічні науки. 2019. Вип. 37. С. 97-104. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VPDTU_ek_2019_37_15 15. Бойко З., Горожанкіна Н., Грушка В. Тенденції розвитку туризму в україні в умовах воєнного часу. Економіка та суспільство, 2024. №59. URL. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-7 16. Брич В. Я. Організація туризму : підручник / За заг. ред. д.е.н., проф. В. Я. Брича. Тернопіль : ТНЕУ, 2017. 448 с. 17. Бут, Т., Дробаха, А., & Шувакина, К. (2021). Аналіз сегментації ринку туристичних послуг України. Управління змінами та інновації, (1), 7-12. URL. https://cmi.politehnica.zp.ua/index.php/journal/article/view/4 18. «Вибір року» 2024: хто став переможцем національної щорічної бізнес-премії. URL. https://forbes.ua/company/vibir-roku-2024-khto-stav peremozhtsem-natsionalnoi-shchorichnoi-biznes-premii-20112024-24864 19. Волченко А. С. Передрій А. Е. Ю., Перерва П. Г. Формування критеріїв сегментування туристичного ринку. Аспекти стабільного розвитку економіки в умовах ринкових відносин : матеріали 17-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 26 травня 2022 р. / ред. кол.: О. О. Непочатенко [та ін.]. Умань : УНУС, 2022. С. 175-177. 20. Горіна Г.О., Сутність та особливості типології туристичних підприємств як суб’єктів управління. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. URL. http://www.vestnik econom.mgu.od.ua/journal/2016/20-2016/12.pdf 21. Грінченко Р. В., Кисличко К. А., Нечепелюк В. Г., Онищук В. С. Передумови адаптації підприємств до змін у воєнний період. URL. http://n visnik.oneu.edu.ua/collections/2023/306-307/pdf/91-100.pdf 22. Джинджоян В. В.Діяльність туристичних підприємств та класифікація туристичних програм. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 24. С. 49-53. URL. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2019_24_10 23. Економічна статистика / Економічна діяльність / Діяльність підприємств. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/fin/pdsg/orpsg_ved_15-20.xlsx 24. Жегус О. В. Маркетинг можливостей як сучасна концепція розвитку суб’єктів господарювання в умовах глобальних викликів. Бізнес Інформ. 2023. №8. C. 300–308. URL: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-8-300-308 25. Жегус О. В. Розвиток методів маркетингового ціноутворення на інноваційні продукти / Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія : Економічні науки. 2019. № 2. С. 82-90. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpusk_2019_2_12 26. Жегус О.В. Еволюція маркетингу як філософії бізнесу: від клієнтоорієнтованості до людиноцентричності. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ. конф., 5 листопада 2024 р. / Державний біотехнологічний ун-т. Електронні текстові дані. Харків, 2024. С. 177-178. 27. Жегус О.В. Маркетингові інновації в забезпеченні повоєнного розвитку туризму та гостинності в Україні. Маркетингові та організаційні механізми повоєнного розвитку галузі гостинності та туризму України: зб. тез доповідей І Всеукр. наук.-практ. конф. (14-15 листопада 2023 року, м. Харків). Частина 1. Харків : Нац. техн. ун-т «Харків. політехн. ін-т», 2023. С. 76-79 28. Жегус О.В. Маркетингові інструменти адаптації туристичних підприємств в Україні до сучасних викликів. II Міжнародній науково практичній конференції «Маркетингові та організаційні механізми повоєнного 29. Жегус О.В. Методологічні засади аналітичного маркетингу та особливості його використання в умовах сучасних шоків. «Ефективна економіка» № 4, 2023. URL.https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/1412/1422 30. Жегус О.В. Цифрові технології в системі адаптаційного управління маркетингом. Маркетинг і цифрові технології: Зб. матеріалів VІ Міжнар. наук.-практ. конф., 26–27 вересня 2024 р. Одеса : Одеська політехніка. ТЕС, 2024. С. 48-49 31. Жегус О.В., Афанасьєва О.П., Кривошеєва Н.М. Внутрішній маркетинг як інструмент формування лояльності персоналу у сфері послуг. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2020. Вип. 2(32). С. 147-161. URL.https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3549 32. Жегус О.В., Пахуча Е.В., Петріянчук К., Шиян Д. Особливості формування маркетингової стійкості підприємства в умовах сучасних викликів. Вісник Хмельницького національного університету. 2024. Т. 328. № 2.С.121-125. URL. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-328-18 33. Жегус О.В., Цапенко А.О., Шамайда Д. В. Маркетингові технології в забезпеченні стійкості вітчизняного бізнесу в умовах військової агресії. Відновлення України та її регіонів в контексті глобальних трендів: управління, адміністрування, забезпечення». Тези доповідей міжнародної науково-практичної конференції, Запоріжжя, 23-24 травня 2024 р. С. 636-638 34. Закону України «Про туризм». URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text 35. Зінченко О. А. Адаптивні стратегії підприємств у цифровому середовищі. Проблеми економіки. 