Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/61025
Title: Маркетингова стратегія адаптації закладу ресторанного господарства
Other Titles: Marketing strategy for adapting the restaurant business
Authors: Михайлова, Поліна Олексіївна
metadata.dc.contributor.advisor: Жегус, О. В.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет
Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: адаптація;маркетингова стратегія;ресторанне господарство;ринок ресторанних послуг;просування;adaptation;marketing strategy;restaurant domination;market of restaurant services;promotion
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Михайлова П. О. Маркетингова стратегія адаптації закладу ресторанного господарства: кваліфікаційна робота магістра: спец. 075 - Маркетинг; наук. кер. О. В. Жегус. Харків: ДБТУ, 2024. 60 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. Заклади ресторанного господарства дедалі частіше стикаються з кризами, такими як пандемія чи військова агресія, що спричиняють нестабільність, зниження попиту та зміну споживчих уподобань. У таких умовах розробка ефективної маркетингової стратегії адаптації є ключем до виживання та розвитку. Для управління потрібен гнучкий стратегічний підхід, який забезпечує адаптивні практичні рішення, які допомагають закладам не лише долати виклики, а й знаходити нові можливості для успіху. Мета кваліфікаційної роботи  розвиток теоретичних положень та розробка практичних рекомендацій щодо формування маркетингової стратегії адаптації закладу ресторанного господарства. Завдання:  розкрити сутність та завдання маркетингової стратегії адаптації закладу ресторанного господарства;  охарактеризувати особливості та перспективи використання стратегії диджитал-маркетингу в забезпечені адаптації закладу ресторанного господарства;  проаналізувати стан та тенденції розвитку ресторанного бізнесу в Україні;  визначити передумов формування маркетингової стратегії адаптації закладів ресторанного господарства;  проаналізувати маркетингову стратегію ресторану «Хінкальня» у м. Харкові;  розробити практичні рекомендації щодо удосконалення процесу формування маркетингової стратегії адаптації закладу ресторанного господарства;  запропонувати маркетингову стратегію посилення впізнаваності та довіри до бренду мережі ресторанів «Хінкальня». Об’єкт дослідження  теоретичні і практичні аспекти формування маркетингової стратегії адаптації закладу ресторанного господарства в умовах військового стану. Предмет дослідження  процеси формування маркетингової стратегії адаптації закладу ресторанного господарства в умовах військового стану. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів полягає у вирішені завдань адаптації закладів ресторанного господарства з використанням інструментів маркетингу та розробки маркетингової стратегії в умовах військового стану для забезпечення їх виживання зараз та подальшого розвитку у повоєнний період. Апробація на Міжнародній науково-практичній конференції «Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі», 5 листопада 2024 р., Державний біотехнологічний університет (Харків).
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/61025
metadata.dcterms.references: 1. Bovsh L., Rasulova A., Bosovska M., Boiko M., & Okhrimenko A. (2022). Digital distribution of hospitality services in the context of the COVID-19 pandemic. Tourism and Travelling, 3(1), 34-44. https://doi.org/10.21511/tt.3(1). 2. Kotler P., Keller K. Marketing Management 14th ed. Prentice Hall. New Jersey. 2011. 816 p. 3. Kotler Philip, Hermawan Kartajaya, and Iwan Setiawan (2017) MARKETING 4.0. Moving from Traditional to Digital. Wiley. 207 р. 4. Mendela, Y., & Mendela, I. (2024). Advertising activities of the hotel and restaurant business under the conditions of the marital state. International Science Journal of Management, Economics & Finance, 3(4), 101–108. https://doi.org/10.46299/j.isjmef.20240304.09 5. Savytska, N., Babenko, V., Chmil, H., Priadko, O. & Bubenets, I. Digitalization of Business Development Marketing Tools in the B2C Market. Journal of Information Technology Management, 2023. 15 (1), 124-134. https://doi.org/ 10.22059/jitm.2023.90740. URL: https://journals.ut.ac.ir/article_90740_2dc7c64f4d84dc1be3d51c6accc5f811.pdf 6. Singh, S., Singh, G., & Dhir, S. (2024). Impact of digital marketing on the competitiveness of the restaurant industry. Journal of Foodservice Business Research, 27(2), 109-137. 7. Адаптація ресторанного бізнесу до викликів війни. URL:https://fgritb.knukim.edu.ua/home/news/adaptatsiya-restorannogo-biznesu-do viklikiv-vijni.html 8. Барабанова В. В. Сучасний маркетинг: фактори, стан та перспективи розвитку / Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Економіка і менеджмент. 