Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57796
Title: Удосконалення комплексу маркетингу для забезпечення стійкості на ринку промислового підприємства
Other Titles: Improving the marketing complex to ensure sustainability in the market of an industrial enterprise
Authors: Почуєва, Анна Андріївна
metadata.dc.contributor.advisor: Афанасьєва, О. П.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: комплекс маркетингу;стійкість на ринку;промислове підприємство;маркетингові інструменти;удосконалення маркетингової політики
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Почуєва А. А. Удосконалення комплексу маркетингу для забезпечення стійкості на ринку промислового підприємства: кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «Бакалавр»: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. О. П. Афанасьєва. Харків: ДБТУ, 2024. 61 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. В умовах кризових явищ та конкуренції першочерговими завданнями будь-якого підприємства є утримання ринкових позицій та забезпечення стійкості на ринку. В такій ситуації особливу увагу необхідно звернути на маркетингову політику підприємства, а саме на комплекс маркетингу. В наш час, система управління комплексом маркетингу не є універсальною для всіх підприємств, і саме тому для забезпечення стійкості на ринку та випередження конкурентів необхідно шукати нові, оптимальніші підходи до формування, аналізу та вдосконалення комплексу маркетингу підприємства. У зв’язку з цим обґрунтування підходів до формування ефективного комплексу маркетингу з метою оптимізації діяльності та досягнення конкурентних переваг підприємства в умовах воєнного часу є актуальним. Метою кваліфікаційної роботи є розроблення заходів з удосконалення комплексу маркетингу промислового підприємства для забезпечення стійкості на основі дослідження його маркетингової діяльності. Відповідно до мети в роботі визначено та вирішено такі науково методичні та практичні завдання: - на основі поглибленого порівняльного аналізу існуючих теоретичних положень уточнено економічну сутність, структуру складових елементів комплексу маркетингу на підприємстві; - охарактеризовано методи формування комплексу маркетингу підприємства для забезпечення стійкості на ринку; - проаналізовано діяльність промислового підприємства; - проаналізовано ефективність використання комплексу маркетингу в діяльності підприємства; - на основі отриманих результатів аналізу маркетингової діяльності досліджуваного підприємства запропоновано напрямки удосконалення комплексу маркетингу для забезпечення стійкості на ринку. Об’єктом дипломної роботи є процес управління маркетинговою діяльністю підприємства для забезпечення стійкості на ринку. Предметом дослідження є теоретичні та практичні засади підвищення ефективності комплексу маркетингу на підприємстві. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів полягає у розвитку теоретичних положень та методичного інструментарію удосконалення комплексу маркетингу підприємства для забезпечення стійкості на ринку. Апробація результатів роботи: Всеукраїнська науково-практична конференція «Тенденції розвитку маркетингу в умовах невизначеності», 21-22 березня 2024 року Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів. Кількість публікацій: 1. Афанасьєва О.П., Бубенець Почуєва А.А. Аспекти формування комплексу маркетингу підприємства для забезпечення стійкості на ринку. Тенденції розвитку маркетингу в умовах невизначеності: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Львів, 21-22 березня 2024 року. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2024. С. 19-21.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57796
