Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57557
Title: Удосконалення маркетингової комунікаційної діяльності підприємств на ринку органічної продукції
Other Titles: Improvement of enterprises’ marketing communication activities in the market of organic products
Authors: Безсонцева, Діана Романівна
metadata.dc.contributor.advisor: Прядко, О. М.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: маркетингові комунікації;органічна продукція;конкурентоспроможність;аграрне підприємство;стійкість бізнесу;ринок
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Безсонцева Д. Р. Удосконалення маркетингової комунікаційної діяльності підприємств на ринку органічної продукції: кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «Бакалавр»: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. О. М. Прядко. Харків: ДБТУ, 2024. 67 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. Сучасний світ бізнесу швидко розвивається, виявляючи більшу динаміку, ніж будь-коли раніше. Одним з головних чинників успіху є ефективне використання маркетингових комунікацій, де зайняти лідируючі позиції можна лише за умов глибоких теоретичних знань, виняткових комунікаційних навичок та творчого використання можливостей. Маркетингові комунікації ставлять за мету виявлення потреб споживачів та максимально ефективне використання цієї інформації у маркетинговій стратегії. У висококонкурентному маркетинговому середовищі, де помилки мають надзвичайно високу ціну, необхідно здійснювати високоякісні дослідження, які допомагають у прийнятті ефективних рішень, не ґрунтуючись на інтуїції або простих міркуваннях. В останні роки в Україні маркетингові комунікації набули ще більшого значення разом із зростанням ролі маркетингу в різних секторах економіки. Маркетингові комунікації відіграють ключову роль у визначенні успіху підприємств на ринку органічної продукції, допомагаючи підвищити свідомість, створити позитивний імідж та залучити цільову аудиторію. Мета кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій з удосконалення маркетингової комунікаційної діяльності підприємств на ринку органічної продукції. Завдання: дослідити питання сутності та особливості маркетингової комунікаційної діяльності підприємств на ринку органічної продукції; визначити інструменти маркетингової комунікаційної діяльності підприємств на ринку органічної продукції; охарактеризувати стан та тенденцій розвитку ринку органічної продукції; проаналізувати маркетингову комунікаційну діяльність підприємств на ринку органічної продукції; обґрунтувати напрями удосконалення маркетингової комунікаційної діяльності підприємств на ринку органічної продукції. Об’єкт дослідження є маркетингова комунікаційна діяльність підприємств на ринку органічної продукції. Предмет дослідження є процес удосконалення маркетингової комунікаційної діяльності підприємств на ринку органічної продукції. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів: Результати кваліфікаційної роботи доведено до рівня методичних узагальнень і прикладного інструментарію з удосконалення маркетингової комунікаційної діяльності підприємств, які дозволять зміцнити конкурентні позиції і залучити більше уваги споживачів до органічної продуктів. Публікації за темою. Савицька Н.Л., Пахуча Е.В., Прядко О.М., Сальніков Р.Д., Безсонцева Д.Р. Ринкова стійкість органічних операторів в умовах сучасних викликів. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наукових праць. Харків: ДБТУ, 2024. Вип. 1 (35). С. 109–119.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57557
metadata.dcterms.references: 1. Dobrovolska, O., Espejo, J. Manuel, R. (2018). Ukrainian organic products market: state and prospects of development. Innovative Marketing, Vol.14(2), рр.16‒25. DOI: doi:10.21511/im.14(2).2018.02. 1. Gonchar, O., Zamkova, N., Polishchuk, I., Dovhan, Y., & Sokolovska, V. (2020). Oil and Fat Business of Ukraine: Marketing Orientation for Achieving Competitive Advantages. European Journal of Sustainable Development, Vol.9(4), рр. 261‒261. DOI: https://doi.org/10.14207/ejsd.2020.v9n4p261 2. Laczniak, G., Shultz, C. (2021). Toward a Doctrine of Socially Responsible Marketing (SRM): A Macro and Normative-Ethical Perspective. Journal of Macro-marketing. Vol. 41(2), pp.201‒231. URL: https://jour-nals.sagepub.com/doi/10.1177/0276146720963682. 