Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/54870
Назва: Ринкова резильєнтність бізнесу: теоретичний конструкт
Інші назви: Market Resilience of Business: A Theoretical Construct
Автори: Савицька, Н. Л.
Пахуча, Е. В.
Ключові слова: резильєнтність;життєздатність;стійкість;соціально-економічні системи;резильєнтність суб’єкта бізнесу;ринкова резильєнтність;resilience;viability;sustainability;socioeconomic systems;resilience of a business entity;market resilience
Дата публікації: 2024
Видавництво: Харків
Бібліографічний опис: Савицька Н. Л., Пахуча Е. В. Ринкова резильєнтність бізнесу: теоретичний конструкт. Бізнес Інформ. 2024. №2. C. 244-257.
Короткий огляд (реферат): Мета статті – дослідження розвитку та зміни концепції резильєнтності соціально-економічних систем у сучасному турбулентному світі, а та кож створення теоретичного конструкту для ринкової резильєнтності бізнесу. Досліджено концепцію BANI світу, яка демонструє хаотичність і непередбачуваність сучасного суспільства та технологічного середовища, тому бізнес-організації мають бути не лише стійкими до стресу, але й готовими до змін і навіть успішно функціонувати в умовах невизначеності та нестабільності, щоб адаптуватися до нової реальності. Таким чином, центральною темою світової економічної думки є вивчення «резильєнтності» загалом, а також різних її аспектів і потенційних способів гарантувати стійкість соціальних, економічних і екологічних систем. Розглянуто резильєнтність як економічну категорію, яка властива суб’єкту економічної діяльності на мікро-, мезо- та макрорівнях. Запропоновано основні методологічні підходи до резильєнтності, які містять такі клю чові складові: антикризове управління соціально-економічної системи; управління змінами та інноваціями; організаційна культура та лідерство; стійкість персоналу. Розглянуто новий підхід, який змінює ставлення до резильєнтності як до економічної категорії ? парадигма Індустрії 5.0. У контексті резильєнтності ця парадигма ставить за мету створення життєздатних, гнучких і стійких систем, які можуть адаптуватися до різних викликів. Досліджено та систематизовано види резильєнтності різних рівнів соціально-економічної системи. Автори дійшли висновку про пе ретин, взаємодію та взаємодоповнення цих видів на різних рівнях, що є важливим аспектом забезпечення стійкості та адаптивності цієї системи. Запропоновано визначення поняття ринкової резильєнтності – це характеристика бізнес-організації, яка визначає її здатність створювати нові можливості для стійкості, виживання та розвитку в умовах тотальної невизначеності, нелінійних і непередбачуваних змін у внутрішньому та зовнішньому середовищі. Систематизовано та надано характеристику ключовим елементам формування ринкової резильєнтності суб’єкта біз
The aim of the article is to study the development and change of the conception of resilience of socioeconomic systems in the modern turbulent world, as well as to create a theoretical construct for the market resilience of business. The conception of BANI of the world, which demonstrates the chaotic and unpredictable nature of modern society and technological environment, is studied, so business organizations must not only be resistant to stress, but also ready for change and even successfully function in conditions of uncertainty and instability in order to adapt to the new reality. Thus, the central theme of world economic thought is the study of «resilience» in general, as well as its various aspects and potential ways to guarantee the sustainability of social, economic and ecological sys tems. Resilience is considered as an economic category, which is inherent in the subject of economic activity at the micro-, meso- and macro-levels. The main methodological approaches to resilience are proposed, which contain the following key components: crisis management of the socioeconomic system; change and innovation management; organizational culture and leadership; staff resilience. A new approach that changes the attitude to resilience as an economic category – the paradigm of Industry 5.0 – is considered. In the context of resilience, this paradigm aims to create viable, flexible and resilient systems that can adapt to different challenges. The types of resilience of different levels of the socioeconomic system are examined and systematized. The authors concluded that these kinds intersect, interact and complement at different levels, which is an important aspect of ensuring the stability and adaptability of this system. A definition of the concept of market resilience has been proposed, which is a characteristic of a business organization, which determines its ability to create new opportunities for sustainability, survival and development in conditions of total uncertainty, non-linear and unpredictable changes in the internal and external environment. The key elements of the formation of market resilience of a business entity are systematized and characterized.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/54870
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
S_business-inform_24_244-257.pdf517.54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.