Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57215
Название: Вплив інформаційних технологій на розвиток міжнародного туризму
Другие названия: Influence of information technologies on the development of international tourism
Авторы: Залогін, Єгор Дмитрович
Научный руководитель: Худавердієва, В. А.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра туризму
Ключевые слова: міжнародний туризм;цифровий туризм;туристична індустрія;цифровізація світової економіки;цифровізація міжнародного туризму;інформаційно-комунікаційні технології туризму;international tourism;digital tourism;tourism industry;digitalization of the world economy;digitalization of international tourism;information and communication technologies of tourism
Дата публикации: 2024
Издательство: Харків: ДБТУ
Библиографическое описание: Залогін Є. Д. Вплив інформаційних технологій на розвиток міжнародного туризму: кваліфікаційна робота бакалавра: спец. 242 – Туризм і рекреація; наук. кер. В. А. Худавердієва. Харків: ДБТУ, 2024. 72 с.
Краткий осмотр (реферат): Метою дослідження є систематизація теоретичних положень у сфері цифрового (електронного) туризму і визначення впливу інформаційних технологій на розвиток міжнародного туризму. Джерелами інформації для підготовки обзору виступили публікації із академічних баз даних : Web of Science, Science-Direct, Scopus, GoogleScholar. Проведене дослідження засноване на офіційній інформації, що публікується міжнародними організаціями: Всесвітньої туристської організації (UNWTO), Всесвітньої ради з туризму та подорожей (WTTC), Організації об'єднаних націй (ООН). У роботі використано загальнонаукові методи та прийоми дослідження: аналіз, синтез, порівняння, аналіз статистичних даних. Проведений аналіз точок зору зарубіжних та вітчизняних авторів з питань дослідження міжнародного туристичного ринку дозволив обґрунтувати актуальні напрями розвитку туризму внаслідок впливу негативних факторів. Висновки. Наукову цінність даної роботи складає сукупність результатів теоретико-методологічного та практичного характеру: досліджено загальне поняття цифровізації. Тенденції цифровізації туризму; вивчено методи оцінки ризиків впровадження цифрових тенденцій у туристичний бізнес; досліджено сутність розробки стратегії як метод моделювання та контролю ризиків цифровізації; надано характеристику соціальних мереж та можливості для просування туристичного продукту; вивчено сутність Інтернет: характеристика, сервіси та можливості для туристичної галузі; обґрунтовано особливості маркетингу туристичного продукту у соціальних мережах; досліджено методи просування туристичного продукту в інтернет ресурсах TikTok та Telegram.
The purpose of the study is to systematize theoretical provisions in the field of digital (electronic) tourism and determine the impact of information technologies on the development of international tourism. The sources of information for the preparation of the review were publications from academic databases: Web of Science, Science-Direct, Scopus, GoogleScholar. The conducted research is based on official information published by international organizations: the World Tourism Organization (UNWTO), the World Tourism and Travel Council (WTTC), and the United Nations (UN). The work uses general scientific methods and techniques of research: analysis, synthesis, comparison, analysis of statistical data. The analysis of the points of view of foreign and domestic authors on the research of the international tourism market made it possible to substantiate the current directions of tourism development due to the influence of negative factors. Conclusions. The scientific value of this work consists of a set of results of a theoretical, methodological and practical nature: the general concept of digitization is investigated. Trends in digitalization of tourism; the methods of assessing the risks of introducing digital trends into the tourism business were studied; the essence of strategy development as a method of modeling and controlling digitalization risks was investigated; characteristics of social networks and opportunities for promoting a tourist product are provided; the essence of the Internet was studied: characteristics, services and opportunities for the tourism industry; the peculiarities of tourism product marketing in social networks are substantiated; the methods of promoting a tourist product in the Internet resources of TikTok and Telegram were studied
