Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/60212
Назва: | Розвиток емоційного інтелекту майбутніх педагогів професійного навчання |
Інші назви: | Shaping the image of future teachers of higher education institutions |
Автори: | Пасльон, Інна Іванівна |
Науковий керівник : | Дроздова, Ірина Петрівна |
Місце роботи: | Державний біотехнологічний університет Кафедра ЮНЕСКО «Філософія людського спілкування» та соціально-гуманітарних дисциплін |
Ключові слова: | імідж;професійний імідж педагога;інноваційні методи навчання;професійна підготовка;формування професійного іміджу педагога;педагогічні умови розвитку професійного іміджу педагога;image;professional image of a teacher;innovative teaching methods;professional training;formation of a professional image of a teacher;pedagogical conditions for the development of a professional image of a teacher |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Харків: ДБТУ |
Бібліографічний опис: | Пасльон І. І. Формування іміджу майбутніх викладачів закладів вищої освіти: кваліфікаційна робота магістра: спец. 015 – Професійна освіта; наук. кер. І. П. Дроздова; Харків: ДБТУ, 2024. 84 с. |
Короткий огляд (реферат): | Дипломна робота присвячена проблемі формування іміджу майбутніх
викладачів закладів вищої освіти з метою підвищення якості навчання та
підготовки висококваліфікованих фахівців. У роботі розглядаються сутність
поняття «імідж», складники професійного іміджу, функції реалізації
сукупності педагогічних умов, зокрема умов внутрішнього та зовнішнього
впливу для формування іміджу. Автор аналізує специфіку, розкрити
структуру й особливості формування у педагогів позитивної мотивації до
власного іміджу. Авторка дослідження аналізує зовнішній, внутрішній та
діяльнісний компоненти структури іміджу майбутнього педагога, встановити
форми, методи та засоби активізація творчої діяльності для формування
іміджу педагога. Результати дослідження свідчать про можливість
професійного й особистісного формування іміджу педагога, підвищення
їхньої професійної і загальної культури, набуття авторитету і розвитку
творчої особистості майбутнього фахівця. The thesis is devoted to the problem of image formation of future teachers of higher education institutions in order to improve the quality of education and training of highly qualified specialists. The work examines the essence of the concept of "image", the components of a professional image, the functions of implementing a set of pedagogical conditions, in particular the conditions of internal and external influence for the formation of an image. The author analyzes the specifics, reveals the structure and peculiarities of the formation of positive motivation for self-image among teachers. The author of the study analyzes the external, internal and activity components of the structure of the image of the future teacher, establishes the forms, methods and means of activation of creative activity to form the image of the teacher. The results of the study testify to the possibility of professional and personal formation of the image of the teacher, improvement of their professional and general culture, gaining authority and development of the creative personality of the future specialist. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/60212 |
Використані джерела: | 1. Алфімов В.М., Бондаренко В.І., Фатальчук С.Д. Формування професійного іміджу вчителя трудового навчання і технологій: навчально методичний посібник. Рекомендовано до друку вченою радою Донбаського державного педагогічного університету (протокол №4 від 28.11.2019 р.). Слов’янськ: Видавець Маторін Б.І., 2019. 199 с. 2. Балл Г.О., Рибалка В.В., Зливков В.Л. Імідж вченого як засіб стимулювання творчого потенціалу особистості: Українська еліта та іі роль в державотворенні. / Наукові записки Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. К., 2000. С.12-14. 3. Барна Н. В., Уланова С. І. Естетика іміджмейкінгу: монографія. М-во освіти і науки, молоді та спорту України. К. : Слово, 2012. 176 с. 4. Бех І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2012. 256 с. 5. Білик Н.І. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журнал. Полтава, 2020. № 3 (192). 