2017. Вип. 27(1). С. 108-111. 9. Батюх О.П., Михайлова П.О., Клоченко В.М. Маркетингові інструменти формування конкурентних переваг для забезпечення стійкості бізнесу. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі [Електронний ресурс]: тези доповідей Міжнар. наук.-практ.конф., 5 листопада 2024 р. / Державний біотехнологічний ун-т. Харків, 2024. С. 140-141 10. Бебко-Мінаєва А. Як відновити ресторанний бізнес під час війни: досвід співвласниці ресторанної мережі Rose Family. URL: https://womo.ua/yak-vidnoviti-restoranniy-biznes-pid-chas-viyni-dosvid spivvlasnitsi-restorannoyi-merezhi-rose-family/. 11. Білас М. Ринок HoReCa під час війни: поточний стан та ключові тенденції. URL: https://voxukraine.org/rynok-horeca-pid-chas-vijny-potochnyj stan-ta-klyuchovi-tendentsiyi/. 12. Бовш Л., Комарніцький І., Приходько О. Фулфілмент цифрового маркетингу у ресторанному бізнесі.Рестораннийіготельний консалтинг. Інновації. 2022. Т. 5. No1. URL: http://restaurant hotel.knukim.edu.ua/article/view/260872/257426 13. Бовш Л., Босовська М., Расулова А. Стратегії диджитал-маркетингу в ресторанному бізнесі. Scientia fructuosa. 2022. 145 (5), с. 74–92. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2022(145)05. 14. Бритвєнко А.С., Бригіна С.І. Тенденції ресторанного бізнесу України в умовах війни/ Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. «Світові досягнення і сучасні тенденції розвитку туризму та готельно-ресторанного господарства» (м. Запоріжжя, 25 листопада 2022 р.). Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2022. 770 с. С.487-489. 15. Бум концептуальних ресторанів закінчується. Що далі? — огляд ресторанного ринку. URL: https://rau.ua/uk/novyni/obzor-restorannogo-rynka/ 16. Гаврилюк C. П. Особливості ресторанного маркетингу в Україні. Вчені записки Університету «КРОК». 2018. (48), 175–183. 17. Гаврилюк С. П. Специфіка маркетингу в ресторанному бізнесі/ Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету "Україна". 2017. № 14. С. 193-198 18. Гросул В., Балацька Н. Digital-маркетинг як дієвий інструмент антикризового розвитку підприємства ресторанного бізнесу в період пандемії та її рецесії. Підприємництво та інновації, 2020. №11-2, с. 7-12. https://doi.org/10.37320/2415-3583/11.20 19. Гросул В. А. Digital-маркетинг як дієвий інструмент антикризового розвитку підприємства ресторанного бізнесу в період пандемії та її рецесії/ Підприємництво та інновації. 2020. Вип. 11(2). С. 7-12 20. Гузар, У. Є., & Левчук, А. В. (2023). Аналіз діяльності закладів ресторанного бізнесу в Україні під час війни. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, (9). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-9-12-01 21. Даниленко, Т. В., Литвиненко, І. С. (2023). Креативні рекламні стратегії в готельно-ресторанному бізнесі: досвід та перспективи. Сучасні тенденції в економіці та управлінні, 5(2), 67-77. 22. Державна служба статистики України. https://www.ukrstat.gov.ua. 23. Доставка в укриття, столики для одинаків і кухарі із зарплатою айтівця. Як змінилися українські ресторани за час війни. URL: https://mind.ua/publications/20280823-dostavka-v-ukrittya-stoliki-dlya-odinakiv-i kuhari-iz-zarplatoyu-ajtivcya-yak-zminilisya-ukrayinski-rest 24. Жегус О.В. Формування стратегії маркетингу в соціальних мережах закладу вищої освіти. Marketing and Digital Technologies. 2018. Т. 2. № 2. С. 58–75. http://nbuv.gov.ua/UJRN/mardigt_2018_2_2_8 25. Жегус О.В., Михайлова М.В. Особливості комплексу маркетингу підприємств ресторанного господарства URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/ bitstream/123456789/4357/1/Zegus.pdf 26. Завадинська О. Ю. Інноваційні технології господарювання в ресторанному бізнесі. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2018. Вип. 2. С. 93-102 27. Зайцева О. І., Фурсов А. М. Маркетинг вражень як інструмент реалізації клієнтоорієнтованого підходу в діяльності готельних підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2019. № 4 Том 1. С. 95-99 28. Іваненко Л. М., Боєнко О. Ю. Маркетинг: навчальний посібник. Вид. 3-є, доп. і перероб. Вінниця: Донецький національний університет імені Василя Стуса, 2022. 362 с. 29. Івасишина Н. В. Розвиток ресторанного господарства в Україні. Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія : Історія, економіка, філософія. 2023. Вип. 28. С. 60-65 30. Іщенко, О. В., Кузьменко, А. О. (). Аналіз маркетингових стратегій готельно-ресторанного бізнесу в умовах кризи. Економічний вісник університету, 2023. №2, 45-55. 31. Капліна, Т. Адаптація маркетингових стратегій готельно ресторанного бізнесу в умовах кризи. Економіка і суспільство, 2020. № 23, 45-54. 