Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57564
Title: Впровадження чат-ботів в маркетингову діяльність торговельних підприємств
Other Titles: Implementation of chatbots in the marketing activities of trade enterprises
Authors: Кібкало, Аліна Євгенівна
metadata.dc.contributor.advisor: Прядко, О. М.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: штучний інтелект;чат-бот;інтернет-магазин;онлайн продаж;клієнти
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Кібкало А. Є. Впровадження чат-ботів в маркетингову діяльність торговельних підприємств: кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «Бакалавр»: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. О. М. Прядко. Харків: ДБТУ, 2024. 70 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. В умовах динамічного та мінливого ринку кожна компанія прагне зайняти лідируючі позиції та залучити максимально можливу кількість клієнтів. В даний час більшість підприємств активно ведуть рекламні кампанії та застосовують маркетингові інструменти в онлайн просторі, оскільки інтернет є невід'ємною частиною життя практично кожної людини. Під впливом еволюції технологій, нових трендів та тенденцій вимоги до конкурентоспроможності організації зростають, піднімаючись на новий рівень. Цей процес є поштовхом до пошуку інноваційних рішень, з допомогою яких з'являється можливість підвищення ефективності бізнесу. Актуальність теми кваліфікаційної роботи полягає у необхідності використання онлайн-сервісів для взаємодії між організацією та клієнтами з метою скорочення тимчасових витрат поточного бізнес-процесу з консультування користувачів, а також підвищення лояльності існуючих клієнтів та залучення нових за допомогою ІТ-рішення як конкурентною перевагою. Мета кваліфікаційної роботи є побудова проекту та розробка чат-боту для оптимізації бізнес-процесу консультування клієнтів. Відповідно до встановленої мети поставлені і вирішені такі завдання: - вивчено теоретичні питання застосування технологій штучного інтелекту для взаємодії компанії з клієнтами – розглянуто поняття, види та значення чат-ботів для діяльності підприємства; – проаналізовано проблему вибору найефективнішого каналу для комунікації з клієнтами; – зроблено aнaліз мapкетингoвoї діяльнoсті інтернет-магазину «ROZETKA»; – проведено дослідження каналів взаємодії технічних фахівців з клієнтами торговельного порталу «ROZETKA» та розраховано економічну ефективність проекту – розроблено проект впровадження чат-боту для технічної консультації клієнтів торговельного порталу «ROZETKA». Об’єкт дослідження - технологія чат-бота для консультування клієнтів роботи з торговим майданчиком «ROZETKA». Предметом дослідження визначено бізнес-процес консультації клієнтів. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів. Результати кваліфікаційної роботи доведено до рівня методичних узагальнень і прикладного інструментарію впровадження чат-ботів в маркетингову діяльність торговельних підприємств Апробація та публікації за темою. За кваліфікаційної роботи опубліковано стаття та тези доповідей конференції
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57564
metadata.dcterms.references: 1. Barnes N. Social Media Adoption Soars as Higher-Ed Experiments and Reevaluates Its Use of New Communications Tools/N. Barnes, A. Lescault. / URL: http://sncr.org/sites/default/files/higherEd.pdf 2. Denga E. M., Vajjhala N. R., Rakshit S. The Role of Digital Marketing in Achieving Sustainable Competitive Advantage. Advances in Business Strategy and Competitive Advantage. 2022. P. 44–60. 3. Beasley K. How Facebook's Latest Changes Impact Influencers And The Future Of Social Media Marketing [Електронний ресурс] / Keenan Beasley // Forbes. – 2018. / URL: https://www.forbes.com/sites/keenanbeasley/2018/01/15/how-facebooks-latestchanges-impact-influencers-businesses-the-future-of-social-mediamarketing/#6de6a4011798. 4. Аналітика ключових слів / URL: ttps://adwords.google.com. 5. Кіца М. Роль соціальних мереж у сучасній журналістиці / Мар’яна Кіца // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Журналістські науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 896. — С. 98–105. 6. Котлер Ф., Катарджая Г., Сетьяван Ї. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового / пер. з англ. К. Куницької та О. Замаєвої. Київ : Вид. група КМ-БУКС, 2018. 