110 с. 6. Бондаренко В. І. Формування іміджу майбутнього вчителя технологій в системі виховної роботи педагогічного університету:монографія. Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2015. 460 с. 7. Бондаренко І.С. Іміджологія у системі гуманітарних знань: культурно-освітні стратегії: монографія. Запоріжжя, 2016. 305 с. 8. Внукова О.М. Позитивний імідж викладача як показник його педагогічної майстерності. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г. Сковороди».Додаток 3 до Вип. 36, Том IІ (18): Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». Київ: Гнозис, 2016. С. 15–21.URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/2970. 9. Галицька Е. Донкоглова Н. Імідж ділової людини та чинники впливу на його формування. Наукові записки НаУКМА. 2011. Т. 1: Економічні науки. С. 12–16. 10. Грейліх О. Психологія формування іміджу викладача вищого навчального закладу. Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Переяслав-Хмельницький, 2010. Вип. 19. С. 294 – 299. 11. Гузій Н. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти: монографія. К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2004.243 с. 12. Демчук Т. Напрямки вивчення іміджу викладача вищої школи // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2013. Вип. 3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_3_29. 13. Дзядевич Ю.В. Педагогічні умови формування професійного іміджу у студентів мистецьких спеціальностей : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Херсон, 2012. 323 с. 14. Довга Т. Імідж сучасного вчителя : навч.-метод. посіб. Кіровоград : ПП «Екслюзив – Систем», 2015. 146 с. 15. Довга Т. Імідж особистості як необхідна умова професійного становлення педагога // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. 2010. Вип. 14. Кн. 1. С. 66–75. 16. Драчук Е. Педагогічний імідж вчителя як інструмент розв’язання професійних завдань. Студентський вісник Педагогічного університету імені П. Тичини. 2013. Вип. 33. С. 25–28. 17. Дуднєва Ю.Е., Кір’ян О.І. Імідж керівника як управлінська та соціально-психологічна категорія. Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Технічний прогрес і ефективність виробництва. Харків : НТУ "ХПІ". 2012. № 15. С. 83-89. 18. Дячук В. П. Іміджологія. Соціокультурний вимір: навч. посіб. К. : Видавництво Ліра-К, 2017. 308 с. 19. Євтушенко Г.В., Бабошко А.І., Бушля Д.І. Імідж сучасного викладача: сутність та особливості формування. Глобальні та національні проблеми економіки. Серія Демографія, економіка праці, соціальна економіка і політика.Миколаївський національний університет ім. В.О. Сухомлинського. Вип.11. 2016. С.630 – 634. 20. Загородня Л. П. Педагогічні умови створення позитивного професійного іміджу вихователя дошкільного навчального закладу // Вісник Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка. Серія : Педагогічні науки. 2012. Вип. 20. С. 286‒290. URL: http:// nbuv.gov.ua/j-pdf/vgnpu_2012_20_72.pdf. 21. Зінченко В.. Імідж учителя, або психологія одягу // Відкритий урок: Розробки. Технології. Досвід. 2008. № 4. С. 85–86. 22. Зражевська Н. І. Комунікаційні технології: лекції. Черкаси: Брама Україна, 2010. 224 с. 23. Зусін В.Я. Етика і етикет ділового спілкування. Навчальний посібник, 4-е вид., перероб. та доп. Маріуполь : ПДТУ, 2019. 206 с. URL : http://umm.pstu.edu/handle/123456789/18013. 24. Ісаченко В. В. Формування професійно-педагогічного іміджу майбутніх викладачів вищої школи : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. : 13.00.04. Одеса, 2004. 20 с. 25. Кайдалова Л. Професійна компетентність та імідж сучасного викладача. Гуманітарній вісник. 2009. № 17. С. 24–29. 26. Капустюк О. М. Самопрезентація як засіб створення позитивного іміджу особистості [Текст]: автореф. дис... канд. психол. Наук : 19.00.05; АПН України ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка. К., 2007. 19 с. 27. Ковальова О.О. Психологічні особливості формування основ професійного іміджу у майбутніх педагогів : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07. Одеса, 2007. 