3. Vysotzkyi T. Bio-Ukraine 2023 – «We go ahead!». Lebensmittel indusrie. 24 April 2023. URL:https://www.lebensmittelindustrie.com/carte-blanche/bio-ukraine-2023-we-go-ahead 4. Багорка М. О., Юрченко Н.І. Обґрунтування процесу переходу агропідприємств на органічне виробництво та заходи практичної реалізації концепції екологічного маркетингу. Проблеми сучасних трансформацій. 2024. № 11. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-11-04-06 5. Багорка М.О. Імплементація екологічного маркетингу в практичну діяльність аграрних підприємств. Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 48-1. С. 188–195. 6. Балук Н.Р., Басій Н.Ф., Гліненко Л.К., Дайновський Ю.А. Комунікаційні прийоми у маркетингу. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. 2023. № 73. С. 26–35. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-conom/article/view/1386/1306 7. Болоховська А. Тренд на органічне в Україні: як розвивається та що пропонує ринок. Економічна правда. 2024. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2024/01/18/708903/ 8. Бондар В.П., Гаврилко Т.О. Комунікації в сучасному маркетингу. Проблеми підвищення ефективності інфраструктури: зб. наук. пр. Київ: НАУ, 2018. Вип. 27. С. 112–118. 9. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Маркетингова діяльність підприємств в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. 2022. № 3.(306). С.323‒326. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2022/07/2022-306-48.pdf 10. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Трансформація моделі бізнесу в процесі цифровізації економіки України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2022. №1-2(39). С. 62‒68. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22580/1/TRANSFORMATSIYA_3-4_22.pdf 11. Висоцький Т. Дані оперативного моніторингу за 2021 рік. OrganicInfo – інформаційний портал. URL: https://organicinfo. ua/wp-content/uploads/2022/09/Taras-Vysotskyi_UA-Ministry_23.09.2022-UA.pdf 12. Вінюкова О.Б. Формування маркетингового інструментарію впровадження та просування органічної продукції на споживчі ринки. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип. 34. С. 52‒57. 13. Врублевська О., Майовець Є., Сакаль О., Коваленко А., Штогрин Г., Гебрин-Байди Л. Концепція соціально етичного маркетингу: витоки й сучасні засади. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2022. Vol.5(46), рр.373–386. https://doi.org/10.55643/fcaptp.5.46.2022.3873 14. Гаврилець О.В., Дочинець Н.М., Кампо Г.М. Зелений маркетинг – перспективна концепція ринкового позиціювання як реакція на виклики сьогодення. Mechanism of an Economic Regulation. 2022. № 3-4(97-98), С.118–123. DOI: https://doi.org/10.32782/mer.2022.97-98.19 15. Дейнега А.А. Концептуальні основи розвитку соціальної відповідальності бізнесу. Менеджмент: імперативи та виклики. 2021. Ч. 2. С.36‒43. URL: https://knute.edu.ua/file/MjkwMjQ=/1a668df7c2c29fdd2c97b7d632a1d16e.pdf#page=36 16. Демко М.Я. Інтегровані маркетингові комунікації в діяльності комерційних банків України: дис. на здобуття наук. ступ. к.е.н.: 075 Маркетинг. Хмельницький, 2021. 312 с. 17. Дідович І.І., Муравйов Ю.В., Борис Н.М., Маліновська М.В. Аналіз та перспективи розвитку світового ринку органічної продукції. Науковий вісник НЛТУ України. 2024. № 34(1), С.48‒52. https://doi.org/10.36930/40340107 18. Добровольська К., Калина В., Ковальчук C., Кравчик Ю.В. Особливості маркетингу органічної продукції. Вісник Хмельницького національного університету. 2017. № 6. Т.1. С. 90–98. 19. Довгань Ю.В., Середницька Л.П. Маркетинг сталого розвитку: досвід ЄС. Економіка та суспільство. 2023. Вип.49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-49 20. Дорошкевич Д.В. Аналіз інструментів оцінки ефективності візуального цифрового контент. Ефективна економіка. 2020. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2020/6.pdf 21. Дорошкевич К.О., Теличко Х.О. Використання досвіду ЄС у застосуванні маркетингових інструментів при торгівлі продуктами харчування. Efficiency of public administration. 2022. Vol.68 Issue 1/2 (70/71). рр. 62‒78. 22. Дудар Т.Г., Дудар В.Т. Маркетингові інструменти забезпечення позиціонування на ринку органічної продукції. Науковий вісник Ужгородського університету. 2017. Вип.1 (49). Т.2. С. 71‒76. 23. Жалба І.О. Теоретичні підходи до визначення поняття «маркетингові комунікації». Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. 2019. Вип. 3. С. 213–217. 24. Жегус О. В., Ілляшенко О. В. Маркетингова аналітика в забезпеченні відновлення та розвитку суб’єктів бізнесу в Україні. Бізнес Інформ. 2023. №7. C. 212–219. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-7-212-219 25. Жегус О.В., Пілюгіна І.С., Пилипенко В.І. Маркетингове забезпечення комерціалізації інноваційних харчових продуктів/ Комерціалізація інновацій: монографія / за ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка, д.е.н., доц. О. А. Біловодської. Суми: Триторія, 2020. С. 214‒232. 26. Закрижевська І., Нянько В., Поліщук Ю. Інноваційні стратегії цифрового брендингу в українському бізнесі: аналіз та рекомендації. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-31 27. Ільченко Т.В. Роль маркетингових інструментів в інноваційному розвитку аграрних підприємств. Бізнес Інформ. 2020. Вип.10. С.460‒468. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-10-460-468 28. Князєва О. Цифровий розвиток економіки та суспільства під впливом COVID-19. Наука та інновації. Вип. 17. №1. 2021. рр. 41‒53. 29. Карпій О.П., Струк Н.Р. Дослідження поведінки споживачів на ринку органічної продукції в Україні. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. 2021. № 2 (8). С. 72–83. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2021.02.072 30. Кіслов Д. Система маркетингових комунікацій. Вісник КНТЕУ. 2018. № 1. С. 29–36. 31. Кожухар В. В. Економічна сутність і види витрат на маркетингові комунікації підприємств. Економіка, управління та адміністрування. 2023. № 3(105), С.66–74. https://doi.org/10.26642/ema-2023-3(105)-66-74 32. Кожухівська Р.Б. Суть і принципи реалізації інтегрованих маркетингових комунікацій. Бізнес Інформ. 2018. Вип. 3 (422). С. 362–367. 33. Косар Н.С., Вінтоняк А.А. Вплив факторів маркетингового середовища на розвиток роздрібної торгівлі в Україні. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2023. № 1(9). С.50‒59. 34. Костюк О.С., Степанишин І.І., Читайло М.Б. Соціально-етичний маркетинг як стратегія ведення бізнесу. Економіка і суспільство. 2018. Вип.14. С.395‒399. 35. Котикова О.І., Тен І.В. Виробництво та маркетинг органічної сільськогосподарської продукції в Україні. Modern Economics. 2018. № 12. С. 106‒111. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V12(2018)-16. 36. Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифровогою. Філіп Котлер, Гермаван Катарджая, Їван Сетьяван /пер. з англ. К. Куницької та О. Замаєвої. К.: Вид. група КМ-БУКС, 2018. 208 с. 37. Кувік В.М. Перспективи розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств малого та середнього бізнесу. Проблеми сучасних трансформацій. 2024. № 12. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-12-04-01 38. Кузнєцова І., Дудяк Р. Економічна сутність та особливості маркетингових комунікацій. Вісник Львівського національного аграрного університету. 2018. № 22 (1). С. 142–148. 39. Ларіна Я., Фомішина В., Шапоренко О. Маркетингові стратегії просування органічних харчових продуктів на зовнішні ринки. Економічні інновації. 2021. Том 23, Вип. 3 (80). С. 195‒204. DOI: https://doi.org/10.31520/ei.2021.23.3(80).195-204 40. Лементовська В.А., Харенко А.О. Інноваційні форми комунікаційної діяльності в маркетингу. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 19‒20. С. 59-63. 41. Лементовська В.А. Маркетинг соціальних мереж – ефективний інструмент маркетингових комунікацій. Аспекти стабільного розвитку економіки в умовах ринкових відносин: матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції. 26 травня 2022 р. Умань: 2022. 221с. 42. Лихолат С.М., Стасула М.Т. Роль маркетингових стратегій у формуванні конкурентоспроможності підприємства. Економіка та суспільство. 2024. Вип.61. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-32 43. Маковецька І.М. Організація комунікаційної діяльності на підприємстві. Економіка та суспільство. 2021. Вип.33. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-33-37 44. Маркетинг в умовах карантину 2020: антикризові поради Webmaestro. Веб-студія Webmaestro – Розробка сайтів. Розкрутка. Маркетинг. URL: https://webmaestro.com.ua/ua/blog/koronovirusnyj-marketing 45. Неміш Ю.В. Сучасні тенденції розвитку маркетингової діяльності підприємств в умовах цифрових трансформацій. Економіка та суспільство. 