208 с. 7. Вишневська І. Соціальні мережі як джерело підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів. Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського. Вип. 41. С. 521–530. / URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/everlib/item/er-0000001520 8. Як використовувати Instagram для просування бізнесу / URL: http://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/kak-ispolzovatinstagram-dlya-prodvizheniya-biznesa/ 9. Чміль Г. Л., Олініченко К. С., Пахуча Е. В. Базові положення концепції inbound маркетингу в період соціалізації суспільства: науковий журнал «Економіка і регіон». Видавничий дім «Гельветика», вип. № 2(85), 2022. 26-33 с. 10. Жегус О.В., Афанасьєва О.П., Олініченко К.С., Маренич В.М. Розвиток аналітичного інструментарію аудиту сайта інформаційного порталу. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2021. Вип. 2(34). С. 92-107. 11. Олініченко К.С. Використання користувальницького контенту для просування та впізнаваності бренду. Маркетингові інновації в освіті, туризмі, готельно-ресторанній, харчовій індустрії та торгівлі: тези доп. Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., присвяченої 50-річчю заснування Харківського державного університету харчування та торгівлі, 3 жовтня 2017 р. Харків: ХДУХТ, 2017. С. 69-71. 12. Олініченко К.С., Прядко О.М., Клименко М.С. Маркетингові інструменти просування освітніх послуг за допомогою соціальних мереж. Маркетинг і цифрові технології. 2020. Том 4 (№ 3). С. 34–43. ISSN 2523-434X. URL: https://www.mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/108 13. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Трансформація моделі бізнесу в процесі цифровізації економіки України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2022. №1-2(39). С. 62-68. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22580/1/TRANSFORMATSIYA_3-4_22.pdf 14. Бубенець І. Г., Сломінцев Д. М. Сучасні аспекти цифрового маркетингу: основні показники ефективності. Бізнес-Информ. 2022. № 11. С. 271-276. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/20411/1/business-inform-2022-11_0-pages-271_276%20Bubenets%20.pdf 15. Бубенець І. Г. Впровадження сучасних трендів маркетингу в умовах цифрової трансформації економічної системи підприємства. Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузeй сучасної освіти, науки і практики: матеріали міжнар. наук.- практ. конф., 26 січня 2023 р. / За заг. ред.І. Жуховського, З. Шарлович, О. Мандич / Міжнародна Академія Прикладних Наук (Республіка Польща) – Державний біотехнологічний університет (Україна). – Ломжа, Польща, 2023. Ч. 1. 362 с (.с.146-153). URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29065/1/Zbi%C3%B3r_prac_Tom_1_2023-149-153.pdf 16. Савицька Н. Л. Інституціональні проблеми взаємодії стейкхолдерів у вищій освіті. //Соціально-економічні трансформації в епоху глобалізації: зб. наук. ст. учасників Шостої Всеукр. наук.-практ. конф. Полтава: Скайтек, 2015. С.48-52. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/4323/1/Savicka.pdf 17. Savytska, N., Zhehus, O., Chmil, H., Uchakova, N., Androsova, T., Priadko, O. Applied Research of Digital Readiness of Retails. WSEAS Transactions on Environment and Development. 2022, 18, 798–809. URL: https://wseas.com/journals/ead/2022/b545117-139.pdf 18. Савицька Н.Л. Основні тенденції суб’єктності в умовах становлення економіки знань. Проблеми економіки. 2012. № 1. С. 20–23. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2012-1_0-pages-20_23.pdf 19. Савицька Н.Л, Чміль Г.Л Трансформація взаємодії суб’єктів ринку в умовах диджиталізації маркетингу. Цифрова економіка та економічна безпека, 2022. 1(01). 112–117. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.1-18. URL: http://dees.iei.od.ua/index.php/journal/article/view/52 20. Pylypenko, A.A., Savytska, N.L., Vaksman, R.V., Uhodnikova, O.I., Schevchenko, V.S. Methodical maintenance of management of logistic activity of the trade enterprise: Economic and legal support. Journal of Advanced Research in Law and Economics, 2019, 10(6), стр. 1723–1731 URL: https://journals.aserspublishing.eu/jarle/article/view/4943. 21. Savytska, N., Babenko, V., Chmil, H., Priadko, O. & Bubenets, I. (2023). Digitalization of Business Development Marketing Tools in the B2C Market. Journal of Information Technology Management, 15 (1), 124-134. https://doi.org/ 10.22059/jitm.2023.90740 URL: https://journals.ut.ac.ir/article_90740_2dc7c64f4d84dc1be3d51c6accc5f811.pdf 22. Савицька Н.