2021. № 3. С. 110-116. URL. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2021_3_15 36. Котлер Ф., Боуєн Дж, Мейкенз Дж. Маркетинг. Гостеприимство.Туризм. /Котлер Ф., Боуэн. Дж., Мейкенз Дж. – М.: ЮНИТИ, 2011. 787 с. 37. Крупенна І. Маркетингова діяльність нішових туроператорів в умовах кризового стану туристичного ринку. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2023. Вип. 4. - С. 238-254. URL. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchtei_2023_4_19 38. Летуновська, Н.Є. Маркетинг у туризмі: підручник / Н.Є. Летуновська, О.В. Люльов. – Суми: Сумський державний університет, 2020. –270 с. 39. Літовка-Деменіна С. Г. Процес маркетингових досліджень у туристичній сфері. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. 2020. № 23. - С. 128-136. URL. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Piir_2020_23_15 40. Матросова В.О., Верютіна В.Ю., Перерва П.Г Методичні підходи до визначення місткості туристичного ринку. Аспекти стабільного розвитку економіки в умовах ринкових відносин : матеріали 17-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 26 травня 2022 р. / ред. кол.: О. О. Непочатенко [та ін.]. Умань : УНУС, 2022. С. 177-179. 41. Михайлова М.В., Жегус О.В. Маркетингове планування в підприємствах ресторанного господарства : монографія. X.: Видавництво Іванченка. 2015. 229 с. URL: http://elib.hduht.edu.ua/handle/123456789/137 42. Михайлова-Сопа С.Є., Гонтар Р.В., Нетреба С.М. Маркетингові інструменти управління клієнтським досвідом. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ.конф., 5 листопада 2024 р. / Державний біотехнологічний ун-т. Харків, 2024. С. 223-224 43. Огієнко А. В. Видові ознаки класифікації туризму: регіональний аспект. Modern Economics. 2020. № 20(2020). С. 167-174. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V20(2020)-27. 44. Онишко С. Туристичний маркетинг. URL. https://core.ac.uk/download/pdf/60843396.pdf 45. Перерва П.Г., Косенко А.В., Маслак М.В., Матросова В.О., Долина І.В. Формування управлінської, маркетингової та інноваційної політика на підприємствах туристичної індустрії // Вісник Національного технічного університету «ХПІ» (екон. науки): зб. наук. пр. Харків : НТУ «ХПІ», 2018. № 47 (1323). С. 114-120 46. Савицька Н. Л. Прядко О. М., Куляшов В. К., Тимофєєва А. О. Удосконалення маркетингової діяльності підприємства засобами цифрових комунікацій у соцмережах. Бізнес Інформ. 2024. № 6. С. 407-414. 47. Савицька Н.Л., Афанасьєва О.П. Теоретико-методичні аспекти формування маркетингової політики підприємств на ринку м’яса та м’ясопродуктів. Проблеми економіки. 2015. № 2. С. 172–178. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2015-2_0-pages 172_178.pdf 48. Сайт Аккорд-тур. https://www.accordtour.com/pro_kompaniyu 49. Сервіс відгуків. URL: https://www.otzyvua.net/uk 50. Середа Н. М. Маркетингова туристична діяльність в логістичних потоках. Науковий вісник Льотної академії. Серія : Економіка, менетджмент та право. 2021. Вип. 5. С. 22-28. URL. http://nbuv.gov.ua/UJRN/sbfaseml_2021_5_4 51. Скільки українців подорожує країною під час війни? URL. https://www.tourism.gov.ua/blog/skilki-ukrayinciv-podorozhuie-krayinoyu-pid chas-viyni 52. Соковніна Д. М. Удосконалення системи маркетингу послуг в туристичній діяльності. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія : Економічні науки. 2021. № 2(1). С. 70-76. URL. http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnjie_2021_2(1)__12 53. Соковніна Д. М. Удосконалення системи маркетингу послуг в туристичній діяльності. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія : Економічні науки. 2021. № 2(1). С. 70-76. URL. http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnjie_2021_2(1)__12 54. Стец І. І. Адаптивне управління підприємством. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 18. С. 300–305. URL: http://global national.in.ua/issue-18-2017/25- vipusk-18-serpen-2017-r/3306-stets-i-i-adaptivne upravlinnyapidpriemstvom 55. Туристична діяльність в Україні у 2020 році. URL. https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2020/tyr/tyr_dil/tur_d_19_u.xlsx 56. Шталь Т. В., Беліков М. П. Вплив маркетингу на формування конкурентоспроможності фірми. Бізнес Інформ. 2019. № 11. С. 425-433. -URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2019_11_60 57. Юрченко Н. І. Сучасні тенденції маркетингових досліджень у туристичній галузі. Бізнес Інформ. 2020. № 10. С. 450-459. URL. http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2020_10_57 58. Ярова Ю. М., Литвин Н. Ю. Маркетингова діяльність на ринку туристичних послуг. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. 2021. № 24. С. 115-122
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_М_075-23м-03_Klochenko_V_M.pdf
  Restricted Access
927.79 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.