2022. Вип.40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-48 46. Олініченко К. С., Чміль Г. Л., Прядко О. М. Трансформація комунікаційної політики для забезпечення резильєнтності підприємств роздрібної торгівлі. Бізнес Інформ. 2024. №2. C. 338–345. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-2-338-345 47. Олініченко К.С., Прядко О.М., Клименко М.С. Маркетингові інструменти просування освітніх послуг за допомогою соціальних мереж. Маркетинг і цифрові технології. 2020. Т.4. № 3. С. 34–43. URL: https://www.mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/108 48. Осокіна А.В., Риловнікова А.О. Удосконалення маркетингових комунікацій бізнес-організації. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 55. URL:https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-103 49. Офіційний сайт інформаційного порталу OrganicInfo. URL: https://organicinfo.ua/ 50. Пахуча Е.В. Маркетинговий складник розвитку ринку органічних харчових продуктів. Journal of Innovations and Sustainability. 2023. Vol.7, No.1. DOI: https://doi.org/10.51599/is.2023.07.01.11 51. Пахуча Е.В., Чміль Г.Л., Олініченко К.С. Маркетингові технології просування органічної продукції в умовах цифровізації. Економіка і регіон. 2022. № 3 (86). С. 72‒79. 52. Петровська М.А., Петровський С.В. Органічне виробництво в Україні як пріоритетна складова сталого розвитку. Екологічні науки. 2023. № 6(51). С. 217‒223. DOI: https://doi.org/10.32846/2306-9716/2023.eco.6-51.36 53. Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції: закон України від 10 липня 2018 року №2496-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2496-19#Text 54. Пчелянська Г.О., Головчук Ю.О. Вплив інституційних факторів на маркетингове ціноутворення органічної продукції. Причорноморські економічні студії. 2020 Вип.49. С.83‒87. DOI: https://doi.org/10.32843/bses.49-13 55. Ращенко А.В. Сутність та тенденції розвитку екологічного маркетингу. Ефективна економіка. 2021. URL:http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/2_2021/88.pdf 56. Романенко, Л. Ф. Цифровий маркетинг: сутність та тенденції розвитку. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, 2019.Vol. 23, рр. 80‒84. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3678906 57. Савицька Н.Л., Пахуча Е.В., Віннік П.О. Сучасні тенденції управління маркетинговими комунікаціями. Молодий вчений. 2023. №11(123). С.140‒145. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2023-11-123-5 58. Савицька Н.Л., Пахуча Е.В., Прядко О.М., Сальніков Р.Д., Безсонцева Д.Р. Ринкова стійкість органічних операторів в умовах сучасних викликів. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наукових праць. Харків: ДБТУ, 2024. Вип. 1 (35). С. 109–119. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/54743/1/zb-npr-econ-strat-01-2024-109-119.pdf 59. Сенишин О.С., Кривешко О.В. Маркетинг: навч. посібник. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с. 60. Скригун Н.П. Розумей С.Б., Молін Н.О. Онлайн та офлайн інструменти в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Т.6. № 2. С.49‒61. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/199 61. Ужва А. М. Управління конкурентоспроможністю підприємств в умовах сталого розвитку. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2024. Том 9. № 1. С. 211–215. 62. Устік Т. В., Лишенко М. О. Концепція стійкого («зеленого») маркетингу та її вплив на сталий розвиток аграрних підприємств. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства. 2019. Вип. 200. С. 72–83. 63. Чернишов О. Екологічний маркетинг як складова політики сталого розвитку на ринку екологічних товарів і послуг. Mechanism of an Economic Regulation. 2023. №1 (99). С.29–33. DOI: https://doi.org/10.32782/mer.2023.99.05 64. Шульга Л.В., Терещенко І.О., Боровик Т.В., Чухліб О.С. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством. Ефективна економіка. 2021. №11. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.11.70 65. Янчук Т., Сорошкіна К. Значення маркетингової комунікаційної політики підприємства в сучасних умовах ринку. Молодий вчений. 2022. № 11 (111). С. 124–127. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-11-111-26
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_B_075-20b-02_Bezsontseva.pdf
  Restricted Access
1.02 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.