Л., Полевич К.В. Підприємницький маркетинг у соціальній мережі Instagram. Бізнес Інформ. 2016. № 11. С. 419–424. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2016-11_0-pages-419_424.pdf 23. Савицька Н.Л., Полевич К.В. Тенденції розвитку мережного ритейлу як драйвера сучасної глобальної економіки. Ефективна економіка. 2014. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3361 24. Савицька Н. Л., Тарасов І. Ю., Прядко О. М. Маркетингові перспективи розвитку ринку дієтичних кондитерських продуктів. Вісник Хмельницького національного університету. 2020, № 5. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/01/35-20.pdf. DOI: 10.31891/2307-5740-2020-286-5-33 25. Савицька Н.Л., Кот О.В., Кот М.С. Канали маркетингових комунікацій як засіб підвищення комунікативної активності підприємств торгівлі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С.306 –310. URL: http://global-national.in.ua/archive/15-2017/62.pdf 26. Савицька Н.Л. Управління клієнтським досвідом в контексті розвитку поведінкового маркетингу.// Маркетинг у підприємництві, біржовій діяльності та торгівлі в smart суспільстві: управлінський, інноваційний та методичний виміри. Львів: Видавець Кошовий Б.-П.О., 2023, 225-245. http://dx.doi.org/10.46489/messt2023. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/34889/1/KOL_kliyent_s_kym-dosvidom_23.pdf 27. Савицька Н.Л., Декадіна В.В. Трансформація маркетингових стратегій в умовах цифрової економіки. Ensuring Standards of Quality of Life in a Turbulent World. Monograph. Opole: The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2022; pp. 234-245. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/21588/1/Savyts_ka_Dekadina_monoh_2022_Opole.pdf 28. Savytska N., Chmil H., Hrabylnikova O., Pushkina O., Vakulich M. Behavioral Models for Ensuring the Security of Functioning and Organizational Sustainability of the Enterprise. Journal of Security & Sustainability Issues. 2019. Vol. 9. No. 1. pp. 63–76. DOI: http://doi.org/10.9770/jssi.2019.9.1(6) URL: http://jssidoi.org/jssi/uploads/papers/33/Savytska_Behavioral_models_for_ensuring_the_security_of_functioning_and_organizational_sustainability_of_the_enterprise.pdf 29. Savytska, N., Kashchena, N., Chmil, H., Muda, I., Olinichenko, K. Entrepreneurial characteristics as factors of human development. International Journal of Entrepreneurship, 2021, 25(6), 1–9. URL: https://www.abacademies.org/articles/entrepreneurial-characteristics-as-factors-of-human-development.pdf 30. Олініченко К.С., Чміль Г.Л., Прядко О.М. Маркетингові технології просування інноваційного продукту за допомогою брендингу. Науковий погляд: економіка та управління. 2023. № 3 (83). С. 102–110. 31. Вплив іструментів трейд-маркетингу на споживацький вибір [Текст] / Н. Л. Савицька, О. М. Прядко, М. В. Сіроус // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг : збірник наук. пр. - Харків : ХДУХТ, 2016. - Вип. 1 (25). - С. 293-304 32. Савицька Н.Л., Прядко О.М. Управління попитом. Харків : ХДУХТ, 2016. 197 с. 33. Прядко О. М. Рейтингова оцінка ВНЗ регіону як інструмент маркетингового менеджменту / О.М. Прядко, І.Ю. Тарасов, О.В. Шуригін // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: Зб. наук. праць у 2 ч. – Харків : ХДУХТ. – Вип. 1 (23). – 2016. – С. 200-212. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/941/1/esprstp_2016_1_22.pdf 34. Прядко О. М., Олініченко К. С. Формування бізнесмоделі у цифровому просторі. Marketing of innovations. Innovations in marketing: мaterials of the International Scientific Internet Conference, December, 2022. Poland. Bielsko-Biala: WSEH. Р. 245-247. 35. Прядко О. М., Голуб А. В. Цифровізація маркетингових технологій на ринку B2C. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 2 листопада 2022 р.; Державний біотехнологічний ун-т. Харків, 2022. 181-182 с. 36. Олініченко К. С., Прядко О. М. Причини використання українцями блокувальників реклами. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 2 листопада 2022 р.; Державний біотехнологічний ун-т. Харків, 2022. 