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57215
Использованная литература: 1. Purwondori В., Sutoyo M.A.H., Mishboh M., Dzulfikar M.F. Gamification in e-Government: A Systematic Literature Review. Fourth International Conference on Informatics and Computing (ICIC). Semarang, Indonesia, 2019. P. 1-5. https://doi.org/10.1109/ICIC47613.2019.8985769 2. Li J., Xu L, Tang L, Wong S., Li L Big data in tourism research: A literature review. Tourism Management. 2018. No. 68. 301e323. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2018.03.009 3. Кононова О.В., Ляпин С.Х., Прокудін Д.Є. Дослідження термінологічної бази міждисциплінарного наукового направлення «цифрова економіка» з використанням інструментів контекстного аналізу. International Journal of Open Information Technologies. 2018. Т. 6, № 12. С. 57–66. 4. Черевичко Т.В., Темякова Т.В. Цифровізація туризму: форми прояву. Економіка. Управління. Право. 2019. Т. 19. Вип. 1. С. 59–64. 5. Мошняга Е.В. Основні тенденції розвитку туризму в сучасному світі. Вісник ХНЕУ. 2019. № 3(9). С. 20–33. 6. Калмакова А.А. Цифрові туристичні екосистеми і їх роль в мар кетингу дестинацій. Географія і туризм: зб. наук. пр. 2019. Вип. 14. С. 57–62. 7. Войтко С.В. Бізнес-модель Індустрії 4.0 у розвитку приладобудування України. Ефективність інженерних рішень у приладобудуванні : матер. XІV Всеукр. наук.-практ. конф. студ., аспір. та молод. вчених, 4-5 грудня 2018 р. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/26370/3/ЕІРП_2018-Page324-327.pdf 8. Моісеєнко Т.Є., Войтко С.В. Ресурсне забезпечення інноваційної діяльності підприємств : монографія. Київ : Альфа Реклама, 2014. 160 с. URL: https://books.google.com.ua/books?hl=en&lr=&id=NhhOAgAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA4&dq=info:pwD 9. Скоробогатова Н.Є. Концептуальні засади формування сталого розвитку суспільства в контексті Індустрії 4.0. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2019. № 16. С. 388–400. URL: http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/182748 10.Schwab K., Nicholas D. Shaping the Fourth Industrial Revolution. 2018. URL: https://www.litmir.me/br/?b=614993&p=1 11.Скінер К. Цифровізація. Четверта революція в історії людства.К: 2018. 304 с. 12.Устінова М.В., Шевченко М.В. Індустрія гостинності в епоху цифровізації. Епоха науки. 2019. № 20. С. 459–463. 13.Молчанова В.А. Тенденції інноваційного розвитку туристських дестинацій: «умна дестинація». Економіка та підприємництво. 2017. № 9 (ч. 3). С. 715–720. 14.Сяоцянь К., Шуцинь А. Дослідження розвитку «умного» туризму в провінції Цзянси в рамках концепції «Інтернет+». Економічні і соціальні зміни в регіоні: факти, тенденції, прогноз. 2016. № 4. С. 199–205. 15.Смирнов А.В., Пономарев А.В., Левашова Т.В., Тесля Н.Н. Підтримка прийняття рішень в туризмі на основі цифрових технологій. Штучний інтелект і прийняття рішень. 2017. № 2. С. 90–102. 16.Кормягіна Н.Н. Smart-туризм якк частина Smart-концепції. Маркетинг і логістика. 2017. №6 (14). С. 45–57. 17.Четверта промислова революція. Популярно про головний технологічний тренд XXI століття. TAdviser. URL: http://www.tadviser./index.php/ 18.Щедрина Е.Ю., Моісеєва А.Г., Гончаров А.Н., Хубулова В.В. Цифровий туризм: як індустрія 4.0 вплине на туристичну галузь регіону. Сучасна наука та інновації. 2019. №1. С. 251–256. 