340 с. 28. Козлова, О. Структура професійного іміджу майбутніх педагогів Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал. МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А.С. Макаренка. Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. № 10 (94). С. 62–74 29. Кононенко А. О. Психологічні складові індивідуального іміджу сучасного педагога : автореф. дис. … канд. психол. наук : спец. : 19.00.07. Одеса, 2003. 20 с. 30. Кравець Р. Е. Концептуальний простір поняття «Професійний імідж» у наукових психолого-педагогічних дослідженнях. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019 р.. № 65, Т. 2. С. 53 – 57. 31. Кувачов В.П., Чорна Т.С., Мітков В.Б. Імідж викладача, як фактор мотивації студентів. Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: збірник науково-методичних праць. Мелітополь: ТДАТУ, 2019. Вип. 22. С. 216-225. 32. Куземко Л. В. Формування іміджу педагога як складник його особистісно-професійного розвитку. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020 р. № 71, Т. 2. С. 127–131. 33. Курлянд З.Н., Галіцан О.А., Єрмакова С.С. Становлення позитивної Я-концепції майбутнього вчителя: монографія. Одеса : ПНЦ АПН України : СВД Черкасов, 2005. 163 с. 34. Лугова В.М. Формування професійного іміджу викладача в закладах вищої освіти. Адаптивне управління: теорія і практика : електронне наукове фахове видання. Сер. Педагогіка. 2019. Т. 6, № 11. URL :https://amtp. org.ua/index.php/journal/issue/view/14. 35. Лук’янова М. Психолого-педагогічна компетентність учителя. Дайджест педагогічних ідей та технологій «Школа-парк». 2002. № 2. С. 56–61. 36. Мареєва Т. Позитивний професійний імідж майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу: актуальність та перспективи наукових досліджень. URL: https://ird.npu.edu.ua/ files/mareeva.pdf. 37. Мармаза О. Імідж як спосіб професійної соціалізації керівника навчального закладу. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2013. Вип. 33. С. 263–269. 38. Межерицька О. Впровадження іміджології як компонента навчального процесу у вищих закладах освіти. Теорія і методика управління освітою. 2010. Вип. 3. http:// tme.umo. edu.ua/docs/3/10mezhee.pdf. 39. Методика «Ціннісні орієнтації» Рокича. URL : http://psychologis.com. ua/metodika_cennostnye_orientacii_rokicha.htm. 40. Методичні вказівки до вивчення навчальної дисципліни «Професійний імідж фахівця в галузі освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «Педагогіка вищої школи» спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) денної та заочної форми навчання 2-ге вид. перероб. та доповн./ Уклад. : О. Г. Коркішко, А. В. Коркішко. Слов'янськ: ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», 2021. 120 с. 41. Митцева О.С. Професійний імідж фахівця: суть, функції, структура. Педагогіка та психологія : зб. наук. праць. Харків, 2018. Вип. 59. С. 191–200. 42. Ніколаєску І. Особливості іміджової підготовки сучасного педагога в системі післядипломної освіти. Витоки педагогічної майстерності. Серія «Педагогічні науки». 2012. Вип. 10. С. 207–212. 43. Олексенко В. Формування професійного іміджу сучасного вчителя. Проблеми освіти. 2015. Вип. 84. С. 258–263. 44. Оршанський Л. Професійний розвиток і формування професійного іміджу майбутнього вчителя технологій у навчально-професійній діяльності. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2015. Вип. 52 С. 68-73. 45. Палеха Ю. І., Тимошенко З.І. Іміджологія: Навч. посібник для студ. Вузів. К. : Вид-во Європейського ун-ту, 2005. 323 с. 46. Педагогічна майстерність учителя : навч. посіб. / За ред. проф. В. М. Гриньової, С. Т. Золотухіної. Харків: «ОВС», 2006. 224 с. 47. Педагогічна творчість і майстерність : хрестоматія / Уклад. Н. В. Гузій. К. : ІЗНМ, 2000. 168 с. 48. Позднишев Є. В. Імідж у спорті: психологічний ракурс аналізу: монографія. К. : Вид. Позднишев, 2018. 412 с. 49. Почепцов Г. Г. Теорія комунікації. К.: Видавничий центр «Київський університет». 1999. 301 с. 50. Поясок Т.Б., Беспарточна О.І. Формування позитивного іміджу майбутнього викладача вищої школи як складова його професійної підготовки. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2020. № 2 (20). С.251 –258. 51. Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#Text. 52. Прус Н.