162-163 с. 37. Прядко О. М., Тарасов І. Ю. Трансформація ринку реклами в умовах сучасної диджиталізації. Розвиток харчових виробництв, ресторанного та готельного господарств і торгівлі: проблеми, перспективи, ефективність : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 18 трав. 2021 р.; Харків : ХДУХТ, 2021. Ч. 1. С. 134-135 38. Прядко О. М., Михайлова М. В. Просування послуг за допомогою медіаконтенту мережі Instagram. Розвиток харчових виробництв, ресторанного та готельного господарств і торгівлі: проблеми, перспективи, ефективність : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 18 трав. 2021 р.; Харків : ХДУХТ, 2021. Ч. 1. С. 132-133 39. Прядко О. М., Тарасов І. Ю. Методологічні особливості використання інтегрованих маркетингових комунікацій у Інтернеті. Розвиток харчових виробництв, ресторанного та готельного господарств і торгівлі: проблеми, перспективи, ефективність: тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 19 травня 2016 р. Харків: ХДУХТ, 2016. Ч. 2. С. 181-182. 40. Прядко О. М. Теоретичні аспекти застосування SMM на В2В ринку. Розвиток харчових виробництв, ресторанного та готельного господарств і торгівлі: проблеми, перспективи, ефективність: тези доповідей Міжнародної науково-практичної конференції, 15 травня 2019 р. Харків: ХДУХТ, 2019. Ч. 2. С. 131-132 41. Ярмолюк О. Я., Борисенко О. С., Фісун Ю. В. Теоретико-методологічні аспекти таргетованої реклами як інструменту комплексного інтернет-маркетингу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2022. № 46. С. 23–29. 42. Instagram вперше випередив Facebook за кількістю користувачів в Україні – дослідження / URL: https://www.epravda.com.ua/news/2022/01/20/681633/ 43. Кількість користувачів у Facebook сягнула двох мільярдів / URL: https://ms.detector.media/sotsmerezhi/post/31116/2023-02-02-kilkist-korystuvachiv-u-facebook-syagnula-dvokh-milyardiv/ 44. 10 неймовірних фактів про соціальні мережі [Електронний ресурс] // Енциклопедія корисного. – Режим доступу: http://korysne.co.ua/10nejmovirnyh-faktiv-pro-sotsmerezhi/. 45. Дані установчих досліджень інтернет-аудиторії України // Інтернет Асоціація України. – 2019. – URL: https://inau.ua/news/oglasheny-dannye-ustanovochnyh-yssledovanyy-ynternet73 audytoryy-ukrayny-provedennye-v-fevrale?fbclid=IwAR1PmMCTuf10Eg4G7HOYhS5h3kXWB0OEiy_syf2kUuVhJIR40DDxY8gJyI. 46. Соцмережі як платформа для новин [Електронний ресурс] // BBC Академія. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://www.bbc.co.uk/academy/uk/articles/art20180601135713490. 47. У 2019 році Facebook та Instagram в Україні видалили 1 млн акаунтів і отримали стільки ж нових користувачів – дослідження [Електронний ресурс] // PlusOne. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://plusone.com.ua/blog/u_2019_rotsi_facebook_ta_instagram_v_ukrayini_vydal yly_1_mln_akauntiv_i_otrymaly_stilky_zh_novyh_korystuvachiv_doslidzhennya/. 48. Олініченко К.С., Прядко О.М. Маркетингова політика розподілу: навч. посіб. Харків : Вид-во Іванченка І. С., 2020. 89 с. 49. Попова Л.О., Прядко О.М., Данніков О.В. Маркетингова товарна політика : навч. посіб. для самост. вивч. Харків :ХДУХТ, 2017. 213 с. 50. Тарасов І.Ю., Бубенець І.Г. Нативна реклама як сучасний засіб digital-впливу на споживача /Marketing of innovations. Innovations in marketing (2022). Materials of the International Scientific Internet Conference (December, 2022). Bielsko-Biala: WSEH. [E-edition]. (с. 74 - 77). 51. Тарасов І.Ю., Жуковський Є.Д. SERM як сучасний тренд формування позитивного іміджу бренду в інтернет-маркетингу // Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі [Електронний ресурс] : тези доповідей Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 2 листопада 2022 р. / Державний біотехнологічний ун-т. – Електронні текстові дані. – Харків, 2022. (c. 200 – 202). 52. The Web Robots Pages [Електронний ресурс]. Robotstxt Режим доступу: https://www.robotstxt.org 53. Vitaly K. Chatbots : a Worthy Replacement for Apps or Temporary Obsession? [Електронний ресурс]. Cleveroad. 2016. Режим доступу: https://www.cleveroad.com/blog/chatbots-a-worthy-replacement-forapps-or-temporary-obsession 54. Shevat A. Designing Bots: Creating Conversational Experiences. Sebastopol [Електронний ресурс]. 2018. Режим доступу: https://www.accenture.com/t20180509T102140Z__w__/us-en/_acnmedia/PDF77/AccentureResearch-Conversational-AI-Platforms.pdf
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_B_075-21-02_Kibkalo.pdf
  Restricted Access
1.19 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.