metadata.dcterms.references: 1. 2023 Global Marketing Trends. Find your focus. Deloitte. Insights URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/br/Documents/strategy/Deloitte-Global-MarketingTrends-2021.pdf 2. Kasian J. Serhii, Grąbczewska Katarzyna. Zarys komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwach działających na obszarze lokalnym / The Outline of Marketing Communication in Local Enterprises. Kwartalnik „Pieniądze i Więź”. Spółdzielczy Instytut Naukowy. Rada Programowa: dr hab. Piotr Zakrzewski, przewodniczący. Sopot, Polska UE, Spring 2021. nr 1(90). S. 23–32 3. Zozulyov O.V., Menkovа K. I. Approaches to forming enterprises’ business-models Маркетинг і цифрові технології. 2019. Том 3. №.4. C. 32-397. 4. Savytska, N., Babenko, V., Chmil, H., Priadko, O. & Bubenets, I. (2023). Digitalization of Business Development Marketing Tools in the B2C Market. Journal of Information Technology Management, 15 (1), 124-134. https://doi.org/ 10.22059/jitm.2023.90740 URL: https://journals.ut.ac.ir/article_90740_2dc7c64f4d84dc1be3d51c6accc5f811.pdf 5. Shtal, T., Proskurnina, N., Savytska, N., Mykhailova, M., Bubenets, I. (2023). Analysis of the Vectors of Digital Transformation of Retail Trade in Ukraine: Determination Methodology and Trends. Economic Affairs, Vol. 68(Special Issue), pp. 939-945. DOI: 10.46852/0424-2513.2s.2023.42 URL :https://ndpublisher.in/admin/issues/EAv68n2sz16.pdf 6. Афанасьєва О.П., Бубенець І.Г., Почуєва А.А. Аспекти формування комплексу маркетингу підприємства для забезпечення стійкості на ринку. Тенденції розвитку маркетингу в умовах невизначеності: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Львів, 21-22 березня 2024 року. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2024. С. 19-21. 7. Багорка М.О., Юрченко Н.І. Формування комплексної системи маркетингу на підприємстві. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. Том 31 (70). № 1. С. 102-108. 8. Борисенко О.С., Табачук Н.О. Теоретичні основи та еволюція розвитку комплексу маркетингу. URL: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/14_2018/24.pdf 9. Бубенець І. Г., Артеменко В. С. Особливості організації служби маркетингових комунікацій на сучасному торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Збірник наукових праць ХДУХТ. 2010. Вип. 1 (11). С. 570-576. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22241/1/esprstp_2010_1_80.pdf 10. Бубенець І. Г., Артеменко В. С., Козуб В. О. Механізм оцінювання ефективності використання маркетингових ресурсів на торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Збірник наукових праць ХДУХТ. 2016. Вип. 2, (24). С.107-120. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/4455/1/9%20%28107-120%29.pdf 11. Бубенець І.Г. Маркетинг в соціальних мережах як дієвий інструмент розвитку бізнесу. Маркетинг в умовах діджиталізації економіки країни : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Полтава, 23–24 листопада 2023 року). – Полтава : ПУЕТ, 2023. С. 21-22. https://bit.ly/478R6WG 12. Бубенець І. Г., Куценко О.В. Методологічні особливості управління маркетинговою діяльністю підприємства в умовах кризи. Актуальні проблеми та перспективи розвитку України в галузі управління та адміністрування: ініціативи молоді: матеріали V Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 20 жовтня 2023 р. Харків: ДБТУ. С. 379-381. 13. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Маркетингова діяльність підприємств в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2022. № 3, (306). С. 323-326. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2022/07/2022-306-48.pdf 14. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Трансформація моделі бізнесу в процесі цифровізації економіки України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2022. №1-2(39). С. 62-68. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22580/1/TRANSFORMATSIYA_3-4_22.pdf 15. Бубенець І.Г., Чміль Г.Л., Олініченко К.С. Відновлення та розвиток бізнесу: маркетингові підходи до резильєнтності соціально-економічних систем. Інфраструктура ринку. Випуск 76. 2024р. С.142-146. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct76-24 16. Бурліцька О. П., Шоломейчук С. А. Особливості комплексу інформаційно-комунікаційних інструментів в системі маркетингу підприємства. Матеріали ХІ Міжнародної науково-практичної конференції «Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах» 03 листопада 2023 року, Тернопіль, ТНТУ. C.140-142. 