32. Кількість клієнтів змінилася. Як ресторани виживають на третьому році війни  що сталося із середнім чеком. URL: https://biz.nv.ua/ukr/markets/yak-zminilisya-ukrajinski-restorani-za-chas-viyni 50462473.html 33. Коваль, Є., Стригуль, Л. Особливості маркетингу в гостельно ресторанному бізнесі. 2023. URL:https://scholar.google.com.ua/scholar?start=20&q=%D0%B1%D1%80%D0 34. Колонтаєвський О. П., Гиря М. В. Креативний маркетинг в готельно-ресторанному бізнесі / Комунальне господарство міст. Серія : Економічні науки. 2018. Вип. 6. С. 50-53 35. Коноплянко, Я. В., Василенко, О. В. Особливості розробки стратегій просування готельно-ресторанного бізнесу в соціальних мережах. In The 5 th International scientific and practical conference “European congress of scientific achievements”(May 20-22, 2024) Barca Academy Publishing, Barcelona, Spain. 2024. 474 p. (p. 388). 36. Корсар О., Ведмідь Н. Диджитал-маркетинг суб’єктів ресторанного бізнесу.Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Економічнінауки. 2021. Вип. 2 (61). https://doi.org/10.32689/2523-4536/61-5 37. Косар О. В. Особливості маркетингової діяльності мережі підприємств ресторанного господарства. Ефективна економіка. 2019. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/9_2019/152.pdf. 38. Крамаренко К.М., Сіроус Б.В. Особливості маркетингу підприємств ресторанного господарства. Проблеми системного підходу в економіці. ВИПУСК № 5(67), 2018. С. 72-76. 39. Маркетинг в ресторанному господарстві. навч.-метод. посібник / О.П. Афанасьєва, О.В. Жегус, М. B. Михайлова. Х. : Видавництво Іванченка І.С., 2016 180 с. 40. Мендела І.Я. Маркетинг готельно-ресторанного господарства: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ: Територія друку, 2022. 56 с. 41. Михайлова М. B., Жегус О.В. Маркетингове планування на підприємствах ресторанного господарства. Монографія. Харків : Іванченко І.С., 2015. 229 с. 42. Михайлова-Сопа С.Є., Гонтар Р.В., Нетреба С.М. Маркетингові інструменти управління клієнтським досвідом. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі [Електронний ресурс]: тези доповідей Міжнар. наук.-практ.конф., 5 листопада 2024 р. / Державний біотехнологічний ун-т. Харків, 2024. С. 223-224 43. Орлова, Н., Павленко, Н., Корнієнко, Ю., Ковальов, А., Карпенко, Ю., Гнідіна, О., Власенко, О. Теоретичні аспекти ребрендингу в закладах ресторанного господарства. Вісник студентського наукового товариства «ВАТРА» Вінницького торговельно-економічного інституту ДТЕУ. Вінниця. http://www.vtei.com.ua/doc/2023/vatra2004/zb18_173.pdf#page=179 44. Постова В. Концептуальні основи формування бренду в закладах ресторанного господарства. URL:http://www.vtei.com.ua/doc/2021/1416092021/3.pdf#page=226 45. Разінькова М. Ю. Етапи проведення маркетингового планування в ресторанному бізнесі. Економіка та держава. № 2. 2020. С. 62—66. 46. Ресторанний бізнес у воєнний час: яка їжа, приміщення та в яких містах користуються попитом. URL: https://delo.ua/uk/business/restorannii biznes-u-vojennii-cas-yaka-yiza-primishhennya-ta-v-yakix-mistax-koristuyutsya popitom-398364/ 47. Савицька Н. Л. Маркетинг у соціальних мережах: стратегії та інструменти на ринку В2С. Маркетинг і цифрові технології. 2017. Т. 1, № 1. С. 20-33 48. Савицька Н. Л., Жегус О. В., Мелушова І. Ю., Михайлова М. В. Удосконалення комплексу маркетингу в сфері послуг. Scientific letters of academic society of Michal Baludansky. Vol. 5. № 4. Kosiece, Slovakia. 2017. P. 116-120. 49. Савицька Н. Л., Жегус О. В., Михайлова М. В. Концептуальні засади контролю маркетингової діяльності в системі адаптаційного управління підприємством. Економічний простір. 2015. № 100. С. 161–170. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2015_100_17 50. Стамат, В. М., Скорук, А. Маркетингові інновації у ресторанному господарстві. URL: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/10553/1/141-144.pdf 51. Сторчова В. С. Вплив комунікаційної діяльності на ефективність роботи закладу ресторанного господарства. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/123456789/16058/1/%2B2023%20%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A%2016.11.23.pdf#page=622 52. Терент'єва Н. В. Інтегровані маркетингові комунікації як чинник ефективого розвитку підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2021. № 6(1). С. 249-252 53. Цвілий С. М., Кукліна Т.С., Зайцева В.М. Маркетинг в готельно ресторанному господарстві : навчальний посібник. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2023. 260 с. 54. Шинкар, С., Перцович, Т. (2022). Розвиток маркетингу в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах. Економіка та суспільство. Вип. (38). URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-70.
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_М_4703_075z-23м-03_Mykhaylova P_O.pdf
  Restricted Access
1.76 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.