Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/58519
Title: Удосконалення маркетингової політики підприємства для забезпечення стійкості бізнесу
Other Titles: Improvement of the company's marketing policy to ensure business sustainability
Authors: Резніченко, Дмитро Олександрович
metadata.dc.contributor.advisor: Афанасьєва, О. П.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: маркетингова політика;стійкість бізнесу;внутрішній маркетинг;комплекс маркетингу
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Резніченко Д. О. Удосконалення маркетингової політики підприємства для забезпечення стійкості бізнесу: кваліфікаційна робота магістра: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. О. П. Афанасьєва. Харків: ДБТУ, 2024. 65 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. Зростання конкуренції в умовах сьогодення стає невід’ємною частиною бізнесу, де підприємці вимушені постійно шукати нові способи залучення та утримання клієнтів. Зміна уподобань споживачів відбувається під впливом сучасних трендів та соціокультурних перетворень. Ефективна маркетингова політика дозволить підприємствам адаптуватися до цих змін. А внутрішній маркетинг є основним елементом успішного управління підприємством, він допомагає створити мотивовану команду, яка готова активно працювати над досягненням стратегічних та тактичних цілей. Таким чином, удосконалення маркетингової політики підприємства є важливим завданням для забезпечення стійкості бізнесу в умовах постійного впливу різноманітних зовнішніх чинників. Мета кваліфікаційної роботи. Визначення особливостей формування маркетингової політики підприємств в сучасних умовах, дослідити маркетингову політику підприємства ресторанного господарства та запропонувати заходи щодо її удосконалення для забезпечення стійкості бізнесу. Завдання: визначити аспекти формування маркетингової політики підприємства; розглянути роль маркетингової політики в забезпеченні стійкості бізнесу; дослідити особливості внутрішнього маркетингу як інструменту формування ефективної маркетингової політики підприємства; зробити загальну характеристику діяльності досліджуваного підприємства ресторанного господарства; зробити аналіз маркетингового середовища підприємства; виявити особливості маркетингової політики ресторану в сучасних кризових умовах; запропонувати пропозиції щодо вдосконалення напрямів маркетингової політики підприємства; розробити програму удосконалення маркетингової політики ресторану. Об’єкт дослідження. Процес управління маркетинговою політикою підприємства ресторанного господарства. Предмет дослідження. Механізм удосконалення маркетингової політики підприємства ресторанного господарства для забезпечення стійкості бізнесу. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів. Розвиток теоретичних положень та методичного інструментарію удосконалення маркетингової політики підприємства ресторанного господарства для забезпечення стійкості на ринку. Апробація. 1) Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Революція креативних індустрій: як маркетинг і менеджмент створюють майбутнє», 24-25.10.2024р. Публікації за темою. 1) За темою кваліфікаційної роботи подано до друку тези доповіді «Маркетингова політика підприємств ресторанного бізнесу в умовах кризи».
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/58519
metadata.dcterms.references: 1. Чайка І.П. Сучасна концепція маркетингового управління діяльністю підприємства. Економічний аналіз. Тернопільський національний економічний університет. 2017. Том 27. № 1. С. 257–262. 2. Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю., Ярош-Дмитренко Л.О. Маркетинг: навчальний посібник. / за заг. ред. проф. Старостіної А.О. Київ : «НВП «Інтерсервіс», 2018. 216 с. 3. Маркетинг [Електронний ресурс]: навч. посіб. / Н. Іванечко, Т. Борисова, Ю. Процишин [та ін.]; за ред. Н.Р. Іванечко. Тернопіль: ЗУНУ, 2021. 180 с. 4. Котлер Ф. Маркетинг від А до Я. 80 концепцій, які має знати кожен менеджер. Альпіна Паблішер Україна. 2021. 252 с. 193. 5. Ромат, Є. Маркетинг у публічному управлінні. Вісник Київського національного торівельно-економічного університету. 2016. № 4 (108). С. 56–67. 6. Лучникова Т., Кулік Л. Особливості управління комплексом маркетингу підприємства в умовах цифрової економіки. Економіка і управління. 2020. Bип. 47. С. 97-103. 7. Турченюк М.О., Швець М.Д. Маркетинг: підручник. Київ: Знання, 2017. 318 с. 8. Савицька Н.Л., Жегус О.В, Афанасьєва О.П., Морозов І. Маркетинг харчових продуктів: тренди та виклики. Повноцінне харчування: тренди енергоефективного виробництва, зберігання та маркетингу: колективна монографія / за ред. проф. В.В. Євлаш, проф. В.О. Потапова, проф. Н.Л. Савицької, доц. Л.Ф. Товма. Харків: НАНГУ, 2020. С. 486-516. 9. Бережна Ю.Г., Прокопенко О.В. Теоретико-методологічні аспекти бізнес аналізу в маркетингових дослідженнях. Український журнал прикладної економіки. 2020. Том 5. № 2. С. 320–326. 10. Бубенець І.Г., Чатченко О.Є. Маркетингова діяльність підприємств в умовах кризи. Економічні науки. Хмельницький. 2022. № 3, (306). С. 323-326. URL : http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2022/07/2022-306-48.pdf 11. Гросул В. О., Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Формування стратегії розвитку маркетингового потенціалу торговельного підприємства. Бізнес- Інформ. 2017. № 1. С. 347-352. URL: https://www.business-inform.net/annotated-catalogue/?year=2017&abstract=2017_01_0&lang=ua&stqa=55 12. Savytska, N., Babenko, V., Chmil, H., Priadko, O. & Bubenets, I. (2023). Digitalization of Business Development Marketing Tools in the B2C Market. Journal of Information Technology Management, 15 (1), 124-134. https://doi.org/ 10.22059/jitm.2023.90740 URL: https://journals.ut.ac.ir/article_90740_2dc7c64f4d84dc1be3d51c6accc5f811.pdf 13. Бубенець І.Г., Титар А.В. Особливості формування конкурентоспроможності підприємства для забезпечення стійкості бізнесу. Ефективна економіка. №5. 2024. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.5.90 14. Савицька Н., Євлаш В., Афанасьева О., Железняк З. Поведінковий аналіз асоціативного сприйняття споживачами харчового продукту як інструмент комерціалізації інновації. Комерціалізація інновацій : монографія / за ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка, д.е.н., доц. О.А. Біловодської. Суми : Триторія, 2020. С. 233-246. 15. Вітковський Ю.П., Смігунова О.В., Дудник О.В. Роль і значення малого підприємництва у формуванні стратегії розвитку економіки країни. Український журнал прикладної економіки. 2022. № 6. Т. 1. С. 160-164 16. Маркетинг: навчальний посібник /Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю., Ярош-Дмитренко Л.О. /за заг.ред. проф. Старостіної А.О. Київ : «НВП «Інтерсервіс», 2018. 216 с. 17. Савицька Н.Л., Афанасьєва О.П. Теоретико-методичні аспекти формування маркетингової політики підприємств на ринку м’яса та м’ясопродуктів. Проблеми економіки. 2015. № 2. С. 172–178. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2015-2_0-pages-172_178.pdf 18. Савицька Н.Л., Кот О.В., Кот М.С. Канали маркетингових комунікацій як засіб підвищення комунікативної активності підприємств торгівлі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С.306 -310. 19. Савицька Н.Л., Бубенець І.Г., Заковоротний І.С., Ігнатенко О.О.. Формування маркетингової політики підприємств в умовах воєнного стану. Економічні науки. 2024. № 2 (328). С. 330 – 335. URL: https://heraldes.khmnu.edu.ua/index.php/heraldes/article/view/127/134 20. Олініченко К.С., Бубенець І.Г., Холодьон О.П. Формування системи інструментів цифрового маркетингу для стійкості бізнесу. Управління розвитком соціально-економічних систем: матеріали VIII Міжнародної науково-практичної конференції (21-22 березня 2024 року). Харків: ДБТУ. Ч. 2. 2024. С. 472-475. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/51154/1/Upravlinnia%20rozvytkom%20sotsialno-ekonomichnych%20system_Ch%202_%202024_472-475.pdf 21. Афанасьєва О.П., Бубенець Почуєва А.А. Аспекти формування комплексу маркетингу підприємства для забезпечення стійкості на ринку. Тенденції розвитку маркетингу в умовах невизначеності: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Львів, 21-22 березня 2024 року. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2024. С. 19-21. 22. Голь І.В. Бізнес-стійкість підприємства: бізнес-цільовий процесно-орієнтований підхід. Телекомунікаційні та інформаційні технології. 2014. № 3. С. 101-105. 23. Колосінська М.І., Бойда С.В., Семенко О.О. Оцінка фінансового стану підприємства з метою удосконалення його фінансової стратегії. Ефективна економіка. 2020. № 4. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105- 2020.4.93. 24. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Трансформація моделі бізнесу в процесі цифровізації економіки України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2022. №1-2(39). С. 62-68. URL : https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22580/1/TRANSFORMATSIYA_3-4_22.pdf 25. Козловський С. В., Рудковський О. В., Козловський А. В. Концепція управління стійкістю сучасної економічної системи як основа забезпечення її розвитку. Економіка та держава. 2017. № 12. С. 4-9. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/12_2017.pdf 26. Савицька Н. Л., Чміль Г. Л., Джгуташвілі Н. М. Клієнт-орієнтоване управління в готельно-ресторанному бізнесі: монографія. Харків: Видавець Іванченко І. С. 2021. 209 с. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/905/1/Monografiya%20Savicka%20N.L.%2c%20Chmil%20G.L.%2c%20Dzhgutashvili%20N.M..pdf 27. Чміль Г.Л., Олініченко К.С., Бубенець І.Г. Маркетингові активи в системі управління результативністью діяльності промислових підприємств. Економіка та суспільство. Випуск № 53. 2023. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-99 28. Савицька Н.Л., Декадіна В.В. Трансформація маркетингових стратегій в умовах цифрової економіки. Ensuring Standards of Quality of Life in a Turbulent World. Monograph. Opole: The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2022; pp. 234-245. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/21588/1/Savyts_ka_Dekadina_monoh_2022_Opole.pdf 29. Ковальчук С.В., Цурська Б.Г. Застосування інструментів маркетингових комунікацій в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. 2020. № 6. С. 125-129. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2020-288-6-19. 30. Гордей О. Бенчмаркінг як спосіб уникнення кризових явищ на підприємстві. Фінансовий простір. 2019. № 2. С. 154-163. DOI: https://doi.org/10.18371/fp.2(34).2019.183589 31. Ковальчук С.В., Цурська Б.Г. Застосування інструментів маркетингових комунікацій в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. 2020. № 6. С. 125-129. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2020-288-6-19. 32. Кривешко О.В., Замроз М.В., Кундицька Г.С. Сучасна концепція маркетингу на вітчизняних підприємствах. Ефективна економіка. 2021. № 6. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.6.87. 33. Савицька Н.Л. Людина як суб’єкт сучасного господарського розвитку: монографія. Харків: Форт. 2012. 352 с. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/4673/1/%d0%a1%d0%b0%d0%b2%d0%b8%d1%86%d1%8c%d0%ba%d0%b0_2012.pdf 34. Дзеніс, В. О. Маркетинговий інструментарій в управлінні взаємовідносинами підприємства. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 42. С. 164–170. 35. Жегус О. В. Маркетинг можливостей як сучасна концепція розвитку суб’єктів господарювання в умовах глобальних викликів. Бізнес Інформ. 2023. №8. C. 300–308. URL. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-8-300-308 36. Жегус О. В., Ілляшенко О. В. Управління лояльністю клієнтів у закладах готельно-ресторанного господарства в умовах нових викликів. Проблеми економіки. 2020. № 3. С. 118-125. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2020_3_15 37. Красовська О. Ю. Удосконалення форм і методів організації управління маркетинговою діяльністю як умова забезпечення ділової активності підприємства. Економіка та держава. 2021. № 4. С. 105–109. 38. Никоненко, А. В. Методичні підходи до визначення сутності лояльності персоналу та її оцінки. Інтернаука. 2020. № 5. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/31657 39. Пахуча Е.В., Бабика В.О. Методичні засади оцінки конкурентоспроможності підприємства як критерію стійкості бізнесу. Ефективна економіка. 2024. №1. URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/2909/2945. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.1.63 40. Прядко О.М., Олініченко К.С. Формування ключових компетенцій персоналу в процесі цифровізації. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 2 листопада 2023 р.; Державний біотехнологічний ун-т. Харків: ДБТУ, 2023. С. 172-174 41. Савицька Н.Л., Пахуча Е.В. Ринкова резильєнтність бізнесу: теоретичний конструкт. Бізнес Інформ. 2024. № 2. С.257-244. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-2-244-257 42. Офіційний сайт ресторану «Монтано». URL: https://montana.ua/ 43. Ресторан «Монтано», фото. URL https://tomato.ua/ua/kharkiv/restaurants/montana/photos 44. Маркетинг в ресторанному господарстві: навч.-метод. посібник / О.П. Афанасьєва, О.В. Жегус, М.B. Михайлова. – Х. : Видавництво Іванченка І.С., 2016. 182 с. 45. Бубенець І. Г., Артеменко В. С. Особливості організації служби маркетингових комунікацій на сучасному торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2010. Вип. 1 (11). С. 570 -576. URL : https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22241/1/esprstp_2010_1_80.pdf 46. Процак К. В., Передрій М. О. Ресторанний бізнес в умовах кризи: проблеми та напрямки розвитку DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-49 47. Методика підготовки дипломних робіт магістрів для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 075 Маркетинг: навчально-методичний посібник / Н.Л. Савицька, О.В. Жегус, О.П. Афанасьєва та ін. Х.: Видавництво Іванченка І.С., 2020. 68 с. 48. Палковський Є. С. Методика оцінки якості маркетингової стратегії підприємства в конкурентному середовищі. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2020. № 4, Том 3, (284). С. 37-41. 49. Бубенець І. Г., Артеменко В. С. Маркетингові канали торговельного підприємства: сутність та особливості формування. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1, (19). С. 248-254. URL : https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/1961/1/esprstp_2014_1_26.pdf 50. Савицька Н.Л., Забаштанська Т.В., Забаштанський М.М. Борисович В.А. Соціальні медіа як сучасний інструмент просування бренда. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2020. Вип.2. С.116-130. 51. Савицька Н.Л., Мелушова І.Ю. Управління результативністю маркетингу в контексті сталого розвитку підприємства: теоретико-методичний аспект. Бізнес Інформ. 2018. №11. С. 346-351. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2018-11_0-pages-346_351.pdf
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_075-23m-01_Reznichenko.pdf
  Restricted Access
2.36 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.