Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57554
Title: Маркетингове забезпечення ринкової стійкості органічних операторів в умовах сучасних викликів
Other Titles: Marketing support of market sustainability for organic operators in the context of modern challenges
Authors: Сальніков, Руслан Дмитрович
metadata.dc.contributor.advisor: Савицька, Н. Л.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: ринкова стійкість;складові ринкової стійкості;органічні оператори;органічна продукція;забезпечення ринкової стійкості;маркетингове забезпечення
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Сальніков Р. Д. Маркетингове забезпечення ринкової стійкості органічних операторів в умовах сучасних викликів: кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «Бакалавр»: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. Н. Л. Савицька. Харків: ДБТУ, 2024. 66 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. Органічні продукти стають все більш популярними через свою сприятливу вплив на здоров'я людини, а також заради стурбованості щодо впливу на навколишнє середовище та добробут тварин. Однак, органічні оператори зіштовхуються з рядом сучасних викликів, таких як зростаюча конкуренція на ринку, зміни у споживчих уподобаннях, швидка технологічна трансформація, а також потреба відповідати на вимоги стандартів та сертифікацій. Тому, вивчення підходів та стратегій маркетингового забезпечення ринкової стійкості органічних операторів є дуже важливим. Дослідження цієї теми дозволить розробити ефективні стратегії маркетингу, спрямовані на залучення та утримання клієнтів, створення сильного бренду, розвиток інновацій та збільшення конкурентоспроможності в умовах сучасного ринкового середовища. Зростання усвідомлення споживачами екологічних проблем, підвищення вимог до якості та безпеки продуктів, а також постійне змінююся регулювання у сфері органічного виробництва вносять важливий вклад у актуальність дослідження цієї теми. Мета кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій маркетингового забезпечення ринкової стійкості органічних операторів в умовах сучасних викликів. Завдання: дослідити питання сутності та складових ринкової стійкості органічних операторів; визначити основні фактори формування ринкової стійкості підприємств; дослідити тенденції розвитку ринку органічної продукції; оцінити ринкову стійкість органічних операторів в умовах сучасних викликів; розробити рекомендації щодо маркетингового забезпечення ринкової стійкості органічних операторів. Об’єкт дослідження є процес формування ринкової стійкості органічних операторів. Предмет дослідження є сукупність теоретичних та практичних аспектів маркетингового забезпечення ринкової стійкості органічних операторів в умовах сучасних викликів. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів: Результати кваліфікаційної роботи доведено до рівня методичних узагальнень і прикладного інструментарію з маркетингового забезпечення ринкової стійкості органічних операторів в умовах сучасних викликів, які дозволять органічним операторам ефективно протистояти конкуренції і забезпечувати стійкий розвиток у швидкозмінних умовах ринкового середовища. Публікації за темою. Савицька Н.Л., Пахуча Е.В., Прядко О.М., Сальніков Р.Д., Безсонцева Д.Р. Ринкова стійкість органічних операторів в умовах сучасних викликів. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наукових праць. Харків: ДБТУ, 2024. Вип. 1 (35). С. 109–119
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57554