О. Формування професійного іміджу майбутнього викладача іноземних мов : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Дніпро, 2017. 21 с. 53. Размолодчикова І. В. Формування професійного іміджу вчителя початкових класів у процесі вивчення фахових дисциплін : дис. … канд. пед. наук : спец. : 13.00.04. Кривий Ріг, 2011. 263 с. 54. Савченко Н. Імідж сучасного вчителя : актуальність та перспективи наукових розвідок // Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2011. № 3. С. 174–180. URL : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ppsv_2011_3_27.pdf. 55. Скорик Ю. Імідж педагога як формуючий чинник стійкості до професійного вигорання майбутніх викладачів вищої школи. Вісник Житомирського державного університету ім. Івана Франка. 2014. Вип. 4. С. 144–147. 56. Соціологія: словник термінів і понять. Київ : Кондор, 2006. 372 с. 57. Сперанська-Скарга М. А. Функції професійного іміджу вчителя філолога // Науковий вісник Донбасу. 2013. № 3. URL: http://nbuv.gov.ua/j pdf/nvd_2013_3_10.pdf. 58. Сущенко Л. О. Діловий імідж менеджера закладу освіти: навчальний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти магістра спеціальностей «Дошкільна освіта», «Початкова освіта» освітньо професійних програм «Дошкільна освіта», «Початкова освіта». Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 155 с. 59. Ткаченко Н. Професійний імідж вчителя іноземних мов: навчальний посібник. Глухів. 2019. 73 с. 60. Управління закладом освіти. Підручник для здобувачів другого рівня вищої освіти педагогічних університетів / С.Г. Немченко, В.В. Крижко,О.С. Боднар, В.В. Радул, О.М. Старокожко, Ю.І. Кондратенко. 2-ге вид.перероб. і допов. Бердянськ : БДПУ. 2022. 506 с. 61. У Юєюань, Горбатюк Р. М. Структурно-змістова характеристика іміджу як прояв соціально-психологічних особливостей майбутніх молодших бакалаврів-журналістів. Теорія і практика підготовки конкуренто спроможного фахівця як вектор освітніх парадигм : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (29-30 вересня 2022р., Тернопіль) / За заг. ред. Б. Б. Буяка, В. М. Чайки, М. О. Орап. Тернопіль : Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, 2022. С. 247–249. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/27005/1/ Zbirnyk%20tez.pdf#page=96 62. Фатальчук С.Д. Якущенко С.В. Позитивний імідж сучасного викладача вищої школи: актуальність та перспективи наукових розвідок. Вісник Черкаського університету. Серія педагогічні науки. Черкаси: ЧНУ ім. Б. Хмельницького 2017. Вип. № 10 С.118-123. 63. Федірчик Т., Нікула Н. Система формування професійно педагогічного іміджу майбутніх викладачів вищої школи. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018, №10 (84). С 226–237. 64. Філатова Л. С. Нові підходи вивчення дефініції іміджу як наукова проблема // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи : зб. наук. праць Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. 2011. Вип. 36. С. 161–168. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/znpkhnpu_zntndr_2011_36_26.pdf. 65. Хавкіна, Л. М. (2013). Іміджелогія: навч.-метод. посібник для студентів зі спец. «Журналістика». Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна. 64 с. 66. Boorstin D. Image or what happened to the American Dream. N.Y., 1961. 264 p. 67. Boulding K. National images and international system // Comparative Foreign Policy. Ed. By W. Han-rieder. N.Y., 1971. p. 90–102. 68. Stark Mallory. Creating a Positive Professional Image // Harvard Business School Working Knowledge. 2005. June 20. URL : http://hbswk.hbs.edu/item/ 4860.html. 69. Michajlyszyn Romana. Формування педагогічного іміджу – складова підготовки конкурентоспроможного фахівця. PRACE Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Rocznik Polsko-Ukraiński 2016, t. XVIII, s. 281–289 http://dlibra.bg.ajd.czest.pl:8080/Content/4322/21.pdf]. 70. Sampson E. The Image factor. A Guide to Effective Self-presentation for Career Enhancement. L.: M&E Handbooks : Business & Management, 1994. 338 |
Розташовується у зібраннях: | 015 - "Професійна освіта" (Магістри) |
Файли цього матеріалу:
Немає файлів, що асоціюються з цим матеріалом.
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.