19.UNWTO (2019): Tourism the year 2000 and beyond qualitative aspects, Madrid, OMT. Madrid. URL: https://www.unwto.org. 20. UNWTO (2021): Sustainable Tourism for Development Guidebook. Enhancing capacities for Sustainable Tourism for development in developing countries, Madrid, UNWTO. URL: https://www.unwto.org. 21. Perles Ribes J.F., Baidal J.I. Smart sustainability: a new perspective in the sustainable tourism debate // Investigaciones Regionales – Journal of Regional Research. 2018. No. 42. P. 151–170. 22. Phillips S.G. The tourism industry association of Canada [EB/OL] // URL: http://www.slideshare.com. 2000-12-05. 23. Molz J.G. Travel connections: Tourism, technology and togetherness in a mobile world. London: New York, Routledge, 2012. 24. Tufts University, The Fletcher School. Digital in the time of COVID. December 2020, pp.19-25. URL: https://sites.tufts.edu/digitalplanet/files/2021/03/digital-intelligence-index.pdf 25. Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про туризм» від 18 листопада 2003 р. № 1282-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1282-15#Text 26. Okamura K. Interdisciplinarity revisited: evidence for research impact and dynamism. Palgrave Communication. 2019. V. 5. 141. https://doi.org/10.1057/s41599-019-0352-4 27. Carusi C., Bianchi G. A look at interdisciplinarity using bipartite scholar/journal networks. Scientometrics. 2020. No. 122. P. 867-894. https://doi.org/10.1007/s11192-019-03309-3 28. Roimboult J. Exploration of an interdisciplinary scientific landscape. Scientometrics. 2019. V. 119. No. 2. P. 617-641. https://doi.org/10.1007/s11192-019-03090-3 29. Kontogianni A., Alepis E. Smart tourism: State of the art and literature review for the last six years. Array. 2020. V. 6. 100020. https://doi.org/10.1016/j.array.2020.100020. 30. Piciocchi C, Mortinelli L. The change of definitions in a multidisciplinary landscape: the case of human embryo and preembry identification. Croatian Medical Journal. 2016. V. 57. No. 5. P. 510-515. https://doi.org/10.3325/cmj.2016.57.510 31. Jimenez-Morquez J.L., Gonzolez-Corrosco І., Lopez-Cuodrodo J.L, Ruiz-Mezcuo B. Towards a big data framework for analyzing social media contente. International Journal of Information Management. 2019. V. 44. P. 1-12. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2018.09.003. 32. Pejic-Bocho M., Bertoncelb Т., Mekob M., Krsticc Е. Text mining of industry 4 job advertisements. International Journal of Information Management. 2020. V. 50. P. 416-431. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2019.07.014 33. Pore G., Trudel M. C, Joono M., Kitsiou S. Synthesizing information systems knowledge: A typology of literature reviews. Information & Management. 2015. V. 52. No. 2. P. 183-199. https://doi.org/10.1016/j.im.2014.08.008 34. Koivisto J., Homori J. The rise of motivational information systems: A review of gamification research. International Journal of Information Management. 2019. V. 45. P. 191-210. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2018.10.013 35. The World Bank. GDP, PPP (current international $). URL: https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.MKTP.PP.CD?end=2020&most_recent_value_desc=true&start=2010 36. Tufts University, The Fletcher School. Digital in the time of COVID. December 2020,pp.19-25. URL: https://sites.tufts.edu/digitalplanet/files/2021/03/digital-intelligence-index.pdf 37.Цифрова економіка: тренди, ризики та соціальні детермінанти. Центр Разумкова. 2020. URL:https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_digitalization. pdf 38.Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони. Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/984_011#Text 39.World intellectual property organization. URL: https://www.wipo.int/portal/en 40.Doing Business Measuring Business Regulations. The World Bank. 2020. URL: https://www.doingbusiness.org 41.Погуда Н. В., Розметова О. Г. Сучасний стан туристичного ринку України. Ефективна економіка. 2018. Випуск 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/ pdf/10_2018/59.pdf. 42.Дударенко В. О., Примак Т. Ю. IT-туристичні підприємства на ринку України. Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у XXI столітті (м. Київ, 5–6 квітня 2017 р.). НУХТ, 2017. С. 349. 43.Кравченко А. В., Костючик С. В. Аналіз інноваційного розвитку вітчизняних туристичних підприємств на ринку України. Молодий вчений. 2017. Випуск 10 (50). С. 922–926. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/_kravchenko22.htm. 44. Мальська М.П., Мандюк Н.Л. Основи маркетингу у туризмі: підручник. К. : «Центр учбової літератури», 2016. 336 с. 45. Мельниченко О.А., Шведун В.О. Особливості розвитку індустрії туризму в Україні: монографія. Харків : Вид-во НУЦЗУ, 2017. 153 с. 46. Правик Ю.М. Маркетинг туризму: підручник. К. : Знання, 2012.303 с. 47. Скрипченко І.Т. Інноваційні технології в туризмі: навчальний посібник. Дніпро : Журфонд, 2021. 137 с. 48. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. К. : КНТЕУ, 2012. 536 с. 49. Global Innovation Index. URL: https://www.globalinnovationindex.org/Home 50.Долга Г. В. Управління інноваційною діяльністю підприємств туристичного бізнесу. Бізнес-навігатор. 2020. Випуск 1 (57). С. 111–114. DOI: https://doi.org/ 10.32847/business-navigator.57-19. 51.Татаринцева А. С., Олійник О. М. Управління підприємствами туристичної сфери з використанням сучасних інформаційних технологій. Вісник Запорізького національного університету. 2011. Випуск 1 (9). С. 148– 153. URL: https://web.znu. edu.ua/herald/issues/2011/eco_2011_1/2011_1/148-153.pdf. 52. OECD. Gross domestic spending on R&D (% of GDP). URL: https://data.oecd.org/rd/gross-domestic-spending-on-r-d.htm 53. Bureau of Economic Analysis. New and Revised Statistics of the U.S. Digital Economy, 2005–2020. URL: https://www.bea.gov/system/files/202205/New%20and%20Revised%20Statistics%20of%20the%20U.S.%20Digital%20Economy%202005-2020.pdf 54. Bureau of Economic Analysis. Updated Digital Economy Estimates. June 2021.URL:https://www.bea.gov/system/files/2021-06/DE%20June%202021%20update% 20for%20web%20v3.pdf 55. Credit Suisse Research Institute. The Future of GDP. May, 2018. URL: https://www.creditsuisse.com/media/assets/private-banking/docs/mx/the-future-of gdp-en.pdf 56. Annex A: APEC Economic Policy Report. Measuring the Digital Economy. 2019, pp. 97-110. URL: https://www.apec.org/docs/default-source/Publications/2019/11/2019-APEC-Eco-nomic-Policy-Report/TOC/Annex-A---Measuring-the Digital-Economy.pdf 57. McKinsey&Company. The Future of Digital Innovation in China. October 2021. URL: https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/featured%20insights/china/the %20fu-tuof% vation-in-china.pdf 58. GSMA Intelligence (Global System for Mobile Communications Association). The mobile economy. 2021, p. 14. URL: https://www.gsma.com/mobileeconomy/wp-content/up-loads/2021/07/GSMA_Mobile Economy 2021_3.pdf 59. Statista. Annual transaction value of mobile payments in China from 2013 to 2020. URL: https://www.statista.com/statistics/1060702/china-mobile-payment transaction-value/ 60. The State Council of the people’s Republic of China. China’s 2020 per capita disposable income doubles from 2010 level. January 20, 2021. URL: http://english.www.gov.cn/archive/statistics/202101/20/contentWS60077e55c6d0f72576944295.html 61. XINHUANET. China’s incubators foster 620,000 startups by 2018: report. URL: http:// www.xinhuanet.com/english/2019-06/14/c_138141080.htm 62. China Academy of Information and Communications Technology (CAICT). Digital economy development in China. July 2020, pp. 3-10. URL: http://www.caict.ac.cn/english/re-search/whitepapers/202007/P020200728343679920779. pdf 63. Statista. Gross domestic product (GDP) at current prices in China from 1985 to 2020 with forecasts until 2026. URL: https://www.statista.com/statistics/263770/ gross-domestic-prod-uct-gdp-of-china/
Располагается в коллекциях:242 – " Туризм і рекреація" (Бакалаври)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2024_T_242_B_Zalohin_.pdf
  Restricted Access
838.4 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть    Запрос копии


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.