metadata.dcterms.references: 1. Baydas, A., Yalman, F., & Bayat, M. (2021). Consumer attitude towards organic food: determinants of healthy behaviour Marketing and Management of Innovations, Vol.1, рр.96‒111. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.1-08 2. Bogush, L. (2022). Sustainability as a priority of socio-economic development of Ukraine. Mechanism of an Economic Regulation. № 3-4 (97-98), С. 71‒77. https://doi.org/10.32782/mer.2022.97-98.13 3. Cellini R. Cuccia T. (2019) Do behaviours in cultural markets affect economic resilience? An analysis of Italian regions. European Planning Studies, Vol. 27(4), pp. 784–801. 4. Gomes, S., Pinho, M. Can We Count on the Commitment of European SMEs to Achieve SGD12? An Exploratory Study of Business Sustainability. J. Clean. Prod. 2023, p.425, 139016. 5. Hennebry B. (2018). Regional resilience in Ireland and the existence of a two-tier recovery. Quaestiones Geographicae, Vol. 37(4), pp. 99–110. 6. Hennebry B. (2020). The determinants of economic resilience in rural regions. An examination of the Portuguese case. Miscellanea geographica – regional studies on development. Vol. 24. No. 1. pp. 24‒29. 7. Huang, S.Y.B., Yu, C.C.; Lee, Y.S. How to Promote the Agricultural Company Through Environmental Social Responsibility to Achieve Sustainable Production? Front. Environ. Sci. 2022, Vol.9, p.521. 8. Kumar, R., Pathak, G.S. Corporate Entrepreneurship in the Pursuit of Sustainable Development: Creating a More Sustainable Future. Probl. Ekorozwoju. 2022, Vol.17, p.166–177. 9. Market systems resilience mitigates Covid-19 impact on smallholder farmers. Lessons Learned from InovAgro in Northern Mozambique. May 2020. Inovagro Phase. INOVAGRO Phase III. Case Study by Bill Grant and Morgen Gomo. URL: https://www.shareweb.ch/site/EI/Documents/Topics/COVID-19/Covid-19%20PSD/Resilient%20Market%20System_INOVAGRO%20Covid%2019%20response%20Case%20Study%20FV.pdf 10. Martin R., Gardiner B. (2019). The resilience of cities to economic shocks: A tale of four recessions (and the challenge of Brexit). Papers in Regional Science, Vol. 98(4), pp. 1801–1832. 11. Mishchenko, V. A., Shevchenko, M. M., Sitak, I. L., Oryekhova, K. V., & Yavorsky, S. V. (2019). Теоретичні основи забезпечення економічної стійкості підприємства. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, Vol. 3(30), рр. 121–127. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v3i30.179521 12. Pylypenko, A.A., Savytska, N.L., Vaksman, R.V., Uhodnikova, O.I., Schevchenko, V.S. (2019) Methodical maintenance of management of logistic activity of the trade enterprise: Economic and legal support. Journal of Advanced Research in Law and Economics. Vol.10(6), рр. 1723–1731 URL: https://journals.aserspublishing.eu/jarle/article/view/4943. 13. Ruffino, R. Sustainable Design: Aspects of Sustainable Product Development. Bioresources 2021, Vol.16, p.6548–6550. 14. Santolaya, J.L., Lacasa, E., Biedermann, A., Muñoz, N. A Practical Methodology to Project the Design of More Sustainable Products in the Production Stage. Res. Eng. Des. 2019, Vol.30, p.539–558. 15. Serzante M., Khudozhnyk A. Reviewing Sustainability Measurement Methods for Enterprises. Sustainability. 2023, Vol.15(21), URL: https://doi.org/10.3390/su152115514 16. Sharko V., Andrusenko N., Vasylyshyna O. (2022) Formation of the strategy of development of the market of organic products. European journal of economics and management. Vol. 8 Iss.3. рр.10–16. 17. Shor K. (2023). Organic agriculture in Ukraine. The Organic Standard. The Alliance for Organic Integrity & Biocertificacion SL. Issue 188. рр.6‒11. 18. Shtal, T., Proskurnina, N., Savytska, N., Mykhailova, M., Bubenets, I. (2023). Analysis of the Vectors of Digital Transformation of Retail Trade in Ukraine: Determination Methodology and Trends. Economic Affairs, Vol. 68. (Special Issue), pp. 939‒945. DOI: 10.46852/0424-2513.2s.2023.42 URL :https://ndpublisher.in/admin/issues/EAv68n2sz16.pdf 19. Tupkalo, V., Cherepkov, S. (2022). Business stability ensuring mechanism of enterprise in modern market conditions. Measurements Infrastructure, Vol. 4. DOI: https://doi.org/10.33955/v4(2022)-015 20. Амонс С. Е. Стан та перспективи розвитку виробництва органічної продукції в Україні. Сільське господарство та лісівництво. 2021. № 3 (22). С. 221‒236. 21. Бардаш С. Фінансова стабільність та її значення для розвитку пдприємства. Scientific Collection «InterConf». 