17. Бурліцька Оксана. Еволюція концепцій маркетингу: від маркетингу 2.0 до стратегії маркетингу цінності. Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава», 2021, Випуск 2(25). С. 316-324. 18. Бутенко В.М., Тоюнда А.І. Формування маркетингової стратегії підприємства. Підприємництво та інновації. 2022. Вип. 24. С. 61-67. 19. Гавриш О. А., Гавриш Ю. О. Вплив ефективної системи мотивації на підвищення конкурентоспроможності підприємства. Бізнес Інформ. 2021. №7. C. 247–252. 20. Гаркавенко С.С. Основні елементи та комплекс маркетингу. URL: https://pidru4niki.com/1596122741711/marketing/osnovni_elementi_kompleks_marketingu 21. Дорошенко Г.О. Комплекс маркетингу. Маркетинг: навч. посібник; за заг. ред. Г. О. Дорошенко. Харків, ТОВ «Тім Пабліш Груп», 2017. 412 с. 22. Жегус О. В. Розвиток методів маркетингового ціноутворення на інноваційні продукти / Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія : Економічні науки. 2019. № 2. С. 82-90. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpusk_2019_2_12 23. Зозульов О. В., Царьова Т.О. Функціонально-структурна модель товару як основа для стрес-тестування маркетингової бізнес-моделі компанії. Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". 2018. №15. C. 382-391. 24. Карпенко А.В. Оцінка системи управління маркетингом на підприємстві. Держава та регіони. 2017. № 1. С. 135–136. 25. Квятко Т.М. Співвідношення категорій «ефективність» та «конкурентоспроможність»: теоретичні засади досліджень, загальні риси та особливості. Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва: серія «Економічні науки». 2014. №3. С.157-162. 26. Кобець Д.Л. Теоретичні підходи до формування маркетингової стратегії на підприємствах. Економіка і суспільство. 2017. № 13. С. 502-506. 27. Козин Л.В. Використання інструментів спортивного маркетингу в контексті формування лояльності спортивних вболівальників. Молодий вчений. 2017. № 6(46). С. 442-448. 28. Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового / Філіп Котлер, Гермаван Катарджая, Їван Сетьяван; перю з англ.. К. Куницької та О. Замаєвої. К.: Вид. група КМБУКС, 2018. 208с. 29. Краузе О., Піняк І., Шпилик С. Маркетинговий стратегічний аналіз конкурентного потенціалу комерційного підприємства. Галицький економічний вісник. 2022. № 3. С. 81-90. 30. Краснокутська Н.С., Бубенець І.Г. Підприємницький потенціал торговельного підприємства: зміст, особливості та чинники формування. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. № 4 (60). 2013. С. 125-129. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/8eb114fe-c256-4535-a908-0d99a1b7564b/content 31. Кривешко О.В., Замроз М.В. Сучасна концепція маркетингу на вітчизняних підприємствах. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/6_2021/89.pdf 32. Лялюк А., Оксенюк М. Трансформація класичного комплексу маркетингу підприємства у сучасних умовах. Проблеми раціонального використання соціально-економічного, еколого-енергетичного потенціалу України та її регіонів: матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції ГО «ІЕЕЕД», (15 лютого 2023 року), м. Луцьк: ФОП Мажула Ю. М., 2023. С.239-243. 33. Макарова В. В. Формування та оцінка ефективності маркетингового комплексу на промислових підприємствах. Приазовський економічний вісник. 2018. Випуск 2(07). URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2018/ 2_07_uk/15.pdf 34. Мамалига С.В. Комплекс маркетингу: сучасні концепції. URL: http://repository.vsau.org/getfile.php/13305.pdf 35. Матвієнко В.М., Худякова Л.К. Маркетинг: навчальний посібник для дистанційного навчання. Біла Церква, 2017. 290 с. 36. Мірошник М.В., Романчик Т.В. Структура комплексу маркетингу у туризмі. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/ 488ae295-f6d0-4542-899b-6fc9bb2e2f78/content#page=394 37. Олініченко К.С. Управління товарними запасами підприємств роздрібної торгівлі : монографія. Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2017. 211с. 38. Олініченко К.С., Чміль Г.Л., Пахуча Е.В. Трансформаційні зміни маркетингових сервісів в умовах карантину та війни. Економіка і регіон. 