Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6032
Назва: Моніторинг та економічне обґрунтування цін на сервісні послуги
Інші назви: Мониторинг и экономическое обоснование цен на сервисные услуги
Monitoring and economic grounds prices for service services
Автори: Мастепан, С. М.
Ключові слова: сервісні підприємства;сервісні послуги;ціна;моніторинг;сервисные предприятия;сервисные услуги;цена;мониторинг;service enterprises;service services;price;monitoring
Дата публікації: 2019
Видавництво: ХНТУСГ
Бібліографічний опис: Мастепан С. М. Моніторинг та економічне обґрунтування цін на сервісні послуги.Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 201 «Інноваційні проекти у галузі технічного сервісу машин». 2019. С. 4-12.
Серія/номер: Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка;№ 201
Короткий огляд (реферат): На основі теоретичних досліджень техніко-економічних показників підприємств сервісу розроблено модель моніторингу і економічних обґрунтувань підприємством сервісу цін послуг, що надаються споживачу. Розглянуто умови використання моделі, показано умови і загальну методику моніторингу цін на послуги. Наведено рекомендації по визначенню основних показників, параметрів та характеристик, за якими обґрунтовується ціна послуги. Модель базується на умові забезпечення стабільного доходу підприємства.
На основе теоретических исследований технико-экономических показателей предприятий сервиса разработана модель мониторинга и экономических обоснований предприятием сервиса цен услуг потребителю. Рассмотрены условия использования модели, показаны условия и общую методику мониторинга цен на услуги. Приведены рекомендации по определению основных показателей, параметров и характеристик, по которым обосновывается цена услуги. Модель базируется на условии обеспечения стабильного дохода предприятия.
Service enterprises work at constant changes of services market to the consumers. It is necessary to maintain competition, so constantly arises at home to updating of prices to services in view of real market situation. Methods of definition of prices to service services not enough use new models, methods and the techniques of effective pricing. Not such making prices, as the level of development of production, financial position of consumers, technical and economical ratings of the enterprise, the tendencies of development of services market are always taken into account. Pricing requires researches and the decisions of a series of serious problems and first of all the account of levels of development of other factories in the region, growth of machine park and rate of his operation. Before enterprises workers the task of justification of prices to services in the conditions of development of the market and competitions stands. Perfecting of the system of monitoring and control of pricing should take place by the way of timely collection and use of the information of condition of industrial base and services market. On the basis of theoretical researches of technical and economical service enterprises ratings the model of monitoring and economical justifications by the enterprise of service of prices of services to the consumer is developed. The conditions of the model use are considered, conditions and the common technique of monitoring of prices to services shown. Recommendations on definition of the main ratings, parameters and specifications are presented, on which price of service is justified. The model is based on the condition of supplying of stable income of the enterprise.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6032
Розташовується у зібраннях:Випуск 201: Інноваційні проекти у галузі технічного сервісу машин

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Visnyk KhNTUSH_201_2019_3.pdf790.9 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.