2023. № 144. С. 99–103. URL: https://archive.interconf.center/index.php/conference proceeding/article/view/2487 22. Берсуцька С. Я., Козичева Т. О. Сучасний стан і перспективи розвитку ринку органічної продукції. Економічний вісник Донбасу. 2020. № 2(60). С. 165‒172. 23. Бєлова, Т., Фільченкова Я. Маркетингова стійкість підприємства в ринковому середовищі та показники її оцінювання. Економічний простір. 2020. №153. С. 36–39. https://doi.org/10.32782/2224-6282/153-6 24. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Трансформація моделі бізнесу в процесі цифровізації економіки України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2022. №1-2(39). С. 62–68. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22580/1/TRANSFORMATSIYA_3-4_22.pdf 25. Висоцький Т., Ремізов А., Прокопчук Н. Органічний сектор в Україні, 2023. URL: https://organicinfo.ua/news/biofach2023-opened/ 26. Горбаль Н.І., Беспалюк Х.М., Денисюк О.В. Кадрова складова економічної стійкості вітчизняних підприємств. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2017. № 875. С. 28–33. 27. Городняк І., Петровський С. Аналіз ринку органічної продукції в Україні. Економічний простір. 2023. № 184. С. 31‒35. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-5 28. Городняк І.В., Петровський С.В. (2023). Аналіз ринку органічної продукції в Україні. Економічний простір. 2023. № 184, С.31‒35. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-5 29. Гудзь Ю.Ф., Джерелюк Ю.О., Кравчик Ю.В. Етапи формування маркетингової стратегії підприємства. Innovation and Sustainability. 2023. №1. С.197–203. 30. Експорт органічної продукції з України в 2020 році – понад 200 мільйонів доларів США. URL: https://organicinfo.ua/news/ukrainian-organicexport-2020/ 31. Жегус О. В., Ілляшенко О. В. Маркетингова аналітика в забезпеченні відновлення та розвитку суб’єктів бізнесу в Україні. Бізнес Інформ. 2023. №7. C. 212–219. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-7-212-219 32. Жегус О.В. Методологічні засади аналітичного маркетингу та особливості його використання в умовах сучасних шоків. Ефективна економіка. 2023. №4. https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/1412/1422 33. Звіт «Україна: стале економічне відновлення для людей і природи». Вересень 2022. URL: https://wwf.ua/ 34. Зиз Д. О. Оцінювання ринкової активності підприємств та їх здатності до структурних перетворень при забезпеченні економічної стійкості. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2020. Вип. 34. с.81–87. 35. Калюжна Ю.П., Кошова Л.М. Забезпечення високої конкурентоспроможності підприємства під час виробництва органічної продукції. Інфраструктура ринку. 2022. Вип.63. с. 16‒20. 36. Кирилов Ю.Є. Концептуальні засади конкурентоспроможного розвитку сільського господарства України в контексті посилення глобалізаційних процесів. Формування ринкової економіки. 2011. Ч. 1. С. 203–211. 37. Ківер А.В., Крайнюченко О.Ф. Економічна стійкість підприємства як основа забезпечення його конкурентоспроможності. Шляхи розвитку науки в сучасних кризових умовах: I міжнар. науково-практич. інтернет-конф., 28-29 травня 2020 р. Дніпро, 2020. Т. 1. С. 449-451. 38. Крисанов Д.Ф. Управління ринковою стійкістю підприємства в умовах інтеграції України до ЄС. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2018. Вип. 3(38), с.61‒69. 39. Міщук Є.В. Дослідження економічної стійкості та економічної безпеки підприємства в умовах багатоваріантності зовнішнього і внутрішнього середовищ. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. 2018. Т.29 (68). № 5. С.67–70. 40. Могилевська О.Ю. Концептуальні підходи до стійкого розвитку промислових підприємств і формування маркетингу стійкості. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 34. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-72 41. Негода Ю.В., Гузь М.М. Ринок органічної продукції в Україні. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-34 42. Олініченко К. С., Чміль Г. Л., Прядко О. М. Трансформація комунікаційної політики для забезпечення резильєнтності підприємств роздрібної торгівлі. Бізнес Інформ. 2024. №2. C. 338–345. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-2-338-345 43. Офіційний сайт інформаційного порталу OrganicInfo. URL: https://organicinfo.ua/ 44. Офіційний сайт Федерації органічного руху України. URL: http://www.organic.com.ua 45. Пахуча Е.В., Сєвідова І.О. Сучасний стан діяльності суб’єктів бізнесу на ринку органічної продукції. Інфраструктура ринку. 2023. № 72. С. 107-113. URL: http://www.market-infr.od.ua/uk/72-2023 15/0,71 46. Перші 4 оператори органічної продукції отримали сертифікати українського зразка. Міністерство аграрної політики та продовольства України, 2023. URL: https://minagro.gov.ua/news/pershi-4-operatoriorganichnoyi-produkciyi otrimali-sertifikati-ukrayinskogo-zrazka 47. Пришляк Н. В. Сучасний стан і перспективи розвитку ринку органічної продукції в Україні. Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2018. № 5. С. 25–36. 48. Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції: Закон України від 10 липня 2018 року № 2496-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2496-19#Text 49. Сабадаш Л.О. Оцінювання факторів впливу на економічну стійкість підприємства в кризових умовах. Інноваційна економіка. 2020. № 1-2. С. 117‒124. 50. Савицька Н.Л, Чміль Г.Л. Трансформація взаємодії суб’єктів ринку в умовах диджиталізації маркетингу. Цифрова економіка та економічна безпека. 2022. 1(01). 112–117. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.1-18. URL: http://dees.iei.od.ua/index.php/journal/article/view/52 51. Савицька Н.Л. Резильєнтний маркетинг як передумова розвитку бізнесу. Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи: ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, (08 груд. 2022 р.) м. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2022. С. 240-241. URL: http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/view/272077. 52. Савицька Н.Л., Декадіна В.В. Трансформація маркетингових стратегій в умовах цифрової економіки. Ensuring Standards of Quality of Life in a Turbulent World. Monograph. Opole: The Academy of Applied Sciences –Academy of Management and Administration in Opole, 2022. pp. 234‒245. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/21588/1/Savyts_ka_Dekadina_monoh_2022_Opole.pdf 53. Савицька Н.Л., Пахуча Е.В., Прядко О.М., Сальніков Р.Д., Безсонцева Д.Р. Ринкова стійкість органічних операторів в умовах сучасних викликів. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наукових праць. Харків: ДБТУ, 2024. Вип. 1 (35). С. 109–119. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/54743/1/zb-npr-econ-strat-01-2024-109-119.pdf 54. Савицька Н. Л., Пахуча Е. В. Ринкова резильєнтність бізнесу: теоретичний конструкт. Бізнес Інформ. 2024. №2. C. 244–257.https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-2-244-257 55. Сподіна А.О., Тарасенко О. Фінансова стійкість підприємства: сутність та фактори впливу. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". 2022. № 12 (131). С. 24–31. 56. Тупкало В.М. Бізнес-стійкість виробничого підприємства: концепція та механізм забезпечення. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2019. №16. с. 251–259. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.16.2019.182608 57. Тур О.В. Ринкова стійкість підприємства в сучасній економічній науці. Наукові праці НУХТ. 2016. Т. 22, № 3 С.56‒63. 58. Хаєцька О. П. Перспективи розвитку ринку органічної продукції в Україні та світі. Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2019. № 6. С. 38‒48. 59. Шпак Н.О., Грабович І.В. Підходи до оцінювання ефективності використання інструментів маркетингу підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. Вип. 45. С. 84‒90. 60. Яковенко С. Л., Власенко Т. Ю. Ефективне управління економічною стійкістю підприємства – запорука успішного бізнесу. Регіональна економіка та управління. 2018. № 2(20), С. 102–105.
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_B_075-20b-01_Sal_nikov.pdf
  Restricted Access
997.09 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.