2023. № 1 (88). С. 70–80. URL: http://journals.nupp.edu.ua/eir/article/view/2875/2274 39. Офіційний сайт ПП «Прилучанка». URL: https://priluchanka.com.ua/ 40. Прядко О.М. Управління торговим асортиментом у роздрібній торгівлі в умовах національної конкурентної політики : монографія / О. М. Прядко, Л. О. Попова, Г. А. Синицина ; Харківський державний ун-т харч. та торгівлі. – Х., 2014. – 153 с. 41. Поведінка споживача: методичні вказівки до самостійного вивчення дисципліни для здобувачів першого (бакалаврського) рівня денної та заочної форм навчання спеціальності 075 «Маркетинг»/ укладач: Савицька Н.Л., Пахуча Е.В.; ДБТУ. Харків, 2023. 46 с. 42. Савицька Н., Євлаш В., Афанасьева О., Железняк З. Поведінковий аналіз асоціативного сприйняття споживачами харчового продукту як інструмент комерціалізації інновації. Комерціалізація інновацій : монографія / за ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка, д.е.н., доц. О. А. Біловодської. Суми : Триторія, 2020. С. 233-246. 43. Савицька Н.Л., Кот О.В., Кот М.С. Канали маркетингових комунікацій як засіб підвищення комунікативної активності підприємств торгівлі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С.306 –310. URL: http://global-national.in.ua/archive/15-2017/62.pdf 44. Савицька Н.Л., Декадіна В.В. Трансформація маркетингових стратегій в умовах цифрової економіки. Ensuring Standards of Quality of Life in a Turbulent World. Monograph. Opole: The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2022; pp. 234-245. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/21588/1/Savyts_ka_Dekadina_monoh_2022_Opole.pdf 45. Семенюк С.Б., Фалович В.А. Сучасні тенденції використання маркетингу в діяльності підприємств. Маркетинг і цифрові технології, 2020. Том 4, №1. С.61-73. 46. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг: навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с. 47. Стренковська А.Ю., Панченко М.О. Аналіз методичних підходів до оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7. № 1. С. 149-157. 48. Сучасний маркетинг: візія, технології, інновації / В.А. Фалович [та ін.] ; за ред. д.е.н, проф. В.А. Фаловича. Тернопіль: «Бескиди», 2023. 495с. 49. Тохтамиш Т. О. Сила маркетингового плану: ключ до успіху у сучасному бізнесі. Економічний простір. 2023. № 185. С. 82-86. 50. Филюк Г.М. Конкуренція і монополія в епоху глобалізації: монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. 404 с. 51. Фомішина В. М., Федорова Н. Є. Трансформація складових класичного «комплексу маркетингу підприємства» у сучасний «комплекс маркетингу споживача». Науковий вісник НЛТУ України. 2015. Вип. 25.2 URL: https://nv.nltu.edu.ua/Archive/2015/25_2/50.pdf 52. Череп А.В., Абліцова Т.С. Розвиток сучасного маркетингу та вимоги до нього. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 1. С. 202–205 53. Чміль Г.Л., Олініченко К.С., Бубенець І.Г. Маркетингові активи в системі управління результативністью діяльності промислових підприємств. Економіка та суспільство Випуск № 53. 2023 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-99 54. Чміль Г. Л., Олініченко К. С., Пахуча Е. В. Базові положення концепції inbound маркетингу в період соціалізації суспільства: науковий журнал «Економіка і регіон». Видавничий дім «Гельветика», вип. № 2(85), 2022. 26-33 55. Шиліна В.Ю., Лелека О.О. Сутність поняття інструментів комплексу маркетингових комунікацій. Економіка підприємства: теорія та практика: XІI Всеукраїнська студентська науково-практична Інтернет-конференція (20-21 квітня 2023 р., м. Луцьк). Луцьк: ВІП ЛНТУ. 2023. С. 41–42 56. Шиманська А.А. Управління маркетинговою діяльністю промислового підприємства: економічний та філософський підходи. Вісник Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана. 2017. № 3(19). С. 166–171. 57. Язвінська Н. В., Тимченко А. В. Еволюція в управлінні комплексом маркетингу: застосування моделі «7р» на підприємствах промислових пралень URL: https:// ela.kpi.ua /bitstream/ 123456789/ 18424/1/ 65Yazvinska.pdf
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_B_075z-20b-01_Pochuyeva.pdf
  Restricted Access
1.23 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.