Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/56841
Назва: | Концепція маркетингової логістики продукції рослинництва та її роль у економічній діяльності сільськогосподарських підприємств |
Інші назви: | The concept of marketing logistics for crop products and its role in the economic activities of agricultural enterprises |
Автори: | Мельниченко, Вадим |
Ключові слова: | маркетингова логістика;логістичні ланцюжки постачання агропродовольчої продукції;світові ціни на агропродовольчу продукцію;зернові культури;кукурудза;продовольча безпека;комплекс маркетингу сільськогосподарського підприємства;концепція маркетингової логістики сільськогосподарського підприємства;marketing logistics;logistics supply chains of agri-food products;world prices for agri-food products;grain crops;corn;food safety;the complex marketing of an agricultural enterprise;the concept of marketing logistics of an agricultural enterprise |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Харків |
Бібліографічний опис: | Мельниченко В. Концепція маркетингової логістики продукції рослинництва та її роль у економічній діяльності сільськогосподарських підприємств. Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. 2024. № 4. С. 54-59. |
Серія/номер: | Актуальні проблеми інноваційної економіки та права;№ 4 |
Короткий огляд (реферат): | Обґрунтовано сутність і визначено економічний зміст поняття «ланцюг постачання агропродовольчої продукції». Визначено пріоритетну роль логістичних ланцюжків постачання агропродовольчої продукції для зміцнення глобальної продовольчої безпеки та конкурентоспроможності аграрного сектору економіки України. Запропоновано авторське визначення економічної сутності поняття «маркетингова логістика», яка виконує функцію управління щодо узгодження та координації
маркетингової та логістичної діяльності у ланцюжках постачання продовольства і сконцентрована на методах, що забезпе чують належний рівень обслуговування споживачів з метою забезпечення конкурентних переваг підприємствам аграрного сек тору на ринках агропродовольчої продукції. Проаналізовано довгострокову еволюцію (1961-2021 рр.) та прогноз цін (2023-
2031 рр.) на агропродовольчу продукцію в реальному вираженні. Досліджено структуру світового споживання агропродовольчої
продукції за потребами (продовольчі потреби, корми для тварин, біопаливо, інші потреби) у 2019-2021 рр. та розроблено прогноз її розвитку на 2031 на основі даних Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (FAO). Доведено, що кукурудза
є найбільш популярною зерновою культурою у світі (обсяг виробництва 2021 р. становив 1182 млн т, для продовольчих потреб
2021 р. використано 146,3 млн т), для продовольчих цілей, як правило, використовують пшеницю (524,8 млн т 2021 р.) і рис
(419,7 млн т 2021 р.) У результаті аналізу функцій маркетингу та логістики сільськогосподарських підприємств встановлено
тісний взаємозв’язок маркетингу та логістики, як правило, цей зв’язок демонструють такі елементи комплексу маркетингу,
як товарна та цінова політики, а також політика розподілу, а маркетингова товарна політика є найбільш значимим елементом комплексу маркетингу підприємства аграрного сектору. З метою більш ефективного виконання логістичних функцій у
аграрних формуваннях і провадження логістичної діяльності на засадах маркетингу розроблено концепцію маркетингової логістики сільськогосподарського підприємства. This study adopts a unique approach, drawing on the dialectical method of cognition, fundamental economic theory, marketing, and logistics principles, as well as the works of domestic and foreign scientists. The focus is on the formation of marketing logistics concepts for agricultural enterprises in crop production in the agri-food products market, presenting a fresh perspective that will intrigue and engage the reader. To carry out the research, various general and special scientific research methods were used, including theoretical generalization and comparison (formulation of conclusions and terminology in marketing logistics), monographic (in-depth study of marketing logistics), historicalretrospective (analysis of marketing logistics development), heuristic (assessment of marketing logistics processes in agri-food product markets), graphic (representation of research results and economic process trends), etc. The 'supply chain of agro-food products' and its economic significance are explained in detail, making the audience aware of its crucial role. The study establishes the crucial role of logistics in supplying agrifood products for ensuring global food security and promoting competitiveness in Ukraine's agricultural sector. An analysis of the functions of marketing and logistics of agricultural enterprises revealed a strong connection between the two. Typically, this relationship is demonstrated through elements of the marketing mix, such as product and pricing policies and distribution policies. The product policy in marketing is identified as the most significant element of the marketing mix for agrarian sector enterprises. The author's definition of the economic essence of the concept of "marketing logistics" is proposed, which performs the management function of coordinating and coordinating marketing and logistics activities in food supply chains and is focused on methods that ensure an adequate level of customer service to provide competitive advantages to enterprises of the agrarian sector in the markets of agri-food products. The concept of marketing logistics for an agricultural enterprise was developed to improve the effectiveness of logistics functions in agrarian formations and implement marketing-based logistics activities. The study provides a comprehensive analysis of the long-term evolution (1961-2021) and price forecast (2023-2031) for agri-food products in real terms. It also offers insights into the structure of global consumption of agri-food products according to needs (food needs, animal feed, biofuel, other needs) in 2019-2021, and a forecast of its development for 2031 based on data from the Food and Agricultural Organization of the United Nations (FAO). This information will keep the audience informed and prepared for future developments in the agri-food industry. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/56841 |
ISSN: | 2524-0455 |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 4 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
apie_2